Olvasóink több olyan költségvetési hibákat jelezett, melyek a közélet és közutak kikátyúsodásához vezetett. Ócsán a költségvetési hiány egyre növekvő hitelek, az úthálózati hibákat pedig elhúzódó rendbetétel és sebtében elvégezett , felszínes javításokkal próbálják eltüntetni. Helyreállításról, normális körülményekről azonban nem beszélhetünk.
Ócsa közállapota az úthibákban és azok látszólagos eltüntetési próbálkozásokban felmérhető.
Ócsa közállapota az úthibákban és azok látszólagos eltüntetési próbálkozásokban felmérhető.
"Még azidén szeretnék egy kulturált buszmegállót kialakítani a Bolyai János Gimnáziumhoz is, hiszen ott jelenleg csak egy földbeszúrt tábla van" - Bukodi Károly "Fogadóóra" - Ócsai Kisbíró 201.03. ( - ez sem jött össze) |
A Bukodi-Horváth irányította városban az elmúlt évek során a költségvetési mérleg folyamatos romlásával párhuzamosan rohamos mértékben feltöredezettségnek indult az úthálózat, amit még anno, az előző polgármester rakatott rendbe. Ennek már több mint tíz éve. Azóta a helyi utakra az új önkormányzati vezetés nem sok gondot fordított. Tavaly már nem hogy hetekig, hosszú hónapokon át
nem javították ki a feltöredezéseket, hanem azokat az őszre és azt követően is magukra hagyták. A télbe úgy ment bele a város, hogy több olyan úton, ahol amúgy busz is jár, feltöredezett úthibákkal, kikátyúsodásokkal volt tele a szűk sáv.
Blogunk sem most foglalkozik először a tarthatatlan állapotokkal. Mi már korábban is felvetettük, hogy virágot kéne ültetni az úthibák okozta kátyúk gödreibe. A polgármester azonban nem volt partner a hibák javításának szorgalmazása terén, mondván nem akarja így felvirágoztatni a várost. Ő inkább a közintézmények ablakaiba ültetett virágot az intézményesített emberekkel. Számára ez a város felvirágoztatásának sikertörténete.
Közben még arra sem vette a fáradtságot, hogy a nehézgépjárművek, a kamionforgalmat kitiltsa az önkormányzati kezelésű belső úthálózatról, a megóvás érdekében. A Kormányhivatal tájékoztatása szerint maga az önkormányzat engedélyezte a Székesin a több tonnával roskadásig megrakott építési hulladékok kiszállítást az önkormányzat egyik ingatlanára. Aztán a Szülék beszámolója szerint a polgármester és a közterület-felügyelet engedélyével járhatnak be napjában céltalan fuvarok és tényleges áruszállítás nélkül nélkül és foglalhatják ki keresztben az Eu-s támogatásból létesült P+R parkolót, miközben az amúgy is rossz állapotban levő Székesi utcai vasúti átjárót és annak folytatásában levő útszakaszt rongálják a fölösleges terheléssel. Erről már többször ejtettek szót a városban, de a személy összefonódás eddig mindig erősebb volt a lakossági érdekkel szemben.
Magánjellegű útjavítás a Széchenyin |
Úthibák javítása Ócsán - lakossági feltöltéssel ( - focira többet költenek) |
Ócsán nem ismeretlen ez a kalákában végzett önkéntes áldozatvállalás a közért. Városunk költségvetéséből eddig is többet költöttünk Bukodiék fociőrületére, mint az önkormányzati úthálózat-fejlesztésekre, vagy korszerűsítésekre. Ócsa önkormányzat a költségvetési hiányosságok és forráshiány okán a kerékpárúthálózat kialakításról és elsődleges szakaszainak megépítéséről is lemondott az emberek háta mögött. Így nem csak az Alsópakonytól a Vasútállomásig beígért szakasz maradt el, hanem a folytatás is. Aztán a járdaépítésekkel is hadilábon állunk, mivel a hivatal igyekszik kivonulni és a minimális ráfordítások mellőzésével is távoltartani magát ettől a feladattól.
Bukodiék önkormányzata a feladatkörébe tartozó járdaépítést így nem véletlenül próbálja a lakosságra testálni az által, hogy akinek nem tetszik, az pályázhat anyagra és helyreállíthatja azt a járdaszakaszt, amit maga előtt használ. Évek óta ez a Bukodi adta és Fidesz vezette önkormányzat járdaépítési programja Ócsán.
Bukodiék önkormányzata a feladatkörébe tartozó járdaépítést így nem véletlenül próbálja a lakosságra testálni az által, hogy akinek nem tetszik, az pályázhat anyagra és helyreállíthatja azt a járdaszakaszt, amit maga előtt használ. Évek óta ez a Bukodi adta és Fidesz vezette önkormányzat járdaépítési programja Ócsán.
"Védjük meg Magyarországot " |
A vasúti átjáróval
kapcsolatban megjegyezték, hogy rendkívül veszélyes
- azt ígérte, ebben a ciklusban megfogják oldani (- Kisbíró 2017.02) |
Pálovics János ócsai polgár itt felveti, hogy a MÁV területén még mindig van egy nagy rakás sitt.
Bukodi Károly polgármester erre válaszul elmondja, hogy a MÁV terület nem tartozik az önkormányzathoz, de tájékoztatást ad arról, hogy 2016. december 6-án lesz egy bejárás, amelynek
keretében ezt fel fogja vetni.
Ezt követően Ócsa országgyűlési képviselője és polgármestere még megígérte, hogy eljárnak az évek óta rendezetlen vasúti átjáró felújítása és korszerűsítése ügyében, valamint intézkedést foganatosítanak, hogy annak gyalogos megközelíthetősége érdekében járda épüljön az odavezető út mentén mindkét irányból.
Ócsa Önkormányzata és közterületfelügyele nem képes eljárni ez esetben |
Mindezek ellenére azóta sem történt semmi. Hiába is várta a lakosság az Ócsai Kisbírót, a közben eltelt idő alatt egyetlen lapszámban sem jelent meg beszámoló az ezzel kapcsolatos fejleményekről.
Valószínűleg ez már egy új polgármester feladatává fog válni. Bukodi és Horváth hiába van jelen hosszabb ideje és több cikluson át a városi önkormányzatában, nem sok jót teremtettek az emberek számára. A város közélete és fejlettsége alig változott, az adósságállomány semmit nem csökkent. Sőt...
A helyi közúthálózat, a közösségi közlekedés fejletlen és hiányos, erősen kifogásolható maradt.
A vasúti közlekedés minősége és színvonala is erősen kifogásolható Ócsán. Ezért él sorozatos panasszal a lakosság a polgármester felé, ami szintén közismert.
Ez esetben megint abban maradtak, hogy egyeztetés lesz a MÁV-val és, hogy írásban fordul a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkárához Ócsa. "Természetesen" azóta sem történt ebben előrehaladás. A városvezető máig nem számolta be a történet folytatásáról.
Bukodi polgármester hiába ígérte meg újfent a Damjanich utca útburkolatának felújítását, és a Székesi- Vadvirág rendbetételét, de ez az ígéret is annyit ért, mint anno Demszky Gábor városvezető 20 éves metró-projektre. Ha az egy be nem váltott ígéret, vagy netán hazugság volt, akkor Ócsán is találni arra utalást, hogy mindez miben hasonlik meg az ismert fővárosi történetben, akár ciklusokon át.
„Előbb utóbb összeáll a kép, hogy amellett, hogy korrupciógyanús és szabálytalan szerződésekkel volt tele a teljes beruházás, olyan technikai és lebonyolítási hibákat követtek el, olyan politikai utasítások nyomán, amely okozta ezt az óriási többletköltség növekedést” – jelentette ki Borbély a volt SZDSZ-es főpolgármester, Demszky Gábort lelve a 4-es metró beruházás utólagos vizsgálata kapcsán ( - kérdés, hogy Ócsán erre mikor kerül sor) |
A négyes metrót az új fővárosi vezetés fejezte be és adta át. A Eu-s vizsgálódás eredményei azonban csak mostanság láttak napvilágot és a mögöttes korrupció feltárása ellenére is igen nehéz azt kijelenteni, és megállapítani, hogy valójában ki nyúlta le a pénzt. Hiába került előzetes az alpolgármester, és vallottak a Nokiás-, meg whiskys-dobozos pénzekről, valamint Hagyó Miklós viselt dolgairól, a garnitúracsere óta szinte semmi sem változott.
"Sajnos az én korosztályomba még nem sulykolták bele a környezetvédelem fontosságát" - Bukodi Károly "Fogadóóra" ( - Ócsai Kisbíró 2017.04.) |
Ócsán is sikerült úgy leszennyezni a környezetet, hogy ehhez az önkormányzati vezetők biztosították a háttér-telket. A Pest Megyei Kormányhivatal szerint maga a városvezetés úgy adott jogot és felhasználhatóságot az egyik önkormányzati ingatlan hasznosítására, hogy arról előzetesen a testületet és a lakosságot nem tájékoztatták.
Ezt kihasználva egy, a lakosság előtt eddig ismeretlen személy, egy távoli vállalkozó, a Szűcs Lajos által másutt személyesen átadásra került, Eu-s pénzekből támogatott P+R (MÁV) parkolók ócsai kialakításánál kitermelt építési hulladékot (veszélyes minősítéssel) a városi önkormányzat telkére szállították és ott mélyen beásták. Az ezzel járó felelősséget az érintett felek nem vállalják már fel, de fel sem tárják az ügyet a károsult és fizető lakosság előtt.
Ezt kihasználva egy, a lakosság előtt eddig ismeretlen személy, egy távoli vállalkozó, a Szűcs Lajos által másutt személyesen átadásra került, Eu-s pénzekből támogatott P+R (MÁV) parkolók ócsai kialakításánál kitermelt építési hulladékot (veszélyes minősítéssel) a városi önkormányzat telkére szállították és ott mélyen beásták. Az ezzel járó felelősséget az érintett felek nem vállalják már fel, de fel sem tárják az ügyet a károsult és fizető lakosság előtt.
Tarnai Richárd, Szűcs Lajossal közösen P+R parkolókat adtak át megyeszerte |
A nagyokos aki mindent vélni képes Ócsán, azonban azt már nem tudja, hogy ki volt az ezt engedélyező.
Tarnai Richárd - szintúgy Fidesz |
Azonban Boros Tibor rekultivációt említett, de semmi sem igazolta vissza, hogy ezt honnan veszi, mert erről hiteles információt már nem tett közzé, s ahogy korábban a beszállítás és elhelyezés körülményeit is elhallgatta, úgy erről is csak ekként szivárogtat.
Kérdés: kinek mi haszna származott ebből a törvénysértő titkos megállapodásból - erősen korrupció- és bűncselekményszagú cselekmény (- még rendeltek nyomozást az ügyben, a párt azonos, Tarnai Richárd képviselte Kormányhivatal nem tett feljelentést) |
Aztán a napi több tonnányi fordulók alatt megviselődött Székesi utca feltöredezett kikátyúsodott burkolatának javításos cseréjét Bukodi pályázati forrásból ígérte megoldani, de mostanság és úgy általában, ez sem bizonyul valósnak.
2016. december 1-i Közmeghallgatáson a polgármester munkáját kifogásolva, felemlítették neki, hogy erős ráhatással kellene lennie magasabb szintekre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak. Pl. el kell hívni Pánczél Károly országgyűlési képviselőt végig gyalogoltatni a vasúti átjárókon, hiszen azért jár át a lakosság a vasúton, mert nem biztonságos az aluljáró. Pánczél Károly ezt követően tartotta meg azt a fogadóórát, aminek - sok haszna nem lévén, - fentebb említést tettünk.
Horváth Balázs ócsai lakos elmondja még, hogy a Székesi út nagyon ramaty állapotban van.
2016. december 1-i Közmeghallgatáson a polgármester munkáját kifogásolva, felemlítették neki, hogy erős ráhatással kellene lennie magasabb szintekre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak. Pl. el kell hívni Pánczél Károly országgyűlési képviselőt végig gyalogoltatni a vasúti átjárókon, hiszen azért jár át a lakosság a vasúton, mert nem biztonságos az aluljáró. Pánczél Károly ezt követően tartotta meg azt a fogadóórát, aminek - sok haszna nem lévén, - fentebb említést tettünk.
Horváth Balázs ócsai lakos elmondja még, hogy a Székesi út nagyon ramaty állapotban van.
Erre a múlt héten - vélhetőleg egy szedett-vedett tetőfedő csapat - állt neki a Széchenyi és a Székesi utca egy-egy szakaszán található jelentősebb úthibák kijavításának. Biztos vagyok benne, hogy ezért a munkáért milliós nagyságrendben fog számlázni az önkormányzat egy olyan cégnek, aki valójában hozzá sem fogott a úthibákhoz, hanem lepasszolta az egy, vagy két alvállalkozónak. Ők lehettek azok a szedett-vedett tetőfedőknek tűnő sötét küllemű alkalmi munkások, akik az egyik nap kivágták az út feltöredezett aszfaltját, majd másnak murvával és vékony bitumennel fedte azt.
Bukodi Károly polgármester tájékoztatást ad arról, hogy készen vannak a tervek a Székesi út, Vadvirág utca, valamint a vasúti átjárótól a Damjanich úttól a Széchenyi útig - kérdés, hogy mindez meg fog e valósulni a választásokig, vagy ez is már egy új és jobb polgármesterre marad, illetve vár
|
Gondolom ezzel az alig huszonnégy órás folyamattal Bukodiék kipipálták a többszörösen útfelújítást. Milliók a vállalkozónak és a szebbe, aztán mindenki nyugodjon le Pecsába.
A felszedett út szakaszon
sebességkorlátozást sem vezettek be a munkálatok idejére, de még csak ki sem bójázták a felszedett krátereket. Ha ez szakmunka, akkor a polgármesterség maga az isteni színjáték ócsai bemutatása, de hogy ez sem oldja meg a város problémát hosszútávon, az máris borítékolható.
Fotók: Internet
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése