2017. május 10., szerda

Ócsa polgármestere sem sajnálja elkölteni a közpénzt, ha az neki kedves - éppen csak nem a közre fordít eleget

Nem csak Nagy Gábor Tamás, az I. kerület fideszes polgármestere nem sajnálta a pénzt a kényelmére, amikor hivatali autót is vásároltatott magának az önkormányzattal.

https://mno.hu/data/cikkek/2398/23981/cikk-2398170/2_3face_focuspoint_926x504.jpg
Figyelemre méltó ahogy a polgármester töltőre helyezi az önkormányzat által személyes használatra vásárolt elektromos autót - Ócsán bezzeg még környezetszennyezőt használnak a fizetett politikusok

Ahogy a Magyar Nemzet értesült, az I. kerület fideszes vezetőnek 2014-ben egy Nissan Leaf típusú elektromos autót szerzett be a Budavári Önkormányzat, egy évvel később pedig egy hibrid meghajtású Lexust is vásároltak neki személyes használatra.

Ócsán Bukodi Károly polgármester is valahogy ezt a luxus próbálta elérni, amikor a vagyonnyilatkozatában fel nem lelhető, illetve nem szereplő Renault kombit a kisváros költségvetéséből cserélte le az új Opel Astra Sports Tourer típusra. Igaz, ez sem került a vagyonnyilatkozatába, mert ennek minden költségét a lakossági büdzséből fizeti a város.

http://1.bp.blogspot.com/-lDOi0wuQ9XU/T3bRE15i5SI/AAAAAAAABdI/YRJkLR2sH4U/s1600/DSCF5110.JPG
Horváth Tamás alpolgármester és a közpénzből cserélt laptop
A polgármesteri luxushoz társulnak azok a laptopok és számítástechnikai eszközök is, amiket a munkavégzésre hivatkozással cseréltek le a ciklus elején. Korábban a blogunk is beszámolt arról a jólétről, aminek apropóján a maguk által használt laptopokat a  Kecskés Zsolthoz kapcsolható Computerfutár Kft-vel értékeltették fel, aminek után vagy harmincezerért meg is vették azokat. Az így kiüresedő eszközök cseréjére ugyancsak ezen cégen keresztül vagy 3,5 milliót költöttek akkor. 

Bukodi új autó vásárlásának volt aki nem is akarta elhinni a hírt, mondván, hogy azt biztos a városi polgárőrség, vagy a létesítendő tűzoltóságnak szánták. Azonban ez nem így zajlott. Az éves költségvetésbe már eleve beillesztették  a polgármester személyes használatába szánt autót. Ezzel eleve 6 milliót vettek el az emberektől. Ennek során több beígért fejlesztés, városképi arculatrendezés, út és járdaépítés elmaradt a városban.

https://i.ytimg.com/vi/FtvNeOURgSU/maxresdefault.jpg
A polgármesterség után ki tudja mit fog kezdeni magával - és vagyonkájával (- számunkra csak a kiüresedett város és az adósság marad)

Elvégre az I. világháborús emlékmű és környezete sem újult meg, az ma is ugyanolyan rendezetlen, mint a beígértek előtt volt. Pedig a polgármester még 2014-ben milliós felújításról beszélt.

http://www.agt.bme.hu/varga/foto/vh1/ocsa.jpg
I. világháborús emlékmű - rendezetlen környezet ócsán
Előadta, hogy a nyertes pályázattal, amely 5 millió Ft értékű felújítást tenne lehetővé szeretnénk helyreállítani magát a szobrot és a talapzatot is, hogy méltóképpen megemlékezhessünk az I. világháború kitörésének 100. évfordulójáról. A teljes körű restaurálás során 90 fokkal elfordítanánk az emlékművet, hogy ne az útra, hanem a mellette lévő kis térre nézzen. Továbbá rendeznénk a közvetlen környezetet füvesítéssel, térkőburkolattal és padok kihelyezésével.  
Ebből sem valósult meg semmi.

https://scontent.fbud3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14702303_2159817100911093_2993518652934514826_n.jpg?oh=7fb50ec12b2bd4c7ef19e26ec37ab63e&oe=597D2904
Önkormányzati járdaépítés - ennyi...
Aztán az önkormányzati járdaépítési program is szinte csak a lakossággal történő darabos építtetésekbe fulladt, és nem hozott olyan eredményt, ami által Ócsa hézagos járdázottsága javult volna. Ócsán a két jelentős forgalmat lebonyolító vasúti átjáró kinézete ma is olyan, mint a községi, tanácsi időkben volt. Bukodi két ciklusos regnálása és korábbi alpolgármesterségének ideje sem volt elég számára a kritikus állapot megszüntetésére.

Inkább a volt Tsz-Iroda megvételére fordított annyit amennyiből az egyik átjáró teljes felújítása és kiépítése kijött volna. Ez akkortájt vagy 27 millió körül kóstált. Ma az átjáró szintén azt a leromlott állapotot mutatja, amit a bevásárolt irodaépület. Az ár-érték és csereszabatosság itt sem számít, ha a közvagyon elköltéséről van szó. 

Bukodi-Horváth alkotta városvezetés erre a romhalmazra költött több mint negyedszáz-milliót - biztonságos vasút átjáró helyett

Bukodiék valahogy mégis csak a téeszesek roskatag és semmire sem jó egykori irodaépületének a megvételében láttak, vagy találtak üzletet. Persze arról, hogy aktuális értékbecslés, állapotfelmérés nélkül mi célból  vették meg egy korábban bemondott ingatlanos ár alapján, azt még nem mesélték el a lakosságnak. Ahogy azt sem, hogy azóta mennyit veszített az árából az elhanyagolt és magára hagyott csúfság.

Korszerűtlen lepusztult, járdázatlan átkelő Ócsán, Bukodi polgármester második ciklusának vége felé is ezt látványt nyújtja - szégyen reá és a városra, a választókra tekintve

De a jóból ez sem elég, hiszen a Nefelejcs Óvoda hőszigetelése és tetőfelújítására sem volt jó az erre biztosított pályázati lehetőség, amiről a blogunk is beszámolt. A külső hőszigetelést igaz elvégezte volna az egyik cég, és a tetőcserére is lehetett volna pályázni, de inkább választották a másik utat. Ezek után nincs mit csodálkozni azon, hogy a hőszigetelés után álltak neki a tetőnek hitelből, holott a város még az előzőleg felvetteket sem heverte ki. 

http://3.bp.blogspot.com/-aoLH09NhrbE/T1yYWOBepZI/AAAAAAAABW4/gHtGlJZGFXU/s1600/SSA40003.JPG
Ócsa másik vasúti átjárója, ahova sem járda, sem kerékpárút nem vezet - ez egyik rendbetétele kitelt volna a Tsz-Iroda vételi árából

De mit is várhatunk egy olyan településvezetőtől, aminek megyei vezetője úgy ment el a télből az Azori-szigetek melegebb éghajlatára, hogy közben a Pest megyei iskolák sora fűtetlenül maradt a kifizetetlen számlák okán. 

http://3.bp.blogspot.com/--WVuHK_g70w/UPwsKhW2VbI/AAAAAAAAEow/Pd4dlOf57dQ/s1600/Untitled-1.jpg
Szűcs Lajos "társas utazása" ellenére semmit nem veszített a párton belüli vezetői tisztségeiből - sőt...

Persze Szűcs Lajos mindezek alatt egy Lexusban ülve járta a választókörzetét, így Ócsát is ez időtájt. Ezt követően került csak át Gyál, Vecsés, Üllő, Ecser adta új körzetébe aminek után vette birtokba azt a Toyota Avensist, aminek márkatársa Gyál korábbi alpolgármestere személyes használatába került. 

http://3.bp.blogspot.com/-xrnZxsaqh90/TwnLgjY7kiI/AAAAAAAABK8/3HSh0bnvZqs/s1600/DSCF1023.JPG
Szűcs Lajos (egykori) Lexusa Ócsán a házánál - soha nem volt a nevén az autó (- Szűcs Lajos (Fidesz) tavaly júniusi bevallásban nem szerepelt, hogy 2010-ben vett egy Toyota Avensist)

Azóta Szűcs Lajos a 7-s számú választási körzet képviselője, és a szintén Toyotás Pánczél Károly az ócsai körzet országgyűlési képviselője lett. Pánczél Károly a váltást (cserét) követően potom pénzért vettem meg a 10 milliós lízingelt autót. Persze Szűcs Lajos sem ragadt le a Toyota Avensis társaságában. Azóta már egy hozzá jobban illő, drágább és strapásabb luxus terepjáróként aposztrofált csodával jár.

http://2.bp.blogspot.com/-oZlyQcAGunk/UcidorE1Q_I/AAAAAAAAE1w/rMoEKTkt02I/s1600/DSCF9306.JPG
Nem csak a védernyőben hasonlatosak a helycserés politikusok - a pártban  és az országágülési képviselőségben is közösködnek ( - no meg a “Toyota Avensis SED Sol Platinum Edition”)

Gondolhatjuk, hogy Bukodi sem fog leragadni a személyes használatba kapott új autónál. Ciklusának végéhez közeledve kiszámítható mód az Opel Astra Sports Tourer maradványértéken valahogy a családnál marad majd.

Aztán azt már senki se firtassa, hogy a Bukodinak vett 5 millió feletti autó vásárlása, vagy vételi szerződése miért nem lelhető fel az önkormányzat hivatalos honlapján. Elvégre a Magyar Nemzet szerint a Lexus vásárlásnak nincs nyoma az I. kerület önkormányzat weblapján ott, ahol egyébként csak nyolc-tíz évvel ezelőtt kötött szerződéseket lehet megtalálni. 

Ócsa lakosságának csak ilyen kocsi jár

Tehát Ócsa fideszes vezetése sem sokkal különbözik az azonos pártból származó politikai vezetéstől. Itt is képesek önkormányzati ingatlan testületi határozat nélkül külön egyezség alapján használatba adni és környezetszennyezésre "hasznosítani", majd a lebukást követően a nyomokat  suttyomban eltüntetni.
 
Ócsa lakosságának másik járandósága - legalábbis, ami a kocsit illeti (- ez jár nekik)

Felelőse itt sincs a károkozásnak, ahogy az ország politikai térképén és annak  nagy részén is ezt tapasztalható.  Ahogy a Kormány, úgy az önkormányzat(ok) sem sajnálja(k) a közpénzt a helyi jólét biztosítására. Csupán a köznép, az egyszerű emberek és a lakosság nem részesül ebből. 

Így van ez Ócsán is. 
MNO, a 24.hu valamint Kisbíró nyomán
*

1 megjegyzés:

  1. Ez kell az ócsainak, hájfej, alkesz, meg csodacsatár. Szegény Attila halála óta képtelenek (vagyunk) rendes embereket állítani a falu élére.

    VálaszTörlés