Nem tudom, hány példát kell még felhozni, bemutatni, hogy történjen végre valami. Nem tudni, hány kerékpáros balesetnek kell még történnie ahhoz, hogy a hozzátartozók felemeljék szavukat biztonságos közlekedésért.
Ismert, hogy az önkormányzatunknak nincs szüksége a kerékpárútra. Ez a lakosságnak kell. A városvezetés azonban inkább magára gondol. Minden képviselőnk autóval jár. Számukra a gyalogosközlekedés, a kerékpározás csak amolyan hobby, vagy éves rendezvény, ahol a polgármester együtt tekerhet a hódolóival.
A valós összeköttetésre, a valahova is elérő kerékpárútra a lakosoknak van szüksége. Itt arra lenne igénye az embereknek, hogy a vasúti átjárón biztonságosan át tudjanak tekerni, hogy ne a kátyúk és az autók közt egyensúlyozva keljen átkelniük.
Ez azonban Ócsán nem adataik meg, annak ellenére sem, hogy az állam, számos programot és pályázatot hirdetett erre. Más önkormányzatok rendre éltek is ezekkel a lehetőségekkel. A Bukodi-Horváth alkotta páros és a mögöttes képviselők azonban nem, mert valószínűleg nem a lakossági érdekeket tartják fontosnak.
Ha csak azt vesszük, hogy az éves külön juttatásaikból egy pályázati önrész is kitelne, akkor már kilométerekben számolhatnánk a kerékpárutak hosszát. Ők azonban inkább a maguk javadalmaztatását választották az embereknek nyújtandó biztonság helyett.
A közlekedési helyzeten az utak állapotán rendesen visszatükröződik ez.
Ócsán már rég külön kerékpáros összeköttetésnek kéne lennie az alsópakonyi lakónegyednek a vasútállomással. Aztán a vasútállomás és a gimnázium, majd az önkormányzat és az általános iskola között. Ezzel gyakorlatilag az Üllői és a Falu Tamás utca nyomvonalában végig biztonságos kerékpárútnak kéne futnia. Aztán pedig a Bajcsyn az önkormányzattól a Spar-Posta vonalán túl egészen a Semmelrock-Bata üzemekig. És ezzel máris nem csak a piacra-, az iskolába-, vagy a munkába-járást kapcsoltuk össze és emeltük elérhető biztonságos szintre, hanem a turizmust is fejlődési pályára állítottuk.
Az ócsai
kerékpáros hálózat kiépítése a régió turizmusának fellendítését
is szolgálja, illetve alternatívát kínál a környezetbarát és biztonságos
közlekedésre. Ezt nem képesek megvalósítani évek múltán sem az önkormányzatban ülők.
Hiába is van küldöttünk a megyei közgyűlésben Horváth Tamás személyében, és hiába a szomszédunk Szűcs Lajos ha (aki inkább lecseréli a körzetét, hogy másutt járjon hozzá a fejlődéshez) itt semmi nem változik.
ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Most az
írásban előre bejelentkezett képviselői felszólalások következnek.
Elsőnek a Fidesz képviselőcsoportjából Szűcs Lajos képviselő úrnak, az
Országgyűlés jegyzőjének adok szót. Parancsoljon, képviselő úr!
DR. SZŰCS LAJOS (Fidesz): Mélyen tisztelt Elnök Úr! Tisztelt
Képviselőtársaim! Amint azt már a korábbi felszólalásomban is
említettem, a György István képviselő úr által benyújtott
törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt
módosítja akként, hogy lehetővé tegye a kerékpáros közlekedés minél
szélesebb körű elterjesztését, mivel Európa sok országához hasonlóan
nagy örömünkre a kerékpáros közlekedés egyre nagyobb népszerűségnek
örvend Magyarországon is.
A közúti közlekedés e formájának terjedése szükségessé tette a
jogszabályi környezet módosítását. E célt szolgálja az előttünk fekvő
törvényjavaslat is. A javaslat a közúti járművek körét kiegészíti a
közösségi kerékpáros rendszer személyszállító eszközével, valamint
meghatározza a közösségi kerékpáros rendszer definícióját, amely nem
más, mint egy több állomásból álló, automatizáltan működő és bárki
számára folyamatosan igénybe vehető, rövid távú és egyirányú utazásra
alkalmas kerékpár-kölcsönzési rendszer.
Külföldi példák is mutatják, hogy egy ilyen rendszer bevezetése jelentős
változásokat hozhat az ország közlekedési kultúrájában, elég, ha
Dániára, Franciaországra vagy Nagy-Britanniára gondolunk.
Biztonságot és gyors eljutást nyújtó kerékpárutak, járdák mindig csak más önkormányzatok területén létesülnek.
Hiába a beszámolók, miszerint Pest
Megye Közgyűlése és a Nemzetgazdasági Minisztérium döntése alapján 10
településen összesen 32 km hosszú kerékpárutat építenek 1,8 milliárd
forintért a megyében, ha Ócsa eddig nem jutott.
A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programból (VEKOP) megvalósuló támogatás célja, hogy a mindennapi közlekedési célú utazások esetén növekedjen a gyalogos, kerékpáros vagy közösségi közlekedési módot választók részaránya a közlekedők körében.
A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programból (VEKOP) megvalósuló támogatás célja, hogy a mindennapi közlekedési célú utazások esetén növekedjen a gyalogos, kerékpáros vagy közösségi közlekedési módot választók részaránya a közlekedők körében.
Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 10 millió Ft, maximum 500 millió Ft volt. A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 100%-a. A felhívásra a települési önkormányzatok, vagy konzorciumaik nyújthattak be támogatási kérelmet.
Mit érünk Ócsán a polgármesterrel, a képviselő-testülettel és a megyében székelő Horváth-al, a köztünk élő Szűccsel vagy éppenséggel Pánczél Károllyal, ha ők is csak másutt dicsőítik magukat ezzel.
A szomszédos nagyközség, Alsónémedi Önkormányzata
110 000 000 Ft-ból valósíthatja meg az Északi Vállalkozói területet
megközelítő kerékpárút fejlesztési terveit, így megépülhet végre a várva
várt szakasz a temetőtől a Penny-ig. Ők évek óta rendelkeztek már kerékpárúttal, messze megelőzve ezzel Ócsát. Most a temető és a PennyMarket Logisztikai Központi közti szakaszon épül a
kerékpárút, ezzel együtt az Árpád út-5 sz. főút
csatlakozásának korszerűsítése, a biztonságos gyalogos- és kerékpáros
áthaladás kialakítása, valamint az emiatt szükségessé váló buszmegállók
áthelyezése is megvalósul.
Ócsa városvezetése ezzel szemben még a gimnázium előtti buszmegállót sem képes e-századi körülményekre felhozni.
Kerékpár- és gyalogút Bugyin - 9 éve használják, miközben Ócsán egyetlen egy ilyen nem létesült |
Ugyanakkor Szűcs Lajos hírportáján arról értesülhetünk, hogy Bugyi már 2010-ben megvalósította azt, amire Ócsa máig nem képes. Ott Eu-s támogatásból valósult meg a
gyalog- és kerékpárút építése. 2010. július 27-én Bugyi Nagyközség lakói
birtokba vehették a Kossuth Lajos utcai gyalog- és kerékpárutat. Ekkor sok
szülő fellélegezhetett végre, hogy gyermeke nem a hatalmas tehergépjárművek
között kerekezik, hanem biztonságos útszakaszon érhet célba.
Szentendre Város Önkormányzata 244.894.100 Ft-ból, mintegy 7.5 km hosszúságú szakaszon fejlesztheti a város és a HÉV kerékpáros összeköttetését.
Szigetszentmiklós Város Önkormányzata 223.591.220 Ft-ot nyert el a Csepeli út-Lehel utca – Petőfi Sándor utca kerékpáros nyomvonalának kialakítására.
Cegléd Város Önkormányzata 291.516.985 Ft-ból valósíthatja meg északi-ipari kereskedelmi övezetének becsatolását a városhálózatba.
Farmos községben 222.574.620 Ft-ból valósulhat meg a település kerékpár-hálózatának kiépítése.
A „Kerékpáros közlekedésfejlesztés Nyáregyházán” c. projektet 263.466.000 Ft-tal, Tápiószecső „Bringázzunk együtt az Ürgésekkel” c. projektjét 124.490.956 Ft-tal támogatták a döntéshozók.
A támogatottak között van az ezer fős Letkés is, amely 17.266.447 Ft-ból gyalogos-átkelőhelyeket létesítését végezheti el a támogatásból.
A fejlesztések fő célja a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtése és egy környezetbarát közlekedési forma támogatása. A projekt azt a célt is szolgálja, hogy az egyre szélesebb körben használt kerékpáros közlekedés alternatívája lehessen az egyéb közlekedési lehetőségeknek.
Most éppen Miskolc és Eger összekötését biztosító kerékpárút megvalósításához keresik a tervezőt – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházás keretében 32 kilométer hosszan teljesen új kerékpárút-nyomvonal létesül, ezen kívül 10,75 kilométer hosszan felújítást végeznek majd, és 4,45 kilométeren kijelölés keretében tervezik meg az egybefüggő kerékpárutat. A komplex kerékpárútvonal így több mint 47 kilométer hosszan valósul majd meg.
Szentendre Város Önkormányzata 244.894.100 Ft-ból, mintegy 7.5 km hosszúságú szakaszon fejlesztheti a város és a HÉV kerékpáros összeköttetését.
Szigetszentmiklós Város Önkormányzata 223.591.220 Ft-ot nyert el a Csepeli út-Lehel utca – Petőfi Sándor utca kerékpáros nyomvonalának kialakítására.
Cegléd Város Önkormányzata 291.516.985 Ft-ból valósíthatja meg északi-ipari kereskedelmi övezetének becsatolását a városhálózatba.
Farmos községben 222.574.620 Ft-ból valósulhat meg a település kerékpár-hálózatának kiépítése.
A „Kerékpáros közlekedésfejlesztés Nyáregyházán” c. projektet 263.466.000 Ft-tal, Tápiószecső „Bringázzunk együtt az Ürgésekkel” c. projektjét 124.490.956 Ft-tal támogatták a döntéshozók.
A támogatottak között van az ezer fős Letkés is, amely 17.266.447 Ft-ból gyalogos-átkelőhelyeket létesítését végezheti el a támogatásból.
A fejlesztések fő célja a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtése és egy környezetbarát közlekedési forma támogatása. A projekt azt a célt is szolgálja, hogy az egyre szélesebb körben használt kerékpáros közlekedés alternatívája lehessen az egyéb közlekedési lehetőségeknek.
Most éppen Miskolc és Eger összekötését biztosító kerékpárút megvalósításához keresik a tervezőt – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházás keretében 32 kilométer hosszan teljesen új kerékpárút-nyomvonal létesül, ezen kívül 10,75 kilométer hosszan felújítást végeznek majd, és 4,45 kilométeren kijelölés keretében tervezik meg az egybefüggő kerékpárutat. A komplex kerékpárútvonal így több mint 47 kilométer hosszan valósul majd meg.
Ócsa pedig elmarad a béka, vagy éppenséggel az önkormányzatban trónoló képviselőinek segge alatt.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése