Mint ismert, az országban lassan minden hétre jut egy-egy tüntetés.
Most azonban nem Horváth Tamás alpolgármester szervezi a lakóparkosok oldalán amolyan jogsegélyként kihasználva őket a szocikkal szemben, hanem az ellenfélként ismert balliberális oldal az ilyen-olyan fideszesekkel szemben.
Így hol a tervezett új adónemek előterjesztése, hol a korrupció ellen lépnek fel tömegesen az ember transzparenst tartva az utcán.
Azonban a Fidesz nem nyugszik. Legújabb szerzeményükkel ismét mélyre vágtak az emberek jóérzést és szimpátiáját illetően.
Nem véletlenül zuhant az öszödi beszédnél mértnél is jobban a Fidesz népszerűsége pár hét alatt. Ez mélyrepülés Ócsán is érezhető.
Nem véletlenül, mivel olyanra készül a kormány, ami a helyi lakosság amúgy is zilált közlekedésére hat negatívan.
Ez pedig nem más, mint az, hogy fizetőssé kívánják tenni az autópályák bevezető szakaszait, és az M0 elkerülő út bizonyos részeit, ami ügyebár kihat az egészre.
Az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené
az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére
kényszerítik majd az autósokat, azok "tömegével zúdulnak rá" a
városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Ez alól Ócsa sem lenne kivétel.
A fővárost és vonzáskörzetét több mint két és félmillióan
lakják, az agglomeráció népessége az elmúlt 20 évben folyamatosan nőtt
félmillióról 830 ezer körüli létszámra. Míg a 90-es években Budapest népessége
csökkent, 5-6 éve a fogyás megállt: egyrészt drágultak a mobilitási költségek,
másrészt a zöldövezet csábereje is csökkent azáltal, hogy a települések
élhetősége a beköltözők magas száma, a nem igazán jó közszolgáltatások
(leginkább a közösségi közlekedés színvonala) miatt romlott. Ennek ellenére „oda-vissza”
napi szinten 150-200 ezer embert érint az ingázás
Az eddig megszokott M5 bevezető helyett maradna a "régi" és újra leterhelt 5 számú főút és Soroksár útvonal Budapest felé. A mások által már bevezetett és az Ócsa-alkonyiak által vágyott autópályás buszjárat ezzel végleg befellegzett, mivel ebben a helyzetben az amúgy is potenciáltalan helyi vezetés már képtelen lesz ez ügyben bármit is elérni.
Alsónémedi, Dunaharaszti, Gyál, Vecsés és Ócsa egyértelműen
az intézkedés vesztesei lesznek, hiszen több év fellélegzés után újból jelentős
többletforgalmat kapnak vissza a városi átmenő utakra, beleértve a
nehézgépjárművek-forgalmát is. A közúti terhelésen túl jelentős környezeti károkat
és nagyobb baleseti kockázatot is eredményezhet Budapestre és a visszajutás. Az
utazási idő megnövekszik az autópályáról átterhelődő mellékúti
forgalomnövekedés következményeként. Az út szélén álló prostik járnak
talán csak jól ezzel a megnövekedő forgalommal. A tisztességes munkavállalók
azonban egyértelműen veszteseivé válnak a kormánypárti elképzelésnek.és a
környező településeken az elkerülő és bevezető szakaszok fizetőssé tétele.
Az új díj nemcsak a pénztárcákat, hanem az idén mintegy 1,5
milliárd forintért felújított Gyált Vecséssel összekötő 4602-es számú utat is
megterheli, valamint a környéklen lakók idegrendszerét…
Gyál kormánypárti polgármestere Pápai Mihály éles kritikát
fogalmaz meg az M0-as általános díjmentességének megszűnése miatt és agglomerációs
tiltakozást kezdeményez.
Szűcs Lajos és Bukodi Károly a Fidesz vezéralakjai Ócsán,
bezzeg hallgatnak, pontosabban lapítanak, mint az a bizonyos a gazban.
Ők nem tiltakoznak. Ők jól vannak, és nem érzik szükségét
ennek. Számukra van költségtérítés és futja a bevételből a
többletterhelés.
Nem is érti, az ember, hogy ez ugyanaz a kormány, és annak
széltoló pártképviselői-e, akikre rövid ideje négy-őt évnyi bizalommal
szavazott. Hol van már a régmúlt rezsicsökkentés, amikor a tavalyi hóra
sem emlékszik emberfia.
A lakosság és Ócsa költségvetése az utolsót rúgja, ahogy a
kormány is ezt teszi a rá szavazókkal.
Hálából egyre többen fogják követelni, hogy ne várják be a
ciklus végét.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése