2020. szeptember 18., péntek

Megvan az új indok, hogy miért nincs kiépített gyalogos átvezetés Ócsán a vasúti kereszteződésen - az állam

 

 Az idén ünnepeltette magát a regnáló polgármester egy kis videóval Ócsa várossá válásának 15 évfordulója alkalmából, amiben sikerült pár nem is hozzá köthető dolgot a maga javára fordítva népszerűsíteni tevékenységét. Azt, amiből számos dolog kimaradt, mert hiányzik. 

Közismert, hogy Ócsán az emberek az utcának a közútjait használják, mert a város járdázottsága kritikán aluli. Legutóbb is ezt hiányolták az egyik városrész kapcsán, amire a polgármester volt képes azt hazudni, hogy ez nem önkormányzati feladat. 

 https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEjAhZG_7oZ9Uo_4Om8T9p6cMW6nyCKr1z7ggeaYIOgb9l5CjQN9VwFtSPtJL2Ilt11UelkJHu0Kx6B8xPyS1cg7hGSsoPMp8sfaCrbn1r99jw-p6NISyyiGMuGYFv6sloR1UW4PO5IcLqpKLCh8M6R81Wqcob6eohKibvl4nt4bCK1q79zOPGIswORzDQFR=

Bukodi Károly tette mindezt annak ellenére, hogy az itt élőket éves szinten úgy 30 millióval nyúlja le a kommunális-adó kivetéssel, amit Ő és a lakosságot eláruló képviselőtársai vetettek ki ránk. Ennek ellenére és ezzel együtt a polgármester úgy gondolja, hogy neki mint a város vezető tisztségviselőjének semmi felelőssége a járdázatlanság és az ezzel kapcsolatos balesetveszélyes helyzet fenntartásában.  Bukodi Károly polgármester képes volt azt állítania lakossági panasz kapcsán, hogy ez nem önkormányzati feladat.

 

Tette mindezt immár nem első esetben, annak ellenére, hogy az önkormányzati közterületek, a hozzátartozó közutakkal az önkormányzat hatásköréhez, annak karbantartása, építése, kialakítása  a feladatába tartozik. Bukodi polgármester mindezt hazug mód tagadja és hárítja.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhOChSONdIGfRaBbOCgaK3Rj_B1yKJut9oBdIQ1G_Hg_2bcE1RyEWPzUqrT__3D3TF5Lr8pEPGV_BO5UzEApRdHjXgfUZzb34vq3PHpyZ5etZhQBoLa1yQH6vZRyE3SFexxBLdGcDxO9ek/s1600/Bk+jrda+nem+k%25C3%25B6telez%25C5%2591.png

Ugyancsak a visszatérő gond és a legutóbbi lakossági fogadóórán is felmerült a két vasúti átjáró megközelíthetősége és az ott való áthaladás biztonsága.  Ócsa városában hosszú évek alatt nem sikerült még egy a vasúti kereszteződéshez vezető gyalogutat kiépíteni.  Mindezt a 15 éves város 10 éves Bukodi gyakorolta városvezetése sem volt képes megvalósítani, az általa bemutatott és fent hivatkozott imázsfilmben sem. 

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiixCSRrTS0-ImqlktUYsDSASj-c6nceYlxhCStqScHeV_K0R6bkLXdXaeeaQCATZfXFNIn4WYz03f1N7CbUr9Ia8QPbsnmLuAsFl4yCqVls4ooeqCjcKGPmU0Otj6klPDKWNDsq6FFFn0/w475-h220/

Valójában  a polgármester most egy újabb fordulattal magyarázza a tétlenséget, ami valahol a polgármesteri munkájának a kudarcát fedi. Bukodi  a korábbi felvetések és ígéretek ellenére, most az vallja, hogy a vasútvonallal kapcsolatos jövőben állami beruházásra vár.  Igaz ez  a vonal vagy 150 éves és az egyik legrosszabb viszonylat, amit eddig is elhanyagoltan kezeltek mind állami, mind pedig helyi szinten.

Ezért most a közel 10 éve regnáló ócsai polgármester, akinek a korábbi években elhangzott nyilatkozata szerint naponta egyezett a MÁV illetékeseivel és az Üllői úti átvezetés kapcsán a közútkezelővel is, valamint a korábbi választási ígéretei közt is szerepelt a vasúti átjáró (kereszteződés) biztonságos kiépítésének megvalósítása, most újabban azzal szédíti az ezt hiányoló adófizetőt, hogy majd akkor lesz itt kiépített gyalogos átvezetés, ha majd a kormányzat, vagyis az állam ezt a vonalat korszerűsíti.

Szerintem Bukodi előbb lesz kénytelen felhagyni a polgármesterséggel, minthogy ez a vasúti vonal korszerűsödne. 

 Mégis Ócsa polgármester erre hivatkozva arra sem veszi a fáradtságot, hogy legalább az Üllői egyik oldalán egy-egy nyomsávban kialakítson, vagy kialakíttasson egy az átjáróhoz vezető járdázott nyomszakaszt. Erre általában azt szokta válaszolni, hogy az Üllő nem az önkormányzathoz, hanem a közútkezelőhöz tartozik.

Ennek ellenére már korábban volt megbeszélés és tervelőkészítés az átvezetéshez szükséges biztonságos átvezetést biztosító járda kiépítéséről a kereszteződésen önkormányzati részről, de az még csak a vasúti sínek ágyazatáig a MÁV illetékességi területéig sem ér el.

 Fotó:

Ugyanez a helyzet a másik vasúti kereszteződésben, a Székesi-Damjanich összeköttetését biztosító átjáróban  is.  Holott ezt a szakasz, - ha szűken is, de - most újíttatta fel az önkormányzat, amit a Bukodi a hónapokkal az beígért átadást követően pár órára lezáratott, hogy azt díszkísérettel fényképekkel illusztrálva is fideszes társaival felavathasson.  

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4fXVD7oz4HvvAMrM93ThhDfxIkvIbjBkvN3lZMqTYW7Z7FtAq2_IBdxqO68IPLGquTnIFv4qwTmqvwALJfGUgbF7V_LWJyVKnJtMdaTtEbscwr9vVh-3u3yeQpgpfLWtnLtXk5UNpaiI/s640/B.+%25C3%25BAt%25C3%25A1tad%25C3%25A1s.png

Ennek ellenére a vasúti átjáróhoz vezető Székesi utcában a vasúti kereszteződést előjelző KRESZ-táblák máig nem kerültek szabályosan felállításra. A keskeny úthoz kötelező sebességkorlátozást jelző táblák nem kerültek ki, így azon a gyakorlatilag az önkormányzat engedélyezi a szabálytalan közlekedést, a gyorshajtást.

A felújítással kapcsolatos kírásban az szerepelt, hogy a 150 milliós projekt során a kerékpáros-közlekedés biztonsága javulni fog, ami ugyebár a  keskeny 5 m.-széles aszfaltozású úttal nem valósult meg maradéktalanul, hiszen csak az aszfaltozás állapotában, vagyis minőségében állt be javulás, a közlekedés lebonyolításában azonban nem. A kerékpárosok továbbra is arra a keskeny nyomsávra szorulnak, amin eddig is közlekedtek, hiszen az alapvető 5,5 méteres szélességre sem voltak képesek bővíteni a felújítandó útszakaszokat. 

Sőt, még vasút pályához sem vitték ki a járdát, legalább addig amíg az aszfaltozással az átjáróhoz csatlakoznak.  Nem, ezt nem tették, meg mert a Székesi utcai oldalon a Kölcsey utcánál azt bevégezték, így a Kölcsey és a vasúti kereszteződés közt, egészen az túl a Damjanichig egyáltalán nincs kiépített gyalogút. Pedig ez nem másra, mint az önkormányzatra tartozik.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgUaZMY5it1YbxNPt5drh6_3LNb1rZWkBK_keai-2S-d1za30Wz38TuFAOvhcKN8gr7fC_I_qT-zRCiWuILBj92mWFBg9uD7gtw271iwcmeATxX_Va4oDNLZfIQ66EBdOHOP29wQhmT3nQ/s640/Ball%25C3%25B3+B+%25C3%25A9s+a+j%25C3%25A1rda.png 

Bukodi Károly tehát nem csak ezzel, de nagyon sok mindennel tartozik még Ócsa népének. A mostani fogadóórán tett hazugságai csak tetézik a vétkeit.  A 15 éves várost bemutató önfényező kisfilmje pedig elhallgatja azt a 10 éves semmittevést amit ezen állapotok felszámolása kapcsán sem oldott meg. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJmiK06_Um3j0yToF0p_1dmU2Gxrd651hgyaJ57Cd0swxXD9heYPHbCzzMI0D-QKqMsQye36lz98pSQCIC7RLSaREn6e1g4NIENFthReMiX3mEvk9Lh1dVQAhJ98o1gRtmOCrWFpWt9TU/s1600/F.+vas%25C3%25BAt+2.png

A vasúti síneken történő átkelés a korszerűtlen kereszteződés, a kiépítetlen gyalogos forgalmi viszonyok és a KRESZ előírását nélkülöz táblázottság hiánya mind azt igazolja, hogy a városvetés a fittyet hány a lakossági érdekképviseletnek. 

Bukodi Károly, amikor azt állítja, hogy a járdaépítés nem önkormányzati feladat, és hogy azt a lakosoknak kell kiépíteni, akkor valójában a lakosság szemébe hazudik. Ilyenkor jogosan érezzük úgy, hogy valójában az által ránk szabott kommunális-adót lenyúlja, azt ellopják tőlünk. 

Ócsa polgármestere valószínűleg tisztában van azzal, hogy ez az utolsó polgármesteri ciklusa. Ezért egyre nyíltabban vállalja fel a szemenszedett hazugságot. Már attól sem tart, hogy ezeket írásba foglalja.  

Fotó:

A legutóbb éppen hogy csak megnyert választások után, amit számos általa lekenyerezettel előadottan sikert sokakat rábeszéltetni magát, - biztos benne, hogy ezt követően már nem fogják ismét polgármesterré tenni.  Bukodi felett eljárt az idő. Túl sok körülötte a szenny, a piszok. És ez nem csak Ócsa közterületin, az utcán, hanem az itteni közéletben és a helyi viszonyban is egyre jobban látszik.


Hiába kecsegtető pályázati leíratok, a polgármesteri humbug, az emberek többsége már nem hisz neki és a fogadatlan prédikátorainak. Ma már azokat is szidják akik korábban édes szavakkal őt segítve támogatták az újra választása során. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSXuCzgv7viLiipKniWorsa4S5nI_kra6-6uCmL91iBvq1RE4gULrEcr00bin5m5Guln-KFVHlyaorjWI1i_o80NV3mmI80Wgr843jHVY789DLW4YYZ2vZOcd6PcjzUaXAusvf3iF6Wfs/w436-h220/

Nem csak az a Buza Ernő teszi mindezt láthatóvá, aki legutóbb még a 13 havi jutalmazásául szolgáló plusz juttatást vetette napirendre, majd ez alapján tették immáron bevett gyakorlattá az év végi milliók egymás közti szétosztását, hanem más egykori belső tagok is egyre jobban távolodva ettől a fideszes bagázstól, kerülnek távol a Bukodi-féle önkormányzati vezetéstől.  

Ócsa polgármestere olyan mint a mesefigura, Mekk Elek, akinek a munkássága egyfajta népi megítélés nyomán vált hírhedtté.   

Mire eljön az idő, Bukodi Károly sem fog több elismerést kapni mint a mesebeli hős.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése