Már többször felmerült a UPC monopolhelyzete az átkos 29-es körzetben, ahol minden más.
UPC - a kapitalista multi |
Ez a régi Monorteltől kivásárolt terület, ami a Monor Telefon Társaság Kft., a 29-es távközlési körzet
telekommunikációs szolgáltatója, és a UPC Magyarország Kft., a
legnagyobb hazai kábelkommunikációs vállalat egy közös cégbe egyesül fúziója volt. A UPC Magyarország Kft.
ezáltal a Monor Telefon Társaság Kft. (Monortel, MTT) teljes körű
jogutódjává válik, és így folytatta tovább tevékenységét. A UPC azonban nem sokat fejlesztett, még akkor sem, ha ezt rendszerint tagadja. Azonban az országos viszonylatokhoz képes az egyik legelavultabb hálózata ez a körzet.
Új arculata és szlogenje van szeptembertől a UPC-nek - Az „Élmény minden pillanat” kifejezi a UPC elkötelezettségét az iránt, hogy az ügyfelek a lehető legjobban érezzék magukat otthonukban ( - bezzeg a 29-es körzetbe tovább lehet szívatni) |
Maga a UPC szolgáltat erre bizonyosságot akkor, a mikor ezt a területet az országostól elkülönítetten kezeli. Itt nem csak a szolgáltatás más, hanem az árak is. Itt az országos szolgáltatási normáktól, mint egyfajta etalontól eltérve alacsonyabb minőségben, gyengébb teljesítménnyel, egy szóval elavult szolgáltatást biztosít, más áron. Ez a másság a fogyasztók számára többe kerül, mint ott, ahol fejlettebb és korszerűbb a társaság kínálata. Mert míg a hirdetésekében "Fiber Power 240 Super" néven egy gyors és erős netet biztosítónak az otthon minden pontján 3.990 forintért, addig a 29-es körzetben csupán az elavult ADSL szolgáltatást nyújtják, arányaiban sokkal drágábban. Itt most már egy korrigált tarifával is csak lassabban és drágábban lehet a világhálóra csatlakozni a UPC által.
Az ADSL Silver ma 8 Mbit/s letöltési sebességgel, - garantált 2,5 Mbit/s mellett, - valamint 0,75 Mbit/s feltöltési sebesség, - garantált 0,25 Mbit/s - mellett biztosít csatlakozást. Ezért 2990,- Ft-t kérnek, ami aránytalanul drága. A máshol rendszeresített Fiber Power egy egységnyi adatátviteli sebességéhez mérten pedig különösen az. Vagyis az elátkozott és lehangoló 29-es körzetben aránytalanul drágán szolgáltat a UPC. Ez pedig a fogyasztókra nézve nem csak tisztességtelen, hanem számukra kizsákmányolóan drága.
Régóta ismert nóta - panaszos lakosság, megkárosított fogyasztó |
Mindez már sokszor adott alapot lakossági panaszokra és többen kifogásolták is ezt az eljárást, de valahogy hosszú éveken át rendre megúszta a dolgot a szolgáltató. Sőt még azért sem vonták felelősségre, hogy az országosan terjesztett kampányfilmekben, reklámspotokban soha nem tér ki, vagy utal a UPC arra, hogy a hirdetésekben foglalat ajánlat a 29-es körzetre mint a társaság sötét foltjára nem érvényes.
Mindezek szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, Gazdasági Versenyhivatal és nem más, mint egy gittegylet, mely csak rágódik az ügyön, de érdemben képtelen felzárkoztató cselekvésre ösztönözni a multit.
A minap is megegyezésre jutott a Gazdasági
Versenyhivatal (GVH) elfogadta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft. (UPC)
a hírhedt 29-es körzettel kapcsolatban.
A GVH a 29-es (Monori központú)
körzetben nyújtott internetes szolgáltatási feltételeket (árazási és műszaki
paramétereket) vizsgálta.
Arra nem tér ki a UPC reklámja, hogy ez a 29-es körzetre nem vonatkozik - mi ez, ha nem a fogyasztó megtévesztése, ill. megkárosítása |
A GVH korábban a fogyasztói
jelzések alapján kezdte el vizsgálni, hogy a Monor környékén élőknek miért kell
többet fizetniük az ország többi területéhez képest. A UPC egyedüli szolgáltató
az adott területen található települések nagy részén. Akkor azt feltételezték,
hogy a cég visszaélt gazdasági erőfölényével.
Ócsán nincs happy home - a UPC mégis sokat kaszál az elavultságon |
Most a UPC-nek a következőket
kell teljesítenie:
Hálózatfejlesztés 12 településen
(Csévharaszt, Hernád, Káva, Monorierdő, Nyáregyháza, Örkény, Pánd, Pusztavacs,
Táborfalva, Tatárszentgyörgy, Újlengyel és Vasad) 2017. december 31. és 2019.
június 30. között. Itt vagy nincs jelen más vezetékes hálózattal rendelkező
versenytárs, vagy ha van, annak ereje eltörpül a UPC-é mellett. A vállalt
fejlesztéseket a cég több mint 1 milliárd forintos költséggel hajtja végre
saját és pályázati forrásból.
A 29-es körzetben az ország közepe |
A cég fenntartja a - 2016.
áprilisban bevezetettekhez képest is - kedvezőbb árakat a még elérhető (és a
kiépíteni vállalt hálózatoknál rosszabb minőségű) ADSL internet szolgáltatására
mindaddig, ameddig utóbbi az adott településen még elérhető a vállalt
hálózatfejlesztést követően.
A vállalat feladata még az
érintett fogyasztók megfelelő tájékoztatása, valamint az egyes teljesítési
lépések igazolása is a GVH számára.
A UPC nem kapott bírságot.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése