Itt az idő, hogy tegyen végre mozgósítsa magát a város önkormányzat és tegyen valamit a helyi közlekedés biztonságának növelése, pontosabban javítása érdekében.
Mint ismert, Ócsa városa az egyik olyan hely a környéken, ahol nagyon kevés az egybefüggő járda, és ahol van, az összefüggéstelenség okán ott sem kihasználható. A városban közlekedő buszok megállóihoz sem vezet a városban mindenhol kiépített gyalogút. Sőt a gimnázium előtt az egyik buszmegálló sem alkalmas a feladatának betöltésére. Ezekből a jelenségekből kiindulva, ma Ócsa lehet az egyik legelhanyagoltabb város a környéken a párját ritkító viszonyok hasonlatában.
A kerékpáros közlekedési viszonyokat tekintve itt is látható az elmaradottság.
Ócsán nem csak a gyalogjárdák, a kerékpárutak is hiányoznak. Ez a hiány a belső városrészben a nullával azonos, ami más városi rangon sorolt helyekhez viszonyítva, kuriózum.
Ennek ismeretében az ember logikusan azt gondolná, hogy a helyiek ezt a hiányosságot fokozott óvatossággal, elővigyázással orvosolják. Nem így van. A legtöbb bringás a kiépítetlen, járdázatlan, keskeny aszfaltcsíkon másokkal osztozva is képes a KRESZ előírásoknak vétve, világítás nélkül tekerni. Ez a kiemelten balesetveszélyes helyzet szintén egy olyan szindróma, ami másutt kevésbé jellemző.
Most azonban lehetőség nyílt a városvezetők előtt arra nézve, hogy ezen a hibás helyzeten és szokásjogon változtassanak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium lehetőséget biztosít arra, hogy a településünkön javuljon a közlekedésbiztonság. Ehhez nem kell mást tennie a városvezetésnek, mint pályázni erre.
Ne feledjük, hogy mi már januárban jeleztük, hogy 2020-ig bezárólag 1500 kilométer kerékpárút épülhet hazánkban. Jó lenne, ha most nem maradnánk ki ebből az önkormányzat hanyagsága okán.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pályázatot hirdet az
önkormányzatok számára a települések közúti közlekedésbiztonsági
helyzetének javítása érdekében – jelentette be Tasó László
közlekedéspolitikáért felelős államtitkár pénteken Budapesten, a
Kerékpárosbarát szemléletformálás című szakmai konferencián, amiről a
tárca tájékoztatta az MTI-t.
Az NFM közleményében ismerteti: Magyarország kedvezőbb közlekedési
statisztikái az elemzések szerint érdemben az országos közúthálózati
mutatók javulásának voltak köszönhetőek, a mintegy 172 ezer kilométeres,
önkormányzati tulajdonú helyi közúthálózat baleseti helyzete nem
változott lényegesen.
Az Önkormányzatok a települések közlekedésbiztonságának növeléséért című
pályázat célja a helyhatóságok közúti közlekedésbiztonsági szakmai
ismereteinek elmélyítése, a helyi közösségek aktivitásának serkentése, a
bevált jó gyakorlatok összegyűjtése és széles körű elterjesztése.
A kiíró az értékelési eredmények alapján hat kategóriában
közlekedésbiztonsági díjak adományozásával ismeri el a legjobb
településeket. A nyertesek a rendelkezésre álló 15 millió forintos
keretösszegből közlekedésbiztonságot segítő eszközöket vagy programokat
kapnak. A pályázatokat a www.kozlekedesbiztonsagahollakom.hu oldalon lehet benyújtani április 20-ig.
A közlemény kitér arra is, hogy a regisztrációs időszak félidejéhez
érkeztek a Kerékpárosbarát munkahely és kerékpárosbarát település
pályázatok. Az NFM által tizedik alkalommal meghirdetett kiírások arra
ösztönzik a vállalkozásokat, intézményeket és önkormányzatokat, hogy a
megfelelő infrastruktúra kialakításával, szemléletformálással tegyék
lehetővé, biztonságossá és vonzóvá a kerékpáros közlekedést lakosaik,
dolgozóik és ügyfeleik számára. A résztvevők száma tavaly kétszeresére
nőtt az előző évhez képest, az idei regisztrációs időszak első felében
pedig a tavalyi 55 települési pályázóhoz képest már 70 önkormányzat
kezdte meg pályázata kitöltését a http://kerekparosbaratpalyazatok.hu/
online felületen.
A regionális turizmusfejlesztési program keretében egy előzetes felmérésre került Ócsa és környékére, mert ez lehet az egyik
fejlesztésre javasolt útvonal.
Csakhogy, ez nem az önkormányzatunk, hanem a Magyar Kerékpárosklub Dél-pesti Területi Szervezete, valamint a Norvég Civil Támogatási Alap és az Ökotárs Alapítvány segítségével valósult meg.
(Projekt azonosító: NCTA-2014-10906-E.)
(Projekt azonosító: NCTA-2014-10906-E.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése