Nem szívesen zötyögnek országgyűlési képviselőink a zsúfolt buszokon, metrókon vagy vonatokon. Kerékpárral is inkább alkalomszerűen közlekednek, mintsem napjában tekernék azt. Ócsán is igyekszenek ehhez mérten igazodni a városvezető politikusok.
Mosta azon rugózik a bulvár, hogy a fizetségén felül mind a 199 országgyűlési képviselő jogosult üzemanyagkártyára. Ebből
bármelyikük benzint, gázolajat vásárolhat az autójába, amellyel bejárhat a
Parlamentbe, vagy körüljárhatja egyéni választókörzetét.
Mindennek a Bors járt utána. Áttekintette azt is hány képviselő mondott le eddig a feltöltő kártyáról, és választotta – szintén közpénzből – a tömegközlekedést.
Az eredmény nem meglepő: 2015-ben és 2016 első negyedében
mindössze egy parlamenti képviselő mondott le az üzemanyagkártyáról, és
hárman vesznek benzin helyett bérletet.
Szűcs Lajos és Pánczél Károly a körzetünkben érintett két képviselők nincsenek köztük. Viszont nem is rekorderek a maguk fajtája közt.
A benzinköltést tekintve az eddigi rekorder a fideszes Tilki Attila, ő 2014 novemberében 290 ezer forintot autózott el.
A politikai közismerten nem olcsó mulatság. Sokan mégis jól hasznosítják mindezt.
Ócsán a helyi képviselők is külön díjazásban részesülnek. Juttatás illeti meg őket azért, hogy a választóikat képviselhetik úgy, ahogy az önkormányzat testületének tagjaként. Ezen felül megilleti őket a bizottságokban betöltött tisztségek után is az az összeg, amit a jogszabályi lehetőségek alapján megszavaztak maguknak. Továbbá, és ezen felül az idei évtől a költségvetés keretébe illesztve a képviselőket 2 millió forintos támogatásban is részesítik. Mindez természetesen a városi költségvetésből kerül kifizetésre a számukra. Ez az utóbbi összeg közel az egyharmada annak, amit az Ócsa Városi Polgárőrség egész évre kap támogatásként a várostól. Mindez jól jellemzi azt az önkényességet és fölényességet, amely által önmagukat (anyagi vonatkozásban) mindezek a közügyek fölé helyezi.
Az alpolgármester és a polgármester azonban más státusz. Ők együtt egymillió forint külön költségvetési támogatásban részesülnek, szintén a már korábban meghatározott juttatásaikon felül az idei büdzsébe foglaltak szerint. Ez a támogatás amolyan fizetéskiegészítés, vagy beépített, (automatikus) jutalom.
De már nem is olyan kirívó ez a pénz annak tekintetében, hogy a polgármester egymaga utazásainak biztosításaként közel 6 milliós költségvetési teherviseléssel számoltatta el a személyes használatába vett új autót Ócsával.
Ez jelentősen magasabb összeg annál, amit a bulvár az országgyűlési képviselők utaztatására kimutatott.
A porbafingó Ócsa többet képes költeni a polgármesterére, mint az országos átlagnak és a sajtónak kirívó esetként bemutatott országgyűlési képviselők.
A porbafingó Ócsa többet képes költeni a polgármesterére, mint az országos átlagnak és a sajtónak kirívó esetként bemutatott országgyűlési képviselők.
Bukodi Károly polgármester ezek szerint mégsem olyan kis ember, mint ahogy sokan látni vélik. Kisstílűségét talán csak a nyelvpótlék összegében mutathatnánk ki. Nagyságát és jelentőségét pedig az új autó költségvetésbe illesztése és a köznéppel való kifizetése által jellemezhetnénk. Megteheti mindezt zavartalanul és minden szó, ellenvetés nélkül. Mert ma nincs egyetlen riválisa, és alternatívása sem a kisvárosi "mesternek". Ő az, aki megunta már a korábbi elszámolgatós időszakot, ahol NAV alapú elszámolással, vagy kilométer számolgatós költségtérítéssel kellett bíbelődni. Nem foglalkoztatja immár ez a dolog. Neki elég az is, hogy az általa használt jármű minden egyes költségét, - a tankolástól a szervizelésig - a város rendezi. Erre Ő már nem fecsérel semmit. Csak nekünk tűnik mindez pocsékolásnak. A maga számára mindez hasznos.
Ócsa polgármestere ma is kikezdhetetlen jó figura a nép egyes köreiben. Az ócsai ember pedig megbocsájtó, és némi ellenszolgáltatásért készséggel felejt. Mert ma sem múlt a mondás, miszerint a pénz beszél.
Ennél már csak a mocskos szocialisták a rosszabbak. Azok, akik még arra sem képesek, hogy tisztességgel kihasználják az adott lehetőséget, és éljenek a jogaikkal.
Vadai Ágnes már 2014-ben lemondott a benzinkártyáról, és annak
terhére minden hónapban vásárol BKK-bérletet. Rajta kívül még a
független Szabó Szabolcs és az MSZP-s Kunhalmi Ágnes választotta a
tömegközlekedést.
Az LMP frakcióvezetője saját autó és jogosítvány híján szintén csak
tömegközlekedést használ, a bérleteket, jegyeket saját zsebből fizeti.
A frakcióvezetőknek saját frakciójuk is fizethet gépkocsit és üzemanyagot, de vannak akiknek ez sem kell.
Na ez aztán a vérlázító mocskosság!
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése