Mivel ezek nagyrészt kevesebb mint 200 millió forintból megépíthető
szakaszok lesznek, a kivitelezéskor a magyarországi kis- és
középvállalkozások is "helyzetbe kerülhetnek", de lehetőség van arra is,
hogy a munkálatok gyorsítása érdekében meghívásos eljárásokat írjanak
ki - tette hozzá.
Az MTI kérdésére az államtitkár elmondta: Magyarország minden régiójában
épülnek kerékpárutak, építésükre eddig több mint harminc önkormányzat
nyújtott be pályázatot, de akár még ennél is több kérelmet fogadhat majd
be az NFM.
A cél elsősorban az, hogy ne csak pontszerű és szakaszos beruházások
történjenek, hanem a kerékpárutak hálózatba legyenek fejlesztve
Magyarországon - fogalmazott az államtitkár.
Tasó László
hangsúlyozta, az európai felmérések szerint Hollandia és Dánia után
Magyarország a harmadik olyan ország, ahol a megkérdezett száz emberből
huszonketten a kerékpárt jelölték meg a fő közlekedési eszközüknek,
ezért is fontos a biztonságos kerékpározás lehetőségeinek megteremtése. A
turizmus kapcsán az államtitkár kiemelte, komoly a kerékpáros ágazat
piaci részesedése Európában, a felmérések szerint 44 milliárd eurós az a
piaci szegmens, amelyet a kerékpáros turizmus magáénak tudhat.
Az
államtitkár kiemelte, 2007 és 2013 között összesen 850 kilométer
kerékpárút épült Magyarországon, ebből 580 kilométer volt a 2010 utáni
építés.
Ócsa városa kapcsán is elhangzott korábban a politikusok szájából, és a helyi vezetők is ezt erősítették, hogy Alsópakony települést, valamint Ócsa vasútállomását kerékpárúttal kötik össze. Erre a szerződést is aláírták a felek az alsópakonyi szociális lakónegyed felépítésnek keretében, azonban ez elmaradt.
Máig hiányzó és vitatott ügye ez az önkormányzatunknak. Ez egyfajta kudarc a városvezetés részéről, hiszen maguk ígérték, propagálták a jó elérhetőséget, az összeköttetést a létesítendő kerékpárúttal. Az elmaradás okát, a fiaskót azonban máig nem tárták fel. Pedig az írottak szerint az útnak az első ütemben kellett volna elkészülnie. Azóta (2011) évek teltek el. Kerékpárút azóta sem készült Ócsán.
Sajnos a Ócsa vezetése nem volt következetes és határozott ebben a kérdésben, mert nem lépett fel kellő határozottsággal és eréllyel amikor elfogadta az elmaradt beruházást így kerékpárút nélkül.. Ezzel gyakorlatilag lemondott a szerződésben foglalt útról, és annak megvalósításáról, mely bejött volna a városba és ezzel meghajolt a lakossággal ellenérdekelt szándék előtt. Pedig ez lett volna az első és egyetlen kerékpárútja a városnak. Az Üllői utcán a vasútig vezetett volna, ahol kerékpártároló, és továbbutazásra, közlekedési csatlakozásra adott lehetőség van. Ez lett volna a lényeg és a nyeresége a városnak a beruházásban. A másik érv, pedig az alsópakonyi majorban élők közművesítése, hálózatra kötése és ezzel a korfontfokozat növekedés, a fejlődésbeli korszerűsítéssel járó jólét biztosítása.
Összességében ezt nem kapta meg a város. Pedig a kinyilvánítottakban, a megnyilatkozásokban erre tettek ígértet, s vállalást. A beígértek nem teljesítése, elmaradása Ócsa jelenlegi vezetésének helyrehozhatatlan kudarca. Különösen annak tekinthető mindez, mert a városvezetésnek még azt sem sikerült elérni, hogy a 2020-ig tartó időszakban létesítendő 1500 kilométernyi szakaszból - akár kompenzálásként - Ócsának is jusson pár kilométernyi kerékpárút. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért
felelős államtitkár beszámolójában Ócsa nem szerepelt.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése