Mindig elkapcsoltam a tévét, amikor Szilágyi János az időseket próbálta rábeszélni némi sanyarú életképpel, vagy ennek illusztrálásával, egy biztosításra, mely segítséget jelent a bajban.
Szilágyi behízelgőnek tetsző "halotti" beszéde, engem nem hatott meg. Sőt, kimondottan irritált. Ezért kapcsoltam el, ahányszor megjelent.
Nem foglalkoztam a dologgal. A távirányító megoldotta számomra a problémát. Ez az elfordulás kiiktatta a számomra zavarót. Ennyi volt a dolog. Szilágyi jött, én kapcsoltam, és ezzel kiiktattam.
Egészen máig.
Ma ugyanis véletlenül belefutottam a gazdasági hírekben egy biztosítással foglakozó anyagba. Világgazdaság "Megtévesztő életbiztosítást reklámoztak időseknek, 99 milliós a büntetés" címmel számolt be, hogy mekkora büntetést szabott ki a GHV, mert megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást.
Hoppá, akadt meg a szemem ezen a szövegen, mert felrémlett valami a Szilágyi arcával, ami kikerülhetett volt számomra az idézett reklám első képsoriból. "Időskori Biztonság" - úgy kínálták, mint valami jótéteményt. Mint egy földre száll angyali üzenet, adták át, és búgták a füleinkbe.
Ez volt az a hívószó, amiért beleolvastam a hírbe:
"A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a
Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás
népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a
szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot
keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A
jogsértésért összesen 99 millió forint bírságot szabott ki a GVH."
Jó ezt értem. Vagyis nem. Akkor most ezek a Szilágyi arcával, hangjával, behízelgő modorával csábító társaság, vagy sem? Elbizonytalanodtam. Erre nyitottam egy új lapot a keresőben és beütöttem.
Amit kidobott a net, az bizony Szilágyi volt. Méghozzá ekként:
"A 4Life Direct Biztosítóról szeretnék hallani valamit.Szilágyi János
reklámozza az időskori biztosításukat,a neten nem sok minden van,ezért
próbálok itt érdeklődni,ki mit hallott róluk?"
(Nyitó hozzászólás 2013-09-09 19:49 1.)
Megvan! Igen, ez a Szilágyi-féle reklám. Na akkor vissza a Világgazdaságra.
A GVH megállapította, hogy megtévesztő állításokkal népszerűsítették az
Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és
televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a
szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012
decembere és 2015 májusa között. A kereskedelmi gyakorlat hamisan
sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már „akár napi
100 Ft-ért” „érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben”,
illetve „a családjának kifizetett készpénz akár 3 500 000 forintot is
elérheti, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott”. Napi 100
forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt
elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a
hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az
utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget. A biztosítást a közvetítő
4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a
Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life
Assurance Company (Europe) Limited biztosítja - állapította meg a GVH.
Becsapta az időseket a 4Life Direct |
Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek
között, hogy a megcélzott fogyasztói kör tagjai koruk miatt
sérülékenyek és kiszolgáltatottak, figyelemmel a rendelkezésre álló
életbiztosítási lehetőségek szűkös kínálatára, illetve hogy a jogsértő
kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott.
Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően, valamint hogy részletes, számításokkal kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtottak be.
Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően, valamint hogy részletes, számításokkal kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtottak be.
Szilágyi a megjelenését, presztízsét, hangját és népszerűségét árulta ki |
"Reklámjaink szövege és feliratainak szövege azonos számos különböző
országban, jóllehet különböző nyelveken jelentek meg. Az elmúlt harminc
évben több mint száz millióan látták őket különböző országokban, például
az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, az Egyesült
Királyságban és Lengyelországban. Mostanáig a világon egyetlen szabályzó
testület sem találta reklámunkat a GVH által sugallt módon
megtévesztőnek, ezért is lepődtünk meg döntésükön.
Véleményünk szerint
ez is egyértelműen azt mutatja, hogy a cég marketing kommunikációja nem
megtévesztő" - közölte a cég. - Szerző: VG Online
Szóval így állunk, vagyis itt tartunk. Csak nem annyira szép az a mázas behízelgés, amit Szilágyi tolmácsolt felénk, gondolom nem kis pénzért.
És, hogy ne mondjak erről az eljárásról külön véleményt, visszaléptem arra az oldalra, ami az előbb is kisegített. Ott megtaláltam erre is a megfelelő választ. Ha úgy tetszik, az okos megoldást. Idézem:
"A
szomorúság ebben a biztosítás közvetítő cégben, hogy Szilágyi János a
szimpatikus ember akit az idős korosztály nagyon kedvel, adta a NEVÉT!
Én is elhittem és nem néztem a cég után az interneten. Egy évig
fizettem 5500.-Ft-ot. majd megnéztem a kommenteket!! Elájultam! Azt
hittem, hogy a hölgy akivel beszéltem biztosítási szakember!!!! Nem!!!!
Call centeres! Folyamatosan keresnek erre az undorító munkára embereket.
Köze nincs a biztosítóhoz!!!! Sajnos ezt a pénz elvesztettem, de
tanultam nagyot belőle! Még időben kiléptem, mielőtt ez a cég megszedi
magát és eltűnik!
Szégyelje magát Szilágyi, hogy a reklámot elvállalta!!!! Nagyon jó, olcsóbb biztosításokat lehet kötni egyes bankoknál az időskorra!!! Legalább a nagy bajban a pénzünket is megkapják az emberek!!! Vigyázzon mindenki és, ha mégis köt velük biztosítást, előtte olvassa el a szerződési feltételeket alaposan! Vagy mutassa meg ügyvédnek!!!" - Tajti Katalin 2015-03-26 12:50
Szégyelje magát Szilágyi, hogy a reklámot elvállalta!!!! Nagyon jó, olcsóbb biztosításokat lehet kötni egyes bankoknál az időskorra!!! Legalább a nagy bajban a pénzünket is megkapják az emberek!!! Vigyázzon mindenki és, ha mégis köt velük biztosítást, előtte olvassa el a szerződési feltételeket alaposan! Vagy mutassa meg ügyvédnek!!!" - Tajti Katalin 2015-03-26 12:50
"Nem kell semmiféle biztosítást kötni.
Beballagsz a Temetkezési Intézet irodájába, kiválogatod, hogy mit
szeretnél a temetésedre, kiszámolják, megkötitek a szerződést, perkálod a
zsét szerződés szerint oszt, csókolom.
Anyósom is ezt csinálta, 4 éve kifizette a temetését, a kamatok
fedezték az időközi áremeléseket. Márciusban elhunyt, bevittük a papírt a
temetés intézésekor és el volt intézve.
Szerintem tökfölösleges egy harmadik léhűtő társaságot is bele vonni." - WASP 2015-06-29 22:50
Jó estét, avagy szebb alkonyt kívánok!
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése