Ócsa Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzati
tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és
elidegenítéséről szóló 6/2017. (IV. 27.) önkormányzati rendelet (a
továbbiakban: Rendelet) rendelkezik az Ócsa Város Önkormányzatának (a
továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő ingatlanok bérbeadásának
lehetőségéről és feltételeiről.
Fontos kiemelni, hogy az Önkormányzat a bérleti feltételek tekintetében
nem tesz különbséget a tulajdonában lévő, Szociális Családiház-építési
Program keretében felépült lakóingatlanok (ún. Ócsai Lakópark) és az
egyéb bérelhető önkormányzati ingatlanok között, tehát az igénylés
menete mindkét esetben azonos.
Kérelem benyújtásának menete:
A Rendelet 1. számú mellékletében foglalt – és Ócsa város honlapjáról ide kattintva
letölthető - kérelem nyomtatványt a kötelező mellékletekkel együtt az Ócsai Polgármesteri Hivatal Hatósági, Műszaki és Pályázatkezelő Irodájához (2364 Ócsa, Bajcsy-Zsilinszky u. 2.; 13. iroda) lehet benyújtani, személyesen (ügyfélfogadási időben) vagy postai úton.
Kérelemhez csatolandó kötelező mellékletek:
A lakásigénylő, valamint házastársa/élettársa/családtagja jövedelmét igazoló dokumentumok, így például:
- munkáltatói jövedelemigazolás,
- családtámogatási ellátás megállapításáról szóló határozat,
- Nyugdíjfolyósító Igazgatóság igazolása nyugdíjszerű ellátásról (zöld A/4-es szelvény),
- szolgálati lakás bérletére irányuló kérelem esetén a munkáltató írásos véleménye/ajánlása.
A Rendeletben foglalt - jövedelmi viszonyoktól és vagyoni helyzettől függő - jogosultsági feltételek fennállása esetén a kérelmező felkerül Ócsa Város Önkormányzatának lakásigénylési névjegyzékébe. A névjegyzékbe történő felvétel nem vonja maga után automatikusan a lakásbérleti szerződés megkötésének lehetőségét.
A kérelemben nincs lehetőség megjelölni, hogy melyik önkormányzati ingatlant szeretné az igénylő bérbe venni. Bármely
önkormányzati bérlakás megüresedése esetén a névjegyzéken soron
következő kérelmező lehet jogosult bérleti szerződést kötni, amennyiben a
jogosultsági feltételek továbbra is fennállnak. Erről az
Önkormányzat értesítést küld az érintettnek, melyben megjelöli, hogy
melyik ingatlan kerülhet bérbevételre. A kérelmezőnek ekkor lehetősége
van a felajánlott bérlakást elfogadni vagy visszautasítani.
Fontos tudni, hogy a lakásigénylési névjegyzékről törlésre kerülnek
azon kérelmezők, akik a részükre felajánlott két lakás bérleti jogát
visszautasítják, lakáshelyzetüket önerőből megoldották, vagy az
Önkormányzat két felhívására nem válaszolnak.
Fontos továbbá, hogy az önkormányzati lakás bérletére irányuló kérelmet – amennyiben a névjegyzéken szereplő igénylő továbbra is igényt tart bérlakásra – minden év november 30. napjáig meg kell újítani, ellenkező esetben az igénylő elveszíti minden korábbi jogosultságát és lakáskérelme a nyilvántartásból törlésre kerül.
A kérelmek benyújtásával kapcsolatosan további információ a 06-29/378-125-ös telefonszám 18. mellékén kérhető.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése