Ócsán valahogy nagyon szerencsétlenül mennek a dolgok. Vagy a pályázatunk nem jó, vagy a pályázatíró, vagy pedig a városvezetés.

Talán kevesen emlékeznek azokra a lehetőségekre, melyek közül semmit sem nyertünk. Ilyen volt a világháborús emlékmű és a köztes tér felújításának kísérlete pályázati forrásból, ami aztán nem valósult meg. Szintén pályázati pénzek bevonásával akarták visszalapátolni a lóba a szart, amikor a bevásárolt romos Tsz-Iroda épületét akarták megújítani a szlovák alapból. Ez a pályázat sem sikerült.
Valahogy így vagyunk az út és a kerékpárút felújítási pályázatinkkal is. Igaz itt már sok évnyi lekörözés után eljutottunk odáig, hogy magunk is nyertünk egyet. Végre-valahára sikerült elindulni és nyerni. Mindez annak ellenére jött össze, hogy jobb elképzeléssel is előállhatott volna a városvezetés.

Valahogy így vagyunk az út és a kerékpárút felújítási pályázatinkkal is. Igaz itt már sok évnyi lekörözés után eljutottunk odáig, hogy magunk is nyertünk egyet. Végre-valahára sikerült elindulni és nyerni. Mindez annak ellenére jött össze, hogy jobb elképzeléssel is előállhatott volna a városvezetés.


Közben Alsónémedi a most nemrég átadott új fejlesztésű önálló vonalvezetésű északi kerékpárutat adott át, ami a község szívén át a vállalkozási területig (Penny) húzódik. Mindez annak a községi kerékpárút-hálózatnak a része, amivel Ócsa vezetése nem számol. Alsónémedi ezért ismét pályázott és újra nyert 109,46 milliót. Ebből ott egy újabb szakaszt fognak megvalósítani.
Ezzel szemben Ócsa nem hogy az elkezdett és beígért kerékpárútját fejeztetné be a saját pártállású kormányával, hanem ahhoz nem kapcsolódó új, nyomvonalon a Falu Tamás utca vonalán kíván egy kapcsolat nélküli nyomsávot kialakítani.
Idén nyáron, Pest megye 29 települése nyert el támogatást kerékpárutak
építésére, felújítására, összesen 4,2 milliárd forint értékben.
A 29 Pest megyei település megemelt keretből nyerte el a forrásokat, a fejlesztések révén kiegészítő tevékenységként zöldterület-építési, átalakítási munkák is megvalósulnak.
A 29 Pest megyei település megemelt keretből nyerte el a forrásokat, a fejlesztések révén kiegészítő tevékenységként zöldterület-építési, átalakítási munkák is megvalósulnak.
Mindez számunkra jó is lehet, mert ott ahol semmi nincs, bár mi jobb a jelenleginél, de azért ez is legalább annyira logikátlan, mint az eddig történtek közül a TSz-Iroda megvásárlása és elbontása, vagy az Oxy-fa ültetvényekbe fektetett milliók. Az arra elherdált tízmilliók sem vezettek sehova.
Ócsa így soha nem lesz kerékpárosbarát település.
*
1 megjegyzés:
Szeretnem, ha Ócsa es Ráckeve között kerékpárút épülhetne, amelyet magamfajta amatőr félmaratoni futok (kocogok) is használhatnának. Amikor Bugyira átfutok, a kamionosok "gyilkolnak" , es mar a rendőrség is többször megállt, hogy ott öngyilkosság futni, az Ócsarol kivezető többi úton pedig kobor kutyák kergettek meg. Ócsa Ráckeve , Ráckeve Ócsa táv kellemes napi kirándulás lehetne kerékpárral , akar családi napokat is rendezve. Ez az út indulhatna az ocsai templomtól, érinthette a felsőbabadi, a bugyi es a gyönyörű ráckevei kastélyt is. Ócsa emigyen meg inkabb turista központ is lenne, es nemcsak Nagymarosnak lenne kerékpár útja. Mert ugye az Budapest északi felén van... Várom a hozzászólásokat. Köszönöm.
Megjegyzés küldése