Ócsa városvezetése közel 10 éve regnáló és további 5 évre bizalmat kapó polgármestere képtelen volt a városi kerékpáros-közlekedés gondjait rendezni. Az önerős közlekedés évtizedes gondokkal küzd a városban, miközben másutt egyre csak szaporodnak a biztonságos kerékpározást elősegítő kerékpárutak.
Ócsa városvezetése egyszer már megígérte a választók bizalmáért cserébe az Alsópakony-Ócsa vasútállomás közötti kerékpáros kapcsolat biztonságos kialakítását egy erre a célra épülő út formájában. Az előzetes tervek el is készültek, aztán az egészről elhalkult a beszéd.
Bukodi Károly polgármester az ezzel szembeni panaszok, elvárások észrevételezések ellenére sem a megvalósulásról, sem pedig annak elmaradásáról nem nyilatkozik. Ez valahogy kimaradt a tájékoztatásokból, a fogadóórák kérdez-felelek tematikájából, és a választási programjában sem szerepelt. A szavazók pedig szemérmesen nem is vették elő ezt. Úgy tűnik az ócsaiak már annyira hozzászoktak a régmúlt nyomorúságos helyzetéhez, az egysávos aszfaltcsíkon zajló koedukált közlekedéshez, hogy képesek a fejlődés elmaradását természetesnek tekinteni.
Mindennek biztos záloga az a polgármester, aki erre eddig sem mutatott hajlandóságot, és ezután sem várható el tőle több, mint a kommunális adóprés fenntartása és elköltése különböző/sajátos célokra a költségvetési keretben vegyítve.
Nem más ez, mint a lakosság értelmetlen megsarcolása a sajátos jólét önmaga számára történő biztosítása. A többségi szavazóbázisnak azonban ez megfelel. Ahogy Charlie és Charlieboy ezt a mádenciás közösségi fórumon kifejtette. Ami eddig is jó volt számukra, az ezután is megfelelő. Fejlődést csak a kocsiváltásuk során fogadnak el. A várost illetően letapadtak maradnak. És az már csak természetes, hogy az a kamu fórum és a mögöttes egyesület is ott tart, ahol a vasút és az M5 közötti kerékpárút valósága.
A szomszédos kis települések, községek nagyon jó ellenpéldát tudnak felmutatni az ócsai emberek számára. Alsónémedi az utóbbi időszakban megduplázta kerékpárút hálózatát. Ezzel már nem csak az Ócsát bekötő Alsónémedi utca torkolatáig, hanem a másik irányba a Penny bázisáig lehet egy összefüggő biztonságos kerékpáros nyomvonalon tekerni.

A városon belüli helyzet pedig aggasztó.
Ócsán sehova sem vezet kerékpárút. Még a természeti tájegységek sem bírnak hasonló kapcsolattal. A város elérése kerékpárral nem biztonságos. Ócsának nem adatik meg a szomszédokkal való biztonságos összeköttetés két keréken.
Ócsán ilyenre, de még csak hasonlóra sincs lehetőség. Ócsa ez elmúlt tíz esztendejében ezen a téren semmit nem fejlődött. Itt a haladás megáll Alsópakony határában, ott ahol a kormány magára hagyta a várost. A városvezetés ebben partner volt a városban élők haszna ellenére.

Ebben persze maguk is hibáztathatók, mert képesek voltak otthon maradni a
választások során, ahelyett, hogy sorsuk jobbá tétele érdekében
voksoltak volna. Így a jövő nem sok jóval kecsegtet számukra.
Ma Ócsán az sincs köztudatban, hogy a szennyvízkezelésünk problémákkal terhelt. A legutóbbi tanulmány szerint kényszerpályán vagyunk, mert a helyi szennyvíztisztítómű elavult, korszerűtlen és képtelen a megnövekedett igények kiszolgálásra. Sok esetben csak átfuttatásra kerül a rendszeren a szennyvíz és az nagyrészt tisztítatlanul bűzös locsadék formájában terül szét Ócsa lakókörnyezetének határán levő nyárfásban. Ez a szennyeződéstől terhelt mocsadék sokszor bűzös áradattal lepi el a város egy részét. A problémát a polgármester rendszerint a gazdákra hárítja, mondván ők trágyáztak.
Vagyis 40 milliós önrészből, - ami nem ér fel két évnyi kommunális adóbevétellel Ócsán - sikerült ennek a tízszeresét lehívni és ezzel rendbe rakni a szennyest. Azt a víztisztítóművet, aminek szennye, már őket nem terheli.
Nem így Ócsán.
A városlakókat terhelő kommunális adót az önkormányzat úgy nyeli évről-évre, hogy azzal a lakosság felé nem számol el. Ez a pénz nem fejlesztésre megy, nem pályázati alapokat szolgál. Nyom nélkül eltűnik a városi költségvetésben. A fideszes többségű városvezetés ezzel nem a lakosság érdekét szolgálta.
Ócsa azonban nem pályázott, és nem fejlesztett akkor és olyan mértékben, amikor Alsónémedi igen. Mindez persze lehet a Bukodi-Horváth kettős számlájára írni egészen addig, amíg a régi rossz vezetőt vissza nem emeli a saját szarkupacára a polgármestert körül lengő kisvárosi elit.
Alsónémedi hatalmas fejlődésnek indult az utóbbi években. Nem csak a kerékpárút, az új orvosi rendelő, az ipari parkok és a munkahelyteremtő fejlesztések terén lépett nagyot, hanem egyszerűen helyben hagyta a városi rangjához méltatlan Ócsát. Ez a városvezetés különbözőségében mérhető.
De nem csak a közeli szomszédsággal van ez így.

Ez akkora táv, mint Ócsa vasútállomás és Alsópakony új-telep között. Annyi különbséggel, hogy itt teljesen sík a terep.
Ott ez a beruházás hazai forrásból, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával, bruttó 432 millió forintból valósul meg. Az épülő kerékpárút része lesz a nemzetközi EuroVelo 14 kerékpáros túraútvonalnak, valamint az egri kistérség turisztikai állomásait összekötő kerékpárút-hálózatnak. Így lehetővé válik Felsőtárkányból, Eger városán keresztül, Egerszalók és Demjén híres hőfürdőinek elérése is.

Ócsa lakosságának normális gondolkodó, fejlődésért kiáltó része csak értetlenül szemléli az ilyen és ehhez hasonló eseményeket. A választók polgármestert támogató bázisa fel nem fogja, hogy ez mennyire lehetséges, vagy hogy ez a járható út.
Ócsa azon része akik október 13.-án változást szerettek volna, csak álmodozhat az ilyen és ehhez hasonlatos fejlesztésekről, úgy is mint a fejlődésről.
És ez csak egy kiragadott példa az elmúlt idők településfejlesztési lehetőségeiből a korábbi ciklus korszakából. Azokból a lehetőségekből, amikkel Ócsa bizalmat élvező városvezetője képtelen volt élni.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése