Ócsán jelenleg is zajlik a P+R parkoló kiépítése a helyi vasútállomás mindkét oldalán, hogy a távoli jövőben az elővárosi vasútvonal mentén a rácsatlakozáshoz megfelelő és elegendő várakozóhely álljon rendelkezésre az itt átszállni vágyóknak.
Ha kiderül hogy környezetkárosítás történt, akkor fizet az Unió? |
Három helyszínen lesz
P+R parkoló, összesen 263 db parkolóval, melyből 10 db-ot a
mozgáskorlátozottak számára alakítunk ki, valamint összesen 150 db B+R tárolót
létesítenek.
Ezt, a parkolót összekötő átjárót nem szélesítik ki |
A Kölcsey utca mellett, a Székesi u. – Dózsa György u. közötti szakaszon 137 db
személygépkocsi, 70 db B+R és 3 db autóbusz parkolását kívánják megoldani, a
jelenlegi zöld- illetve rakodóterület helyén. A Kölcsey utca jelenlegi
burkolatszélessége (3,5-4,0 m), valamint annak állapota miatt nem alkalmas a
parkoló forgalmának lebonyolítására, kiszolgálására, ezért a burkolatot 6,0
méterre kiszélesítik. Ez viszont a zöld területek kárára történik, aminek
pótlására semmiféle megoldást nem tártak a városban lakók elé.
Az építkezés során kivágott egészséges öles fák megmentése, vagy áttelepítése sem volt szempont az önkormányzatnál, vagy a
beruházást végző előtt. A városvezetés ennek kapcsán sem tett különösebb
intézkedést. A közterületfelügyelet pedig szintén nem járt el, ahogy a volt
lerakó mellé kihordott öles betondarabok elhelyezése és földbe temetése sem
okozott gondot a vállalkozónak, vagy az önkormányzatnak.
Ami pedig a parkolókialakítás más
szempontjait érinti, az pedig nem más, mint a megnövekvő forgalom, amit a
rávezető utak a két elavult vasúti kereszteződéssel, az adott átjáróval nem fog
tudni megfelelően ellátni és lebonyolítani, hiszen azon sem szélesebbek, mint a
most átépítésre kerülő Kölcsey utca.
Ez az átjáró régóta elavult - itt nem lesz megújulás |
Tehát amennyiben az nem megfelelő a
parkoló kiszolgálásra, akkor azok az utak sem, amelyek erre vezetnek rá. Vagyis
az nem egy bölcs dolog, hogy kiszélesítünk egy területet, ahova közel 400
parkolójárművet akarunk elhelyezni és rávezetni, de a be vezető főforgalmú
utakat és kereszteződéseket elhanyagoltan, és kiszélesítés nélkül hagyjuk.
Ugyanis ezen a keskeny, rossz
nyomvonalvezetésű korszerűtlen és balesetveszélyes utakon fog lezajlani a
megközelítés, aminek során 263 járművel számolnak napjában. Ezek közt busz,
kerékpáros és rokkant kocsik is lesznek, akik mind a lepusztult
kereszteződéseket átszelve kénytelen az öblösített parkolót elérni.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése