2017. április 3., hétfő

Ócsa nem válik kerékpárosbarát településsé - Bukodi önkormányzata nem támogatja ezt ( - így nem pályáznak)

Sokáig arra hivatkoztak, hogy a Pest megyei Ócsa a feltörekvő Budapest árnyékában azért nem képes fejlődni, mivel nem a megye a fővárossal képez egy régiót és így egy kalap alatt minket is akként sorolnak, mint azokat a jobb körülmények közt élőket, akikhez képes a béka seggét sem érjük fel. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsRYQsn40mbqTv5zTyLzmjJrLbgdPciCHu2tXoWf6hsimJ0QM7HmSLES6KsAEx1WX2UGQey2GZP74BPss2lNpt4_jBxmz1MX7uUmr1cXcaFJuDBLN6TMRqp9lOL5cOmLPyNJ2T6RWKWBU/s1600/ker%25C3%25A9kp%25C3%25A1r%25C3%25BAt+v%25C3%25A9ge.jpg
Továbbra sem lesz kerékpárút Ócsán - Bukodi önkormányzatában nem érdekeltek a fejlesztésben
 
Az első ütemben ígérték a kerékpárutat az állomásig
Persze ennek dacára voltak a megyében települések, akik mégis képesek voltak akkor is fejlesztésekre, amikor minálunk csak az elmaradás hivatkozására tellett. Bugyi, Dabas, Tatárszentgyörgy, Újhartyán sorra vette azokat az akadályokat, amiket mi meg sem próbáltunk leküzdeni. Ők többségében már akkor úthálózatot fejlesztettek, amikor még Ócsán csak az elmaradásokat sem vették számba. Megyei lakótársaink önkormányzatában tudták, hogyan lehet kerékpárutakra pályázati forrást szerezni.

Ócsa városvezetése ekkor még a kormány által felkínált és beígért Alsópakony - Ócsa vasútállomás közti kerékpárutat is képes volt elhagyatni. 

Most pedig, amikor Pest megye önálló NUTS 2 régióvá válása lehetővé teszi a felzárkóztatást különböző pályázatokkal, akkor a Bukodi-Horváth alkotta párossal terhelt Ócsa Város Önkormányzata nem nyújt be igényt erre a támogatásra. 

Ócsa vezetése számára teljesen feleslegesen döntött a Kormány tavalyi 1517/2016. (IX. 23.) határozatában arról, hogy 2016 és 2018 között 80 milliárd forintot fordít Pest megye kompenzációjára a településfejlesztési programok megvalósítására. 

Ócsa önkormányzatában azonban úgy tűnik alszanak a választott felek. Így nem hogy nem válik fejletté és vonzóan korszerűvé a városunk, de még csak kerékpárosbarát település sem leszünk.  

Pedig Horváth Tamás alpolgármester nem csak a városban koptatja a padsorokat, hanem a megyei közgyűlésben is, ahol közvetlenül értesülhetne arról a támogatásról, amiből mi amúgy nem részesülünk, mivel azok többségére valamilyen rejtélyek okból adódóan nem pályázunk. 

http://img.szucslajos.com/2010/09/kerekparut_008_378_20100901161508_157.jpg
Gyalog- és kerékpárút Bugyi nagyközségben - 2010. július 27-én, az átadáson Szücs Lajos, mint a térség o.gy képviselője is jelen volt

Hiába döntött Horváth közreműködésével Pest Megye Közgyűlése a Nemzetgazdasági Minisztériummal  karöltve arról, hogy 10 megyei településen összesen 32 km hosszú kerékpárutat építenek 1,8 milliárd forint értékben a megyénkben, amikor Ócsa nincs közte. Az itteniek nem is jelentkeztek erre a céltámogatásra. Ócsán a városvezetés nem akar kerékpárutakat, nem akarja azokat biztonságba tudni és ezzel a hozzáállással valószínűleg nem fog, nem kíván kerékpárosbarát településsé válni

A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programból (VEKOP) megvalósuló támogatás célja, hogy a mindennapi közlekedési célú utazások esetén növekedjen a gyalogos, kerékpáros vagy közösségi közlekedési módot választók részaránya a közlekedők körében

Vagyis nem csak biztonságosabb lehetne a városi gyalogtúra, hanem ezzel a turisztika és a turizmus is fejlődésnek indulhatna. Ez azonban még sem adott kellő inspirációt a két helyi vezetőnek arra, hogy pályázzon erre.

Ezek után kit érdekel, hogy a vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 10 millió Ft, maximum 500 millió Ft volt. A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 100%-a. Ahogy az sem fontos a számunkra, hogy a felhívásra a települési önkormányzatok, vagy konzorciumaik nyújthattak be támogatási kérelmet.

A támogatási felhívás értelmében a kedvezményezettek önállóan támogatható tevékenységként kerékpáros barát fejlesztésekre és módváltást, közlekedésbiztonságot, forgalomcsillapítást, akadálymentesítést biztosító fejlesztésre fordíthatják az elnyert támogatási összeget.

http://keyframe.nava.hu/service/gallery/keyframe/2013/07/12/rtl-54454/rtl-54454-01071200.jpg
"Az Önkormányzat és kivitelező kft között megállapodás jött létre" - a 090/3 hrsz.-ú önkormányzati ingatlanon nagy mennyiségű (több 10 m3) volt megtalálható  (- Bukodi Károly és Horváth Tamás ezzel nem segíti elő a kerékpáros barát, zöld Ócsát)
 
Pest Megye Önkormányzatának Közgyűlése és az Irányító Hatóság által közösen meghozott döntési javaslat alapján a támogatási felhívásán a szomszédos Alsónémedi Önkormányzata 110 000 000 Ft-ból valósíthatja meg az Északi Vállalkozói területet megközelítő kerékpárút fejlesztési terveit.

Nyáregyháza a „Kerékpáros közlekedésfejlesztés Nyáregyházán” c. projektjét 263 466 000 Ft-tal, Cegléd Város Önkormányzatának az északi-ipari kereskedelmi övezetének becsatolását a városhálózatba 291 516 985 Ft-tal támogatták meg. 

De, a közeli Szigetszentmiklós Városa sem volt tétlen, és rest 223 591 220 Ft-ot elnyerni a Csepeli út-Lehel utca – Petőfi Sándor utca kerékpáros nyomvonalának kialakítására.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhf1JrWfCWcFwC6TO68CQFi1Zlo2g-O0h-HLLKE9U9cOFqQP1wTPIgnRTqxfCK4IetWEhImpDzOtQ-hnSyS__ziLISPjGqJt9Wd0iMX6TJrHnK8gv3Md22KmWd68C3WxPJU4Qu40brm8j0/s1600/SSA40044.JPG
Ócsa továbbra sem lép a fejlődés útjára - a beígért kerékpárút tervezett nyomvonalára csak ez a tábla utal ( - kerékpárút az még/továbbra sincs)

Csak Ócsa városának önkormányzatában nem volt megfelelő indíttatás és kapacitás arra, hogy hasonszőrű pályamunkát alkotva behozzon némi fejlesztést és közlekedési kultúrát a településre.  

Igazán sajnálatos, hogy ismét Ócsa városvezetéséről és egyben önkormányzatáról bizonyosodott be, hogy nem képesek a városi lakosság érdekeit megfelelőn szolgálni, hogy valójában nem érik meg azt a pénzt, amit havonta kimarkolnak a közösből. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése