2020. március 10., kedd

Ócsa Luca széke - a drága, de befejezetlen beruházások tára ( - végtelen történet az útfelújítástól a játszótérig)

Ócsa elmúlt évtizedeinek egyik legnagyobb beruházásába kezdett a 150 milliós útfelújítással, amit végül csak sikerült ugyanúgy elcseszni, ahogy az itt lenni szokott.

Végre eljutottunk oda a 14. Ócsai városi Vigasság után, hogy a regnáló polgármester  városvezetés belefogott és elnyert egy olyan útfelújítási pályázatot, amit nem a kormány írt elő ahogy az iskolai energetikai pályázaton való indulást, vagy az alsópapságnyi lakóparkhoz kapcsolódó beruházásokat. 

Talán ez volt az első olyan nagyobb beruházás, amit önválóan készíthettek elő és valósíthattak volna meg, - akár jól is. Ez azonban mégsem sikerült.

Igaz ezt is ígérgették már évek óta, de soha nem sikerült megvalósítani. Mindvégig csak hitegették az itt élőket. 

  Luca napját talán senkinek sem kell bemutatni. 
A Gergely-naptár 1582-es életbe lépése előtt használt Ju­lián-naptár szerint ez az év legrövidebb napja, a téli napforduló ünnepe. Luca nevét is szokták a fényt jelentő latin lux szóval összefüggésbe hozni, egyes helyeken úgy is nevezték, hogy a fényt hozó. Luca aztán a boszorkányok napja lett, hiszen a hosszú éjszaka miatt a gonosz erők ilyenkor árthatnak a legtöbbet varázslataikkal.
A nők számára tilos volt dolgozni, tüzet gyújtani, kenyeret sütni és varrni, mert büntetésből Luca, vagy a leselkedő boszorkányok bevarrják a tyúkok „tojókáját”. Nem volt szabad fonni, szőni sem, mert úgy tartották, Luca összekeveri a fonalat és kócot tesz a vétséget elkövető eszének helyére.
Ócsán azonban úgy tűnik beruházásba kezdeni,  utat felújítani és közpénzt felhasználni nem szabad, mert valami boszorkánysággá válik az egész. Nem csak az el nem készülés, vagy az elhúzódás terhe ülepedik le itt és ebben a történetben, hanem minden más is, ami elborzongatja a vétlen embert. 

Először az Alsópakonyi lakónegyed kapcsán adták elő a kerékpárút ígéretével a vasútállomásig beérő kerékpárutat. Ennek egyik hozadéka lett volna egy kapcsolódó útfelújítás, akár az Üllőinek és a betorkoló utak kereszteződéseiben, vagy éppen a vasúti átjárón történő átvezetéssel. Ez azonban ugyanúgy elmaradt, ahogy számos más polgármesteri ígéret.

Aztán a MÁV vasúti parkoló kialakítása során dobta be az önkormányzati oldal, a Damjanich felújítását a Széchenyi kereszteződésétől, de ebből is csak annyi lett igaz, mint a kerékpárútból. 

Végül 14 évvel a várossá válást követően sikerült egy nagyobb projekt keretében a Székesi és a Damjanich utca útburkolatának teljes felújítását beharangozni.

Azonban a megvalósítás már nagyon nem az, amit a polgármester kommunikált. Erről korábban is beszámoltunk, amikor sorra merültek fel a lakossági találgatások az útfelújítással kapcsolatosan.  

Mint kiderült a Damjanich nem teljes szakaszán került sor a szegélyköves útfelület kialakítására. Aztán az is világossá vált, hogy a rendszeres buszközlekedéshez előírt normál 5,5 méteres útszélesség helyett csak a sebességkorlátozással alkalmazható 5 méter szélességűt tervezték be az önkormányzatban.  A Damjanich utcában járdafelújítás nem lesz, ott marad a régi helyenként járhatatlan szakasz.  Pedig a hozzánk szakadt és szeretve befogadott Gallai doktor még járdapénzt is kért volna ezért a helyiektől. hozzájárulás címén
 
A kitollasodott Gallai képviselő járdapénzt akart kérni a lakosoktól - bezzeg az nem jut eszébe, hogy a képviselői járandóságát és aztán az ezt meghaladó éves plusz juttatását a mi költségvetési pénzükből veszi fel

A Damjanich - Falu Tamás kereszteződése változatlanul rendezetlen marad és a vasútállomáshoz vezető Retro előtti zebrához sem nyúlnak.  Igaz, azt ígérték, hogy a kijelölt gyalogátkelőhelyek akadálymentes átépítéssel kerülnek kialakításra, azonban ennek nyomát nem látni.   A Közbeszerzési értesítőben pedig ez is szerepel, ahogy az önkormányzat ezzel kapcsolatos kiírásában is: "a Damjanich utca burkolat felújítási és járda szilárd burkolattal történő teljes körű felújítására kerül sor."  Ez ismét nem bizonyult valósnak.  

Azon már nem is csodálkozva, hogy az eredetileg beharangozott idők sem teljesültek.  A beruházás kezdetét 2019.03.15.-ben határozták meg, de a területet az önkormányzat csak jóval később adta át a kivitelezőnek. 


Így az eredetileg meghirdetett tavaly szeptember végi (2019.09.30.) átadás sem jött össze. A polgármester később azt ígérte, hogy a tavalyi év végére a kivitelező befejezi a munkálatokat és átadja azt.  

Közel egy évvel a beígért kezdettől máig sem készültek el a vállalt beruházással. 

Mindez a jelentős késés, és a 150 milliós ráfordítás jelentős aránytalanságot mutat a tervezettekben, és a kivitelezés a megvalósításában.  

Nem elég, hogy  egy ilyen évtizedeket átívelő beruházás, (hiszen nem ilyet nem végeznek minden 10. évben) rosszul lett előkészítve, megtervezve és elfogadva, mivel ez nem járt az út megfelelő kiszélesítésével és így meghatározó mód továbbra is keskeny maradt a megfelelő és biztonságos buszközlekedés fenntartásához, különös tekintettel, arra a tényre, miszerint itt nincs külön hozzárendelt kerékpárút a lakossági közlekedés lebonyolításához.  Vagyis, a kerékpáros-forgalom továbbra is a keskeny útszélességen belül marad, miközben a nagyobb járművek és a buszok sem férnek el egymás mellett úgy, hogy az egyik ki ne térne a másik elől.   Az öt méter széles úttesten a 2,5 méter szélességű járművel, mint például a buszok, aminek tükrei túlnyúlnak ezen mérethatárokon, normálisan, a sávjukat tartva továbbra sem férnek el egymás mellett.  Így a számukra a folyamatos és biztonságos egymás melletti elhaladás nem biztosított.  Ezért is célozzák határozzák meg az ilyen útszakaszokra a sebességkorlátozást.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7jByvA9wEohVE6T2SeTu4rbd6zty75mX7BgYpxObkRal5Prun53vINX70sOPPFVESNQ09BsQF7U-rtkpZMAcoAGeAHMB-FC-23L8YJYvGSyarG4n4DXLHgaJKhXkFesQS35anoPpOjtk/s640/%25C3%259Atfel%25C3%25BAj%25C3%25ADt%25C3%25A1s+k%25C3%25B6zbeszerz%25C3%25A9si.png
30 km/órás sebességkorlátozás vonatkozna a felújításon átesett 5,5 méternél keskenyebb buszos útvonalakra, -  tábla nincs kint

Mindez persze elkerülhető lett volna és a beruházás összköltsége lehetővé tette volna egy normális szélességű, a most befejezetlennél biztonságosabban felújított útfelület kialakítását, azonban ezt elcseszte a városvezetés.   Nem véletlen az a sok anyai üdvözlet, és áldás, amit a sofőrök küldenek a városvezetők szülői közössége felé.  Szerencsétlen atyafiak otthon meg nem tudják, hogy miért csuklik a mama. Mindezt a képviselő Gallai doktor orvosi tanácsa sem képes megoldani.

Lakossági szintem már tavaly körvonalazódni látszódott, hogy nem fogják időben és jól befejezni ezt a botrányos munkát. 

Marad tehát minden a régiben.  Mert a 150 millióból még arra sem futotta, hogy a Székesi és a Damjanich utca közt a járda elérje a vasúti síneket, vagy netán átvezessen azon.  Így a kereszteződés sem lett szélesebb, járhatóbb, illetve biztonságosabb. A székesi úti járda az átvezetés előtt 25 méterrel véget ér, az nem kerül továbbvezetésre.

Ócsán 150 millióból ennyire futotta

Így a legveszélyesebb szakaszon a gyalogosok ugyanúgy az úttestre szorulnak, mint a várossá válásunk előtt.  Az átkelés az itteni közlekedés az  útfelújításra eltapsolt 150 milliós pályázat ellenére sem lett biztonságosabb.

Új ember állítólag jól seper - főleg, ha képviselő ( - most mégis olyat jegyzőkönyveztek alája, ami igazán méltó ehhez a helyzethez)

Sőt magát a kialakítást is hagyták ugyanúgy hosszú évekre bebetonozva, ahogy van, hiszen az út jelen keskeny állapotának fenntartásával az átjáró szélesítése is értelmét veszítette. Hová is bővítené azt a MÁV, ha erre az önkormányzat nem alakította ki a megfelelő csatlakozást.  Tehát minden ezzel kapcsolatos polgármesteri ígérvényt úgy kell kezelni, minta az Alsópakony és Ócsa vasútállomás kerékpárúttal való összeköttetésének bájos ígéretét.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBLujYzd9F-5OX1BvXP0E3TIIQlFb4hDzQql1SOTdXKcsRjzM34B1XP6vYWkZy0pNcxsnyjCXbDKj4QD6dCDWNOh1vVFgcYb_QcXB9qf_gBsNVjQT0jHrzXWT0CgfaJBgYMCpg3QlKazk/s1600/ker%25C3%25A9kp%25C3%25A1r%25C3%25BAt.png
Több mint 9 éve hitegetik a kerékpárúttal az ócsai választópolgárt - azóta sem épült a városban egyetlen kilométernyi sem ( - csak a külterületi torzó maradt)

Ócsa jelen polgármesterének végtelen ígéretei sorra buknak be.  Nem hogy a decemberi útátadás nem valósult meg, hanem a minden másban a szavahihetősége bukik el.  Ócsán csak az önkormányzati rombolás, a pénzszórás megy jól.  A városépítés, a fejlődés sorra elmarad a rossz és hibás városvezetés nyomán.

Ott ahol lehetőséget kapna az önkormányzat, azt ez a városvezetés nem képes sikerre vinni. Vagy rosszul pályáznak, vagy el sem indulnak, de számos esetben nem sikerül megvalósítani olyan célokat, amiben mások sikert felmutatva előttünk járnak. Így számos pályázati forrás elveszett, azok célkitűzéseit Ócsán nem tudták megvalósítani.  

Az Alsópakony - Ócsa vasútállomás kerékpárúttal való összeköttetéséről már nem is ejtenek szót, a polgármesteri kommunikáció során, holott ezzel kampányoltak annak idején.  Azóta csak hazudnak ez ügyben is.

A szintén kampánycélra felhasznált tavalyi játszótér felújítás szintén megakadt a választások után. Mára égszerűen kilátástalanná vált annak felépítése. A kampány során kiplakátolt ígéretekkel szemben azt sem sikerült megvalósítani.
 
A választások alkalmával tavaly még teljes felújítást ígértek - idén még az sem tudják, mikor és mi lesz belőle ( - nem megtévesztő és hazug egy kicsit ez a választási propaganda)

Ma már ott tartunk, hogy ennek befejezését sem tudja pontosabban meghatározni a polgármester. A tavasz beálltával kirügyező fák és a langymeleg idő ellenére a gyerekeket fosztották meg ettől is játszótéri mozgás lehetőségétől. Utolsó ígéret szerint talán az idei  nyár közepe lesz ebből valami visszarendeződés.


Addig is a majd június közepén vakációzó alsósok pedig mehetnek oda ahova akarnak, mert sok választásuk nincs ezen a helyen.  A szülök pedig örülhetnek majd, ha visszakapják ezt a grundot úgy, hogy a gyerekeik még nem növik ki azt. Valójában Ócsán nincs is a bölcsődés-, és az óvodás korosztálynak igazi és szabad játszótere a városban.  Aki ilyenre vágyik, az mehet szomszédolni.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKp6fkjmBAeSpZAHBFxwN41tHE-PA2TV_Eiwg6vWUG9KMpWrnCD5Wz7YeGg_JL14ZTIC0ETsGxcVgrpGYN-jp8a9vcz-TdNgKRv0nZ7wv9h63NN20Ed4RMax5dRaBRp1puE4wdOOC1izcr/s640/S3600163.JPG
Lerombolni könnyebb volt, mint megújítani és helyrehozni - elvitte a választási kampány ( - aki ilyenre vágyik, mehet szomszédolni)

Aztán az is kiderült, hogy a játszóteret úgy szedték szét, bontották le és tüntették el, majd ígérték újjáépíteni tavaly őszig bezárólag, hogy arra valójában nincs is fedezet.  Ezt ismét egy hivatali átírat bizonyítja. A polgármester vezette önkormányzat hazug propaganda gépezete ezek szerint rendesen megvezette a helyieket.  Mindezt csupán az újraválasztás reményében tudjuk lekönyvelni.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNSX4uOGSlDTyFmirN_JxadAAwDBtgqOEp-cC7hyNnii-i7H_fxjzhCsYluzuRmoVYYlUyAOAOD856RLZ96JK05vc2uPbnUTsNYXk7GtdLTFOpPmctNCGYHKj8iva8wsN8t-J-NCKf8Y4/s640/K%25C3%25B6zt%25C3%25A1rs.-Milleniumi+j%25C3%25A1tsz%25C3%25B3t%25C3%25A9r.png
A hazugság mindig nyomot hagy maga után - Ócsán egyesek már a szemüknek sem hisznek ( - játszótérre nincs meg a fedezet)

  Ócsán már csak így mennek a dolgok Bukodi polgármestersége alatt.  Károly sokkalta inkább a focit, mintsem a várost menedzseli. Egyesületi elnökként bőven adja és osztja a pénzt a mindent megszavazó képviselői által a saját focijának. Ők 10 millió feletti bevétellel számolva léphetnek a költségvetésből felújított önkormányzati pályára.  Ebben nincs mulasztás.

Nem így az útfelújítás.

A munkások (kivitelező) levonultak és ezt hagyták maguk után - ennek kéne most örülni adófizetői szinten  ( - legalábbis a polgármester szerint)

A szintén elhúzódó és befejezetlen két útszakasz jelen állapota után kérhetne, pontosabban felszámolhatna kötbért az önkormányzat, ami által pénzt szerezhetne vissza, illetve takaríthatna meg, de ismerve a városvezetés előéletét, és kapcsolatrendszerét, ezt nem fogják  meglépni, vagy oly mértékben megvalósítani, hogy ebből a városnak haszna származna. Mivel ha a meglépnék, akár ki is borulhatna a bili.

 A haveri kapcsolatban álló "házi" kivitelező és a városvezetés remélhetőleg nem olyan kapcsolatban áll egymással, mint az elhíresült XIX. kerületi önkormányzat vonatkozásában hallani, ahol csak  "Mr 40 százalék"-ként aposztrofálják az ügykezelő után az egészet.

https://www.egerhirek.hu/wp-content/uploads/2019/10/6_fit_800x450.jpg
A kispestiek tudják mitől döglik a légy - Ócsán ne ismernék mindezt

Persze nem tudni, hogy ez miként zajlik Ócsán az érintet felek közt, amikor a polgármester, vagy esetleg más tárgyal, de ha arra gondolunk, hogy itt a haveroknak illetéktelenül és törvénytelen mód adnak ki dokumentumokat, leveleket és egyéb mást, vagy biztosítanak lehetőséget, telket, lerakást netán szivárogtatnak ki különböző információt  az önkormányzatból, vagy éppenséggel a testületet megkerülve hoznak bizonyos döntéseket, akár a Lakatos-ház elbontása, avagy a MÁV vasúti parkoló létesítése során, úgy az ott kitermelt hulladék önkormányzati telekre történő elhelyezésével járó eltüntetése kapcsán is felmerült már a korrupció, de ha nem akkor bizony félve gondolunk arra, hogy mi zajlik, vagy éppenséggel történhet az ilyen 150 milliós nagyságrendű fejlesztési pénzek kifizetése, felhasználása és elosztása kapcsán, ha már a megvalósítás silánysága okán senki nem szólal fel.  

A Székesit részben az önkormányzati hozzájárulás, a háttéregyezséggel járó illegális "munka" tette tönkre - ahogy a környezetünket is megkárosították ezzel

Megismerhettünk itt mi már olyan haveri focirajongót, akinek iskolai viszonya és polgármesteri társbarátsága során anyagi hátránnyal járó perbe kényszerült a város. Az iskolai tornacsarnok rendeltetéstől eltérő használata sok embernek okozott kárt, ha érezhetőn mással nem is számolunk, de az erre fizetett bírósági (ügyvédi) költségek bizony nem a város és az érintett felek jobb megítélését szolgálták.

Nem csak az a felmerülő kérdés, hogy ki miként és hogyan szerezhet meg egy ilyen pályázati melót, hanem az is, hogy ezt miként és hogyan valósítja meg illetve adja át, és az önkormányzati illetékes ezt miként és hogyan fogadja be, nézi el vagy éppen veszi át a számos lakossági reklamáció ellenére, majd fizetik ki rá a teljes beruházási összeget.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgBXG5kHgQlTwaoYZPXG9sC8d2NRdWIjbD_3CVOXqlsSPY6o76EKc-XoPMLxKdE5HLT9H6-CEmyDy1PFCiLldcZ8GAJAI5bETY5pADjRb3DZ2UdR0ngfZ5f2bge_hOqT0EaLmjmZ7E0dE4/s640/K%25C3%25B6zbesz+%25C3%25A9rt..png
Van lehetőség a hibák pénzügyi kompenzálásra, ha már nem élünk a hibátlan elvárás és a hibajavítás eszközével - azonban Ócsán ezzel mi nem számolhatunk ( - erre is biztos meg van a magyarázat)
 
A hibás teljesítés ebben nem játszik, hacsak nem zsebbe megy a  jóvátétel. 

A polgármesteri felvezetés korábban nem ezt, hanem jó utat ígért.  Ezzel kábították akkor a köznépet.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk-xkKwjWEeYMY8RavcPAW2PL8DRm1_Ao-5sp2Lk14zkN2RRcvvuwg9T0ytxjRs7n09E0GvuznQdNv_sxJxFLh-Rf_lVlwHeMGhfi81b7rQMvnfCn4VRHmxA3HbvZcn3tAvqXL_XXLouE/s640/%25C3%259Atfel%25C3%25BAj%25C3%25ADt%25C3%25A1s+sajt%25C3%25B3anyag.png
Azért az már nem semmi, ha Ócsán az sem igaz, amit az önkormányzatban papírra vetve közzétesznek

Nem tudni, nem ismert a háttérben zajló folyamat, mert nem átlátható az egész közpénzes üzletelés, így keveset tudunk meg a valóságról. Azt viszont igen, hogy a leírtak ellenére sem a megadott idővonal, sem a kivitelezés, sem a tartalom nem stimmel.


A kritikusok felszólalásokat megjegyzőknek azonban a polgármester azt üzente, hogy a hibákat kifogásoló panaszos adófizetők őrüljenek ennek is, már-hogy van. 

Az elhúzódó kivitelezéssel, a kifogásoltan rossz minőséggel meg egyáltalán ne foglalkozzon az ember.

Ócsán ez már csak így szokás. Legalábbis a polgármesteri elvárás szerint.
 Ezért tartanak mások előrébb.

*

1 megjegyzés:

janika írta...

Ócsa egy lidércnyomás, sorsát meg is érdemli. Hagyja, hogy a várost egy nagyon buta gonosz manó irányítsa, oldalán a két boszorkány közül az ostobábbal.