Az M5-ös autópályán, Budapest felé Ócsától az M0-s autóút csomópontjáig
az erős forgalom miatt lassabb haladásra, torlódásra kell számítani; - jegyzi szinte napjában az Útinform híradása.
Halálos baleset az M5 autópálya gyáli csomópontjánál, az M0 átvezetését követően - kritikus találkozási pont |
Valójában mostanában döntött a kormány az autópálya-építések alakulásáról.
Az M3-as autópálya Mogyoród és Fót megközelítését szolgáló új
csomópontjára további 1,6 milliárdot, míg az M70-es autóút hiányzó
szakaszai négysávúsításának részbeni támogatására 3,2 milliárd forintot
hagyott jóvá a kormány, a Magyar Közlönyben megjelent határozatában.
A mogyoródi csomópont támogatása eredetileg 5,8 milliárd forint volt, ez emelkedett meg most 7,4 milliárdra.
Az M70-es autóút Letenye és Tornyiszentmiklós közötti szakaszának 2×2
sávra történő bővítésének finanszírozását eredetileg két uniós forrásból
képzelte el a kormány. Az egyik az Integrált Közlekedésfejlesztési
Operatív Program (IKOP), míg a másik az Európai Hálózatfinanszírozási
Eszköz (CEF) volt. Miután ez utóbbit nem fogadta be az EU, így azt a
részt is az IKOP-ból kivánja finanszírozni a kormány. Ez a 3,2 milliárd
forint így oszlik meg: az IKOP támogatása 2,4 milliárd, a magyar
költségvetés támogatása 100 millió, míg az áfa 700 milliót tesz ki.
Mint a Napi.hu is közölte,
két hete egyedüli ajánlattevőként, a becsült nettó 14,9 milliárd forint
helyett nettó 16,7 milliárdért négysávúsíthatja az M70-es autóutat a
Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.
Az M5-M0 gyáli csomóponti átvezetésének illetve áteresztőképességének bővítéséről és így Ócsa tehermentesítéséről szó nincs.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése