Valóban élő térkép, vagy akár a táj része lehetsz. Ma már nem csak a biztonsági kamerák, vagy a selfi fotosók osztják meg képeinket, hanem más szolgáltatók is. A személyes jog és a felhasználási jog kettéválik és elkülönül. Aki arcát mutatja a közösségi oldalaknak, az viszonláthatja magát. Aki közterületen követ el közelleneset, az is hamar viszontláthatja magát akár egy rendvédelmi protálon, vagy egy megosztón. Ezen már nincs mit csodálkozni. A rend éber őrei a kamerák.
Úgy tűnik a Google elirigyelte a Facebooktól a nevek és az arcok használatát.
Tavaly novemberben megváltozott
ugyanis a Google Általános szerződési feltétele. Az
egyik legfontosabb újdonság pedig a felhasználók nevének, fényképnek és
vélemények használata a hirdetéseknél.
Ajánlás a Google Maps-ben |
Persze a Google-nek nagyon jól megmagyarázza az ügyet:
“Ismerősei visszajelzései alapján időt takaríthat meg, és az
ilyen visszajelzések valamennyi Google-szolgáltatás, így például a
Google Keresés, a Google Térkép és a Google Play, továbbá a hirdetések
esetében is jobb találatokat eredményezhetnek az Ön és ismerősei számára
is. Ismerősei például láthatják azt, ha Ön 4 csillagra értékelte
valamelyik együttes albumát a zenekar Google Play-oldalán. A kedvenc
helyi pékségének adott +1 pedig megjelenhet abban a hirdetésben, amelyet
a pékség a Google-on keresztül jeleníttet meg.”
Személyes ajánlás blog bélyegzővel |
Vagyis az, hogy felhasználja a fotónkat és a nevünket, az nekünk és
az ismerőseinknek jó, ami biztos, hogy valamilyen szinten így is van. De
ne feledjük el, hogy ez talán a Google-nek még jobb.
Azt ugyanis mindenki tudja, aki Facebook hirdetést üzemeltet, hogy ha a
hirdetés mellett meg tudunk jeleníteni ismerősöket, akkor jobb az
eredmény.
Ha pedig a jobb az eredmény, szívesebben hirdetnek a hirdetők, ez pedig
jobb a Google-nek (meg persze a Facebooknak is, hiszen hasonlóra ott már
régóta lehetőség van).
“Megosztott ajánlás” termék értékelésnél |
Egyébként ezeket megosztott ajánlásnak nevezi a Google:
“A Google-lal könnyedén kaphatsz nagyszerű ajánlásokat ismerőseidtől. Amikor
például meglátogatod a Google Play zeneáruházat, láthatod, hogy egy
ismerősöd +1-ezte a kedvenc előadód új albumát. Amikor éttermet keresel,
olyan hirdetést láthatsz, amelyre egy ismerősöd 5 csillagos értékelést
adott.”
Az új szabályozás tehát november 11-én indul, a Google gyakorlatilag
minden felületen tájékoztat hiszen a keresőben is megjelent felül egy
kék figyelmeztető sáv és a Google plusz értesítései között is megjött a
figyelmeztetés.
Jó ez nekünk valójában?
Talán, de igazából mindegy is. A Google-nek jó, és ha a hasonló nagy
cégek változtatnak, mint például alig egy napja a Facebook, akkor nem
sokat tehetünk.
Ti mit szóltok a változásokhoz?
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése