Tegnap már rosszul kezdődött a délelőtt, amikor a város menti autópálya 24-s kilométerénél baleset történt. Ilyenkor, mint ismert Ócsára is rányomja a forgalmat a baleset. A helyzet nem ismeretlen, de sajnos helyben még nem áll készen a segítség.
Pénteken háromnegyed 12 előtt összeütközött három személyautó az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, a
24-es kilométernél, Ócsa után és Gyál térségét megelőzően; - Felsőpakony magassága. A balesethez (más elérhető egység híján) a távolban állomásozó dabasi tűzoltókat riasztották, akik megkezdték a műszaki mentést.
Az érintett útszakaszt, a Budapest felé vezető sávokat teljes szélességében lezárták. A pálya forgalma leállt. A menekülő útvonalak egyike az ócsai lehajtón át a városunk.
A balesetben 3 gyermek és egy felnőtt könnyű, míg egy további felnőtt súlyos sérülést szenvedett akiket a mentők kórházba szállítottak - fotó: PMKI Dabas, HTP |
Három autó ütközött össze péntek délelőtt az M5-ös autópálya 24-es kilométerénél, Ócsa közelében. Az összetört gépkocsik forgalmi akadályt okoztak, mivel teljes egészében elfoglalták az autópálya sávjait. A dabasi hivatásos tűzoltók áramtalanították a roncsokat, majd a helyszínelést követően megszüntették a forgalmi akadályt.
Az érintett útszakaszt, a Budapest felé vezető sávokat teljes szélességében lezárták. A pálya forgalma leállt. A menekülő útvonalak egyike az ócsai lehajtón át a városunk.
Ez esetben is toronyirányt, a műemléki környezet felé vezették a baleset folytán fennakadók az autóikat. Civilek és hivatásosok egyaránt. Személygépkocsikkal és kamionokkal estek be a városba, és a tiltó táblák ellenére a nehézgépjárművek úgy gördültek át az Üllői-Bajcsy útvonalon - jobb esetben kikerülve a környezetvédelmi területet - a városon, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog. Holott a nehézgépjárművekre vonatkozó KRESZ egyértelmű, a tiltás ez esetben is érvényes.
A rozoga Polgármesteri Hivatal épülete a szűkös kereszteződés sarkán nehezen viseli ezt a túlsúlyos terhelést. Azonban nem csak ez az épület, hanem a környező lakóházak, az iskola és a lakosság is félelemmel telten éli meg ezeket a napokat, mert a dugóból kiszabaduló kamionok gázfröccsei nem csak környezetkárosító hatása az ami rémisztő számunkra és gyermekeinkre, hanem a sebesség is amivel így átsöpörnek a belterületünkön.
Sajnálatos események ezek, mert nem látni szolgálatost, aki ilyenkor megálljt parancsolna, vagy intézkedne.
Korábban még volt olyan közterület-felügyelte Ócsának, aki képes volt intézkedni, de azok már mind itt hagyták a várost. Aztán a Boros-féle polgárőrségnek is voltak emberei, akik képesek voltak ilyen esetekben forgalomirányításra, de azok nagy része elhagyta már a feltörekvésében lemondott polgárőrvezetőt. A mai állomány pedig nem az, mint a korábbi. Ahogy lenni szokott, mindig csak a jók mennek el. A maradék és az újak pedig nem azok és nem olyanok, mint amilyenek a rég elismertek, vagy a díjazottak voltak. Boros a többség számára vállalhatatlan lett. No meg alkalmatlan.
Boros neve és a balesetek, tűzesetek kapcsán az sem feledhető, hogy ő maga volt az, aki az önkéntes tűzoltóság létrehozását sem volt képes megalkotni, hiába kapta feladatul a szervezést. Az egész a toborzást követően megakadt, és elhalt. Az önkéntes jelentkezőket pedig felégette az vezetői önkényesség. Ma meg már ott tartunk, hogy Boros lemondani kényszerült a helyi egyesület vezetéséről. Ócsát feladva az Országos Polgárőrszövetségben kíván előretörni. Úgy látszik számára kifizetőbb ez, mintsem a városért tenni.
Szóval, tegnap sem volt segítség a bajban. A forgalom úgy-ahogy ismét átfolyt a városon. Csak a füstfelhő, a méreg és az időmúlással felszínre kerülő károkozás maradt ránk ebből (is).
Csakhogy ezzel még nincs vége.
Délután ismét baleset állította be a pálya forgalmát.
Az
ütközést követően mindkét jármű balra sodródott és a szalagkorlátnak ütközött.
Az Audiban jobb hátul utazó 39 éves német férfi a helyszínen életét vesztette.
A jelenlegi adatok szerint az elhunyt előtt ülő 17 éves német lány súlyos, míg
az autóban utazó további három személy könnyű sérülést szenvedett. Az Opel
sofőrje és utasa szintén nyolc napon belüli sérüléseket szenvedtek.
Boros polgárőrsége a maszekolós rendezvényekre és a felszínes szerepvállalásra fordított több figyelmet. A lemondását követő időszakban azonban nem sikerült még újjászervezni és ismételten felépíteni a várost ténylegesen segítő és biztonságot nyújtó polgári egységet.
Boros hagyatéka súlyosabb, mint ahogy sokan gondolnák. Neki köszönhető, hogy máig nem sikerült a helyi tűzoltóság létrehozása és aktiválása. Ezért nincs ma lehetőség a bajba jutottak helyből történő megsegítésére; - legyen az közlekedési baleset, vagy tűzeset.
*
1 megjegyzés:
Nyuszika! Hiába nyalod a seggem. Már késő! :)
Megjegyzés küldése