Hétfőn tartja a régi-új polgármesterünk az önkormányzat alakuló ülését.

Ezért máris több intézkedést meghozott. A háttérben az alkuk többnyire lezajlottak, a korábbi nagy ijedelemnek vége. A nemrég (pár éve) vásárolt laptopokat most a korábbi kiárusítás helyett visszakérte. A négyéves cirkusz után nem vállalták be az újabb leértékeléses cserét. Talán majd valamikor később váltanak és "korszerűsítenek" maguknak.
A most összehívott nyitóülésen a megválasztott és bejutott jelöltek fogják elsősorban letenni az esküjüket, ami által
Ezután a hirtelenjében előrelépő és (Uitz Erika cserbenhagyásos lemondásával) bekerülő Horváth Tamás korelnöki szereplő előtt teszi le a maga esküjét Bukodi Károly, Ócsa ismét (de fölényesen) megválasztott polgármestere.
Amint ez is megvan, máris módosítanak az SZMSZ-en, és az eddigi költségátalányt költségtérítésre fogják változtatni.
Ezt követően nyomban rátérnek a "Polgármester
illetményének és költségtérítésének megállapításáról
című napirendi ponthoz".
Itt a kisvárosi polgármester "fizetéséről", más néven illetményéről határoznak. Ez a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott alapilletményéből, illetménykiegészítéséből és vezetői illetménypótlékából áll össze. Most (Ócsa Város Polgármester fejléccel ellátottan) Horváth Tamás aluljegyzett korelnöki előterjesztése szerint
a helyettesi államtitkárhoz viszonyítottan és hasonló elven alapuló juttatásoknak 60%-ában javasolja mérni és adni a pénzt Ócsa polgármesterének. Ez az összeg havi 454.500,- Ft, amibe már automatice beépítésre kerül a korábbi alapfokú nyelvvizsgáért kapott 5000 forintos nyelvpótlék. Ehhez még hozzájön úgy 15 %-nyi költségtérítés, ami egy hónapban 68.200, - Ft pluszt jelent még.
Ezen túlmenően további juttatásokban is részesül majd a városvezető. Ilyen a cafeteria is, amiről azonban eddig soha nem beszéltek. (A közszolgálati tisztviselők részére adható juttatásokról és egyes illetménypótlékokról a 249/2012. (VIII. 31.) Korm. rendelet gondoskodik.) Ez egyes esetekben jelentős többletsegítséget, anyagias juttatást jelent. (Esetleg az önk. anyagi helyzetétől függően adhat valami plusz juttatást, de ezen kívül csak a bruttó 200e éves cafeteria van, ami kb. nettó 12e-t jelent havonta. Persze ha csókos vagy, akkor munkaszerződéssel nettó 500e-t is kaphatsz - írja egy ebben járatos fél a felmerültekre.)
Összességében Ócsa polgármestere több mint félmilliót zsebelhet be hivatalosan, és havonta. Ez alapjában véve nem is olyan kirívó, más "jól fizetett" foglalkoztatotthoz mérten. A ráció nem is ebben, hanem a státuszban van.
A baj csak az, hogy Ócsa az elmúlt években folyamatosan likviditási gondokkal küszködik. Ez maga Bukodi Károly is elismerte, és többször leírta. Erre hivatkozva nem egy esetben fizetett részletre a hivatal, vagy határozott és szavazott csúsztatás, vagy halasztás mellett. (A bölcsőde kerítésépítésénél és az iskolai kerítés újjáépítésénél is közrejátszott ez, míg az önálló járdaépítés helyett is a lakossági megvalósítást preferálják. Szintén ezért húzódott az alsópakonyi közvilágítás, az ottani egészséges vízellátás, a csatornahálózat kiépítése, és a többi. De a városba visszatérve sem jobb a helyzet. Így nem voltak képesek az úthálózat felújítására, a megállók normalizálására, a vasúti átjárók biztonságossá tételére. Erre az út közepén tátongó kátyúk is visszaigazolást adnak. Valójában mindezek mögött pénzügyi (likviditási) gondok lakoznak.
De maradjunk a meghirdetett hivatalos menetrendnél.
A korábbról megszokott szisztéma szerint az alpolgármester megválasztása, és eskütétele jön, aminek lezajlását követően annak is meghatározzák a "bérét" (juttatásait/illetményét).
Ócsán erre több aspiráns ismert. Az egyik a "nagytiszteletű" a másik a meg simán "csak" régről jól ismert és a szerint tisztelt személy, a jelenlegi korelnök.
Bukodi Károly előterjesztése alapján az alpolgármester illetményét a sajátjához viszonyítottan 80 %-ban javasolja, ami 359.500,- Ft-t kóstálna havonta. Ehhez jönne a 15 %-os költségtérítés, ami további 54.000,- Ft-t hozna a konyhára. A cafatéria és egyéb nyalánkság természetesen ezeket fejeli még.
Az illetmények felvázolt számításánál eleve figyelembe vette és feltételezte a polgármester, hogy a két elképzelhetően szóba kerülő jelölt(ek) egyike sem kívánja a "munkáját" az eddigi ebbéli foglalatosságát, foglalkozását feladni, de ezzel együtt kíván főállású alpolgármesterként ténykedni. Így nem is számolt azzal, hogy mellékfoglalkoztatású "helyettese" legyen.
A további napirendi pontként még szétosztják (megválasztják) a bizottságokat, és mint aki jól végezte a dolgát, zárják az alakuló ülést.
Az igazi cselekvés, történés, - akár egyezkedés, megállapodás - ismét a színfalak mögött zajlik ezek után. A testület előtt várhatólag csak a kötelező megszavazásra kerülnek, vagy bukkannak fel.
Így most jelenleg sem tudni arról, hogy az internet- és tévé fejlesztésre tett biankó ígéretek miként teljesednek be, vagy sem, avagy hogyan áll a hálózatépítés.
Arról sem beszélnek, hogy a Baross utcai óvoda teljes finanszírozást élvező hőszigetelési pályamunkálatairól, a pályázati anyag összeállításáról miért nem beszélnek, azon milyen apropó alapján dönt valaki, hogy indulunk, vagy miért nem?
Igazából érdemi munka ezzel a folytatólagos "alakulással" nem kezdődött és nem is haladt előrébb vagy lépett volna tovább.
A pénzek (és a feladatkörök) leosztása a fontos most, az összes többi meg ráér. Elvégre legalább öt év van még hátra a következő megmérettetésig és a Fidesz uralta városvezetés előtt. így igazán nincs más sürgető dolog a várost illetően, mint az amit napirendre tűztek.
Gloria Victis
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése