Bár lassan két hónapja, hogy június 9.-én a város közösségi profilján fényképpel és szöveges melléklettel mutatták be a 150 milliós beruházásban lejelentett Székesi utcai útfelújítást, de máig nem kerültek helyreállításra a KRESZ előírásai szerint kötelező vasúti kereszteződést előjelző táblák.
Már többször beszámoltunk erről a nagy port kavaró útfelújításról, panaszolva és kifogásolva az ezzel kapcsolatos tempót, és a kivitelezési problémákat.
Mint ismert ezt a beruházást is pályázati forrásból tudta csak megvalósítani az önkormányzat. Az sem titok, hogy mindezt még tavalyra ígérték. Azonban 2019 októberében még mindig csak arról tudtunk beszámolni, hogy: Tovább csúszik az útfelújítás.
Az idén azonban végre sikerült átadni a Székesi utcai szakaszt, ami ugyebár nem csak keskeny, de sebességkorlátozásra kötelezett is, hiszen az előírt normál útszélesség helyett csak egy keskenyebb megvalósítás mellett kötelezte el magát a városvezetés. Ez a közbeszerzési értesítőben is szerepel: A tervezett burkolat helyszínrajzi és magassági vonalvezetési paraméterei vt= 50 km/h tervezési sebességre alkalmasak, azonban a kétirányú közlekedés esetén az 5,50 m-nél szűkebb szakaszon a vt= 30 km/h sebesség korlátozás szükséges.
A sebességkorlátozást azonban táblával a mai napig nem jelölik, azokat valami okból nem helyezték ki. Így az útszakaszt igénybe vevő autósok a jóhiszeműen is sebességtúllépést követnek el, ha a 30 km/órás sebességhatárt túllépik. Az önkormányzatban ezt tudják, hiszen a közbeszerzést ezzel a kitétellel adták meg és írták ki. Mindez csupán ötven centi sávszélességen múlott. Ennyit spórolt el a Bukodi vezette önkormányzatunk aminek kárát a közlekedésbiztonságunk bánja.
Az egész pályamunka és (a Bukodi neve alatt zajló) kiírás is érthetetlen, mert ha már 15 év távlatában hozzányúltak és a városvezetés által tudvalevőleg ismert volt, hogy - itt nem csak buszjáratok közlekednek, hanem nehézgépjármű forgalom is bonyolódik, - miért ragaszkodtak a normálistól eltérő keskenyebb aszfaltcsíkhoz.
Persze ez mit sem zavarta a politikusainkat. Ők jöttek bőszen és az egész cécótól, a hibás kivitelezéstől a csúszásig nem zavartatva magukat volt képük leállítani a már zajló forgalmat és kiállni az út közepére fotózkodni, hogy aztán pár keresetlen szóval átadják azt, amit már rég át kellett volna. Amúgy meg semmi értelme nem volt, hiszen a lakossági forgalom számára megnyitották már azt.
Valójában ez a ceremónia csak amolyan politikai habverés volt, mivel a KRESZ előírásainak megfelelően máig nem táblázták fel ezt az útszakaszt.
A Székesi utcai vasúti átjáróba az előjelző tábla még ma is a fűben hever. Azt nem állították a helyére az előírásoknak megfelelően. A sebességkorlátozó táblák ma sincsenek kitéve, miközben az út felülete is hullámos.
Mindez nem érdekli a városvezetést Ócsán. A lényeg, hogy a polgármester a várossá válásunk évfordulójára, mint a Ócsa születésnapjára és az ebben való személyes érdemeire emlékezzünk vissza.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése