Hiába próbáljuk áltatni magunkat, a közműszolgáltatók továbbra is visszaélnek azokkal a jogaikkal, amikkel az állam felruházta őket.
Az ócsai vízmű átjátszása után a DPMV-hez került szolgáltatással a Zrt úgy élt vissza a hatalmával, hogy egy tollvonással megszüntette a lakossági locsolási díjkedvezményt. Évek teletek el ezzel, miközben Horváth Tamás ócsai alpolgármester és gimnáziumi tanár, Ócsa város képviseletében a DPMV tanácsadó testületének fizetett tagjaként sem emelte fel szavát a jogsértő eljárással szemben.
Tamásunk csak felnyalta innen is pénzt, és baszott az ócsaiak érdekeinek képviseletére. Mindezt a néma semmittevése és a helyiek érdekképviseletének elhanyagolása mutatja, ami ebben a díjkedvezmény-elvonásban is megmutatkozott.
Volt ez egészen addig, míg mások másutt meg nem elégelték és a bírósághoz nem fordultak. Aztán kiderült, hogy jogtalanul járt el szolgáltató, és a locsolási díjkedvezmény bizony jár, és az után nem lehet csatornahasználati díjterhet kiszabni.
Csakhogy ezt senki nem verte nagydobra.
Aztán az is többeket érint, hogy a DPMV havi számlázásán túl évente elszámol a fogyasztókkal. Így volt ez tavaly is, és folytatólagosan az idén sincs másként.
Mégis volt olyan, fogyasztó, aki cégtől visszamenőlegesen három évvel ezelőtti hivatkozással 2014-es évre szólóan kapott csekket befizetési igazolásul. Ez teljesen elfogadhatatlan és abszurd, hiszen azóta több évet is lezárt már a szolgáltató és a fogyasztó a számlázások és befizetések által. Vagyis annak akinek nincs göngyölt hátraléka, annak 2017-ben sem bukkanhat fel tartozása visszamenőlegesen 3 évvel ezelőtti időszakra.
Néha nem is tudjuk elképzelni mire nem képesek ezek a magukból kivetkőzött közszolgáltatók.
Az utóbbi időben az áramszolgáltató is rendesen szívatja Ócsát, ahol a polgármester inkább a focival, mintsem a városlakókat érintő problémákkal foglalkozna.
Nem egyszer előfordult már, hogy az Elmű hálózat egy fél másodpercre kimaradt, majd löketszerűen visszatért. Ez a rövid áramszünet éppen arra elég, hogy megölje a modern háztartás egyre érzékenyebb és drága gépeit.
Azokat a hűtőket, aminek kompresszorai diódái nem erre az ingatag és instabil hálózatra lettek tervezve. Vagy éppen azokat az elektromotorokat amik a rövid áramkimaradásból fakadóan még nem tudtak lepörögve megállni, majd egy hirtelen impulzustól vezérelve újra feszültség alá kerülvén megbolondulnak.
A felszólamlásokra, a lakossági panaszokra pedig az ügyfélszolgálat kiképzett munkatársai különböző mellébeszélésekkel, hivatkozásokkal, vagy éppen továbbküldéssel válaszolnak.
Magyarul csak fárasztják az embert és úgy szarnak a lakossági bejelentésekre, és a mögöttes kárvallottakra, ahogy csak kell.
Ennek nem egy jelét és hangos megnyilvánulását láttuk, hallottuk már a környezetünkben.
Hol magunk, hol pedig a szomszéd utcában élők adják elő jogos felháborodásukat, mert Ócsán nincs aki lakosság pártján állna.
Ebben a szaros kisvárosban nincs az önkormányzatban olyan ember, akinek vér volna a pucájában és mindezt szóvá tenné. Így nem csoda, ha egyre többen akadnak ki a mocskos szolgáltatók és a velük lepaktáló vezetők kapcsán.
Így van ez, még akkor is ha némelyikünk ezt nem bírja ki káromkodás nélkül.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése