Nem véletlen a kiugró költségvetési összeg, más helyi egyesületekhez képest, hiszen az Ócsa VSE elnöke maga a polgármester, aki városi költségvetésből bőven meríthet a csapatának.
Igaz, Ócsa sportegyesülete nem jól mutat a megyei bajnokság tabelláján, mivel nála kisebb népességgel és költségvetéssel bíró helyek és csapatok sora előzik meg ezt a jól kitömött gárdát. Mégis azon egyesületek egyedülállója a polgármesteri egyesület, aki egymaga több közpénzes támogatásban részesül, mint a városban ténykedő egyesületek összessége.
Mégsem szerepel az ötmilliót meghaladó szerződések sorában a kimutatás. Vagyis minden vállalás, és kötelezettség nélkül kap a csapat több milliót. A polgármester szinte kiemeli csak az önkormányzati kasszából és behelyezi azt lazán a saját neve alatt futó egyesületi tőkébe. Onnan pedig szabadon felhasználja, kénye kedve szerint, mert a maga vezette önkormányzat semmiféle szerződésben foglalt elvárást nem támaszt a saját vezet tisztségviselőjével szemben. Vagyis Bukodi úgy jut több milliónyi közpénzhez, hogy azt a kötelezőn előírt formájában a szerződések közzé nem teszik, azaz meg sem jelenítik.
Mégsem szerepel az ötmilliót meghaladó szerződések sorában a kimutatás. Vagyis minden vállalás, és kötelezettség nélkül kap a csapat több milliót. A polgármester szinte kiemeli csak az önkormányzati kasszából és behelyezi azt lazán a saját neve alatt futó egyesületi tőkébe. Onnan pedig szabadon felhasználja, kénye kedve szerint, mert a maga vezette önkormányzat semmiféle szerződésben foglalt elvárást nem támaszt a saját vezet tisztségviselőjével szemben. Vagyis Bukodi úgy jut több milliónyi közpénzhez, hogy azt a kötelezőn előírt formájában a szerződések közzé nem teszik, azaz meg sem jelenítik.
Arról nem is beszélve, hogy a város (önkormányzat) pályáját ingyen, bérleti díj nélkül használhatják a bukoditák, miközben a lakosságot kizárták ebből.
Az Ócsa VSE a 2018 év folyamán 15 millióból gazdálkodhat. Ez több, mint havi egy millió forint.
Az Ócsa Városi Polgárőr Egyesület volt az, aminek gazdálkodási keret a legjobban megközelítette a polgármesteri egyesület gazdálkodását. Azonban ez is nagyságrendekkel kevesebbe fáj a városnak.
A polgárőr egyesület 2017-ben 2,8 milliós költségvetési támogatás mellett nem egész 4,5 millió forintból gazdálkodhatott. Ez egyharmada a polgármesteri
fociegyesület felhasználásának. Ha pedig a helyi közvagyonból merítést
tekintjük, akkor is ezt tapasztaljuk.
Bár mindkét egyesület kap pénzt az MLSZ-től, de ez is csak töredékét képezi az éves egésznek.
Ismert még ugyebár, hogy az önkormányzat által milliókért telepített és
azóta már kipusztult Oxyfa ültetvények 17 hektáros őrzése korábban bevételt hozott az őrségnek, de a sorvadással ez is elbukott és már nem hoz hasznot az
egyesületnek, hiszen a veszteséget követően után már nem volt, és nincs mit őrizni. Valójában a lakosságtól, a tolvajoktól akarták megvédeni az ültetvényt, ezért fizettek. Csak azzal nem számoltak, hogy nem a lakópolgárok, hanem a természet emészti majd fel a befektetést. A pajor megette az egészet. A városi több mint 20 milliót
bukott ezen a bizniszen, hiába is őrizték. Felelőse ennek sincs, ahogy
az ismert önkormányzati érintettségű környezetszennyezésnek. Ez esetben
is hatalmas veszteség érte a várost. A polgárőreink megelőző, feltáró
tevékenysége itt sem valósult meg, bár a korábbi elnök ezzel kapcsolatosan tett egy blogbejegyzést, amiben azt állítja, hogy a területet rekultiválták. Erre azonban nem lehet alapozni, mivel a tűzoltóság esetében és a tagság vonatkozásában is napvilágot látott tőle olyan kijelentés, mely nem volt sem ellenőrizhető, sem pedig megalapozott.
Ehhez Ócsa Önkéntes Tűzoltó Egyesület 2017-ben egyetlen fillér önkormányzati támogatást nem kapott a székhelyül szolgáló városból, miközben a képviselők és a vezető tisztségviselők a polgárőrség éves támogatását meghaladó költségvetési milliókat osztottak szét maguk között maguk közt, túl azon a járandóságon, amit ilyen-olyan formában havonta felvesznek. A polgármester a maximalizáltan felvehető jussán és a 6 milliós gépkocsihasználaton túl a költségvetésből még amolyan kiegészítésként 600 ezret, az összeférhetetlenségben érintett alpolgármester a megállapított havi zsoldot meghaladóan, pedig 400 ezret vehet fel még fel, míg a képviselők 2 milliót szórnak szét maguk közt amolyan jutalom gyanánt a maguk által értékelt jó és hasznos köztevékenységükért, mindazokon túl, amit amúgy is a lakossággal fizetettnek meg.
Bezzeg a helyi tűzoltóságra még nem futotta.
Bezzeg a helyi tűzoltóságra még nem futotta.
"Bugyi Nagyközség Képviselő-testületének határozata értelmében a település 500.000,- forint (azaz félmillió forint)
támogatásban részesíti Egyesületünket. A támogatást a mellékletben csatolt Tájékoztató végén részletezett,
támogatásra váró, halaszthatatlan szakfelszerelés-beszerzésére fordítjuk.
...
...
Egyesületünk minden rendeletben és jogszabályban foglalt előírásnak megfelel. A megítélt támogatás elszámolását, és minden körülményét Támogatási Szerződésben kívánjuk rögzíteni. Kérem a Képviselő-testületet, hogy határozzon az Ócsa ÖTE támogatási kérelméről."
Érdekes mód a helyi tűzoltóink Bugyi Önkormányzatától 500, Kakucstól pedig egyéb okán ismét jelentősebb összegű támogatásban részesülhettek. Csak a Bukodi-Horváth tandem alkotta helyi önkormányzat nem szánt pénzt a közhasznú egyesület érvényesülésére. Mindezek jelenségek, továbbá az önkéntesek kitartó munkájának és részben a blogunk nyilvánosságának hatására hatására az idén már kénytelen volt testület elé vinni az egyesület ügyét a polgármester, aminek után végre Ócsán is pénzbeli támogatásban részesülhetnek a tűzoltók. Az önkormányzati döntés azonban még nem ismert, mivel azt nem tették közzé. A polgármester többnyire csak a heti fociesemények időpontját osztja meg nyilvános közösségével.
Az egyesületek sorában talán az OPKE még az, ami gazdagabban részesülhet a közösből. Csak az éves tortájuk kerül negyedmillióba. Az összes többi ezekhez mérten jelentéktelen támogatást kap a városi költségvetésből. Az OPKE is inkább alkalmi kiegészítéseket kap a rendezvényeire, amiből képződik az éves összes. (Kávéházi esték, sakk, torta, stb.) Az elnökét pedig itt külön is foglalkoztatják és fizetik & díjazzák. Persze erről is volt már itt szó.
A Juhfesztivált és a Szüreti mulatságot szervező Ócsai Hagyományőrző Egyesület is alkalmankénti 200-200 ezres támogatást élvezhet.
Más alapítványi pénzeket és támogatásokat most nem számolva, mégis csak az van, hogy a városvezetők és a polgármesteri foci kerül a legtöbbe az adófizetőknek, míg más közhasznú egyesületek elenyésző összegekben részesülhetnek csupán.
Vagyis elmondható, hogy Ócsán a polgármester egyesületi focija olyan kiemelt cél, ami minden másnál előrébbvaló, és ez látható a mindennapokban, ez derül ki az egyesület közpénzes támogatásából, valamint éves költségkeretéből, továbbá azokból a perekből, költségekből, amit ennek kapcsán űz és visel a városvezetés által a "mester".
Annyi pénzt, amit a polgármester elnökölte egyesület felemészt, egyetlen más közhasznú szervezet nem birtokol Ócsán. (Az egyéb bújtatott formákról nem is szólva.) Nagy kár azonban, hogy a kirívóan nagy anyagi ráfordítások ellenére sem mondható el, hogy az Ócsa VSe csapata hasznos és eredményes lenne. A "fiúk" (Bukodi csapata) a kiesés szélén tántorognak, miközben a polgárőrség jó pénzér felügyeli itt a mérkőzéseket. Hát persze, hogy kéz a kézben járnak, még akkor is ha más nézeteket vallanak. A mögöttes lóvé az, ami összeköti őket.
A baj azonban mégis csak, hogy az értékeinket, a környezetünket, pénzünket senki nem óvja meg Ócsán; - még/akár az önkormányzattól sem.
*
1 megjegyzés:
lóvét, még több lóvét adjatok ennek a kis pöcsnek
Megjegyzés küldése