2013. december 29., vasárnap

Új beruházásokkal javíthatják az elővárosi közlekedést - Ócsa is érintett lehetne ( - magánfejlesztések helyett)

Húsz Budapest környéki településen építenek buszmegállókat, parkolókat és kerékpártárolókat 2014 végéig.

Vasútállomás 2012:  Rendezetlen csomópont a városon belül - frekventált hely, amit számba kell venni - kerékpártároló és elővárosi vasút


A jövő év végére húsz településen mintegy 1800 P+R parkoló, 790 kerékpártároló, 15 rövid idejű várakozást lehetővé tevő K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló, illetve 8 busztároló épül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. A kivitelezés 2014 tavaszán kezdődik. A településeken biztonságossá teszik a kapcsolódó út- és járdaszakaszokat is, térfigyelő rendszert alakítanak ki, és ahol szükséges, közvilágítást telepítenek - áll a NIF közleményében.

A hazai lakosság csaknem egyharmada él Budapesten és térségében. A főváros és vonzáskörzete között jelenleg naponta irányonként mintegy 610 ezren közlekednek, közülük mintegy 210 ezren közforgalmú közlekedési eszközt vesznek igénybe. A tömegközlekedési eszközt és a személygépkocsit használók aránya a főváros és környéke közötti forgalomban 35-65 százalék, míg a Budapesten belüli utazások esetében 58-42 százalék - ismerteti a NIF.

A beruházás segítségével javul a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, a parkolók, kerékpártárolók, buszmegállók és buszfordulók létesítésével jobbá válik a vasúti megállóhelyek megközelíthetősége.

Őrzött parkolókat, kerékpártárolókat alakítanak ki, a végbement és a folyamatban lévő vasúti korszerűsítések révén pedig rugalmasabbá válik a menetidő - közölte a NIF.

A fejlesztés második üteme 2014 nyarán további hét településen folytatódik, 577 P+R, 270 kerékpárok tárolására alkalmas B+R, valamint buszmegállók- és fordulók kiépítésével.

A kivitelezést az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével a Strabag Általános Építő Kft. végzi, több mint nettó 18,8 milliárd forint értékben - tájékoztatott a NIF.

Vasútállomás 2013:  Központi helye a fejlesztéseknek - kérdés, a most vasalással és falazással növelt bódék miként férnek a jövőbeni elképzelésbe

Ócsa más településekhez képest jelentős hátrányban van. Kerékpárúttal nem rendelkezik, a város járdahálózata hiányos, közlekedése kivetni valót hagy maga után. Rendesen kiépített, vagy fedett buszmegállóból sincs elég, megoszlása sem megfelelő. Van ahol az egyik oldalon van kiépítés, a másikon meg semmi sincs. A főutcában sem mindenhol rendezett a helyzet. A vasútállomás környéke szintén rendezésre vár.  Az ide gondolt kerékpársáv nem épült ki. A jelenlegi parkoló és kerékpártároló képtelen megfelelő célt betölteni. A normális várakozást lehetővé tevő B(K)+R parkoló megvalósítása a település javára válhatna, főleg egy átfogó vasútkörnyéki rendezés keretében. Ehhez azonban a két érintett vasúti átjáró szélesítésére és biztonságosabbá tételére is időt, pénzt és energiát kéne fordítani. 

Mindez persze városi szándék, és városvezetői akarat nélkül nem jöhet létre.

A városi főépítész és az alárendelt  Tervtanács elgondolkodhat az új arculaton.

*

Nincsenek megjegyzések: