2020. szeptember 20., vasárnap

KG kerékpáros létével szivatja a főváros lakosságát - mesterséges dugókkal növeli a károsanyagkibocsátást

Szivárványos főpolgármesterünk megint az internet ürülékes csatornahálózatán, a Facebook pöcegödrében írta ki a falra, hogy mit képzel Budapest belterületi közlekedésével kapcsolatosan.

Mindezt a szeptemberi iskolakezdés után tette közzé, amikor is nagy vihart kiváltó körúti sávlezárásokból fakadó giga-dugók megbénították a várost.  Adódott mindez abból, hogy a körút forgalmi sávjait a felére csökkentette, hogy ott inkább a kerékpárosok haladjanak, gondolván hogy ettől kizöldül a város.  

https://www.szuperinfoesztergom.hu/wp-content/uploads/2020/07/jozsefkrt_lany_k.jpg

Nem így lett. A főváros nem lett élhetőbb. Csak az autósok feje zöldült be az araszolgatásban állva és a környéken lakók fulladoztak a felgyülemlett kipufogógázoktól.  

Az országot megjárt felháborodás és tiltakozási hullám visszalépésre kényszerített a főpolgármester őrültségét, így most újabb ötletelésbe és magyarázkodásba kezdett a szaros közösségi oldalán. 

"A változáshoz leginkább bátorság kell. Nem csak ahhoz, hogy legyűrjük a megszokottat, hanem ahhoz is, hogy képesek maradjunk meghallani a kritikát, a jogos felvetéseket megkülönböztessük a politikai hecctől, és ennek alapján ne legyünk restek korrigálni. Ezt tesszük a Nagykörúton is. Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton. 

Az elmúlt hetekben a Fidesz-Mi Hazánk tengelyen én voltam az autósüldöző. Amikor az ideiglenes megoldásokon változtattunk, azok a kritikák erősödtek fel, hogy az autósok érdekeit soroljuk a bringások elé. Természetesen egyik sem fedi a valóságot. Mert én továbbra sem vagyok hajlandó autós-biciklis-gyalogos-tömegközlekedő küzdelemnek tekinteni a városi közlekedést. Én olyan élhető városban hiszek, ahol a dolgozni, ügyet intézni igyekvő, szórakozni, pihenni vágyó budapestiek több lehetőség közül is választhatnak, hogy elérjék céljukat. A zöldebb, tisztább és élhető Budapesten már nem képzelhető el a Nagykörút anélkül, hogy azon a védett kerékpárosforgalom helyet ne kapjon."

https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2020/06/bringasav-korut-5.jpg 

Szerencsétlen hülyéje tabukról, meg Fidesz-Mi Hazánk tengelyről magyarázkodik. És hogy mennyire régi beidegződésű sablonokat használ, arra mi sem jobb visszaigazolás az, amikor ugyanezt a Jobbik kapcsán emlegették fel, amikor is a Fidesz_KDNP soha nem akart a Jobbikkal szövetségre lépni. És lássuk be, az a tengely amiről most Karácsony G papol, a Jobbik-Párbeszéd és a baloldali-liberális pártok közt jött létre, nem pedig a Fidesz-KDNP vonulatában.   Karácsonyt az ilyen dolgai okán tartják szerencsétlen hülyének, alkalmatlannak és hazugnak, no meg látens nácinak, de ez utóbbiról esetleg majd máskor.

Nézzük hát mire jutunk a föl-polgármester szerencsétlenkedésével.

Semmiféle tabu nem dőlt le azzal, hogy kerékpáros sáv lett kialakítva a körúton. Régi rossz gyakorlat, hogy az autósoktól veszik el a forgalmi sávokat, akár a busz, vagy a kerékpárosok számára, ugyanis ehhez nem kell szinte semmi, csak egy kis hatalmi nyomásgyakorlás. Ez történt a körút esetében is. Nem egy, a régitől független új biztonságos forgalmi sávot hoztak létre a kerékpárosok számára, hanem az autósokat kényszeredetten zsúfolták össze egy oszlopba, gondolván, hogy ez környezetbarát. A nagy túrót az. Akinek van jogosítványa, az tudja, hogy a gépjárművek káros-anyag kibocsájtása alapjáraton, és alacsony fordulaton sokkal magasabb, mint az egyenletes sebességen való haladás során. Így a Demszky által már korábban bevezetett sávelvonások, mint forgalomcsillapító intézkedések mindig balul ütöttek vissza, hiszen a feltorlódó gépjárműforgalom nagyobb szennyezést okozott, mint az áthaladó. Nem véletlen, hogy az autópályák fővárosi bevezető szakaszán mindig nagyobb szennyezettséget mutatnak ki a csúcsforgalmi időszakban az ott visszatartott járművek füstölgései során. Ez van az M5 XIX kerületi Nagykőrösi út- Gyáli úti és Határ úti szakaszán, az M3 Rákospalotai és Zuglón átvezető Kacshó Pongrác utcai szakaszán, az M1-M7 közös bevezető szakaszán Budaörstől a Hegyaljain át a BAH-csomópont Erzsébet-híd, valamint a Petőfid-híd vonalán, északon a Szentendrei úton és így tovább a Bécsi út meg annyi más útvonalon, egész Budapest vonatkozásában. Egy több milliós főváros közlekedését nem lehet egysávos betorkolásokba fojtani. Ahhoz, hogy ez a város éljen, termeljen lüktessen ahhoz bejövő emberekre, munkásokra és kiszolgálószemélyzetre van szükség. Ha ezeket a torkolatokban feltartóztatják a leszűkítések, akkor itt minden lakó csak fuldokolni fog, miközben amúgy is áttoljál ezen a szűk keresztmetszetű torkon magukat azok, akikre a város fenntartható üzemmenetének szüksége van. Itt csak az nem mindegy, hogy a szükséges érkezők napi szinten mennyit állnak és pöfögnek a kapuk előtt. Mert ez a gázt nem csak az ideérkezők, a szállítók, a látogatók, a turisták, hanem az itt lakók szívják be leginkább. Ezért nem okos dolog az autósoktól elvenni a forgalmi sávokat lassítva ezzel a haladást és növelve a káros-anyagkibocsájtást. Szóval azzal ne verje senki a mellét, hogy a forgalom javítása érdekében lezártak egy sávot, és buszsávvá alakították. Vagy elvettek másutt egyet és kerékpáros sávot hoztak létre a helyén. Ez a legegyszerűbb, de legrosszabb megoldás, hiszen a ha garat kapacitását a felére csökkentjük, attól még szükség lesz a tápanyag bevitelre, de azt csak nehezen fogjuk tudni lenyelni. A torlódásban fennakadó falatokat pedig prüszkölve köhécseltjük, vagy hányjuk ki, amit ráadásul később amúgy is pótolni kell. Így van ez a közlekedésben is. Ma már senki nem hobby-ból, vagy szórakozásból akar áthajtani a városon. A napi beérkezők 98 %-a hivatásforgalomból kényszerül a bejutásra. Ezt visszatartani olyan, mint a lélegzet visszafojtása. Szóval akár hogy is nézzük, a kerékpárosforgalom kialakításához, a kétkerekű közlekedés beindításához nem az autós forgalom lefojtására, hanem új kerékpárutak létesítményére van szükség. Ezt vagy megérti a főpolgármester, vagy elbukik. Elég kevés gyakorlata, tapasztalata van a motorizált közlekedés és a főváros vezetése terén. Az általa elképzelt zöldségek azonban nem teszik környezetbaráttá és virágosabbá azt a várost, aminek forgalmi viszonyait se nem érti, se nem szabadítja fel a béklyóból. A kerékpároshoz nem a forgalmi sávokat kell elvenni, hanem újakat kel hozzá létesíteni. Persze, ez beruházással jár, és pénzbe kerül, de hát a városvezetőnek ez a dolga, hogy ennek a feltételeit megteremtse és biztosítsa. Ehhez kell a gógyi, nem a sávlezárásokhoz. Végezetül, ha tengelyről szól Karácsony, akkor a Párbeszéd-Momentum-DK-MSZP-LMP tengely az, aminek politikája vagy gördülékenyé teszi a város életét, vagy megakasztja azt. 

Ebben kell dűlőre jutnia Karácsony G. főpolgármesternek.

*

Nincsenek megjegyzések: