Nem szokatlan, hogy az M5 autópálya gyáli csomóponti átvezetésének rossz kialakítása miatt visszatorlódó forgalomban Felsőpakony magasságában baleseteznek a járművek.
Ma is ezt történt.
Két kamion ütközött össze az M5-ös autópálya 23-as kilométernél 9 óra után, a
Budapest felé vezető oldalon. A fővárosi hivatásos tűzoltók megkezdték a
műszaki mentést.
A sérült járművek a belső forgalmi sávokat elfoglalják. (Kamionok belső sávos előzése tilos, de kellően nem szankcionált, ezért is fordulnak elő a mostanihoz hasonlatos balesetek.)
A forgalmat a leállósávban terelték, de így is több kilométeres torlódás alakult ki, ezért az Útinform azt javasolta, hogy aki teheti a 30-as kilométernél lévő Ócsai csomópontnál hajtson ki.
Az Útinform azonban nem számolt azzal, hogy Ócsa belterületére behajtani és a városon átszáguldozni az itt élők számára nem egy élmény, valamint hogy ez nem is korrekt, valamint nem szabályos.
A város tilalmi zónát képez a nehézgépjárművek számára. Sokan és köztük az Útinform sem veszi ezt figyelembe. A helyi hatóságok pedig következetlenek, mivel hagyják a ránk zúduló forgalmat a belterületi utakon.
Legutóbb február 28 reggel fél 7 előtt egy román személyautó által vontatott trélerről két gépkocsi borult az M5-ös
autópályára a 24-es kilométerénél, a Szeged felé vezető oldalon, Ócsa
térségében.
Az akkori balesethez is a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották,
mivel ez a rész túl messze esik Dabastól. Ők kezdték a műszaki mentést. Az összetört autók és a vontatmány még a kora esti órákban is zavarta a pálya forgalmát.
Mindkét eset azt mutatja, hogy Ócsa térségében bizony nagy szükség lenne egy olyan egységre, mely balesetek során bevethető lenne.
Sajnálatos mód a vezetés és a politika erre még nem jött rá.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése