Mint korábban beszámoltunk róla, a Soroksáron az M5-s melletti bevásárló központban felépülő új áruház az, ahova vagy 250 ember munkába állításával számoltak. Akkoriban, amikor a hirdetések megjelentek, jeleztük is, hogy Ócsáról nincs közvetlen elérhetősége ennek a komplexumnak, mert a városnak nem volt elég 10 év ahhoz,. hogy a közlekedés és a bejutás terén felzárkózzon a szomszédos települések szintjéhez.
Bukodiék Ócsája nem eddig nem volt képes megreformálni a buszközlekedést és ma sem képes alternatív gyors, autópályás bejutást biztosítani az itt élőknek. Bukodi polgármester is inkább az önkormányzattal vásároltatott autót használja a helyi és távolsági útjaihoz, mintsem a közösségi közlekedést választaná a maga számára.
Ócsán még sem ennyire rossz a helyzet. Sokkal rosszabb, mert a pontatlan vasúti közlekedéssel az sem biztos, hogy a Honvéd pályáig időben elér az ember. Aztán a körutazásos Volán-járatokkal hamarabb lehet bejárni a környező kistelepülést, mint bejutni a Főváros peremkerületébe. Ráadásul ahova a busz viszi az utasokat, az Budapest másik alfele. A várossal szomszédos gyorsforgalmi utat azonban a Polgármesteri Hivatalban még nem fedezték fel a munkába járók számára. A kisvárosi polgármester is csak a szolgálati autójával jár arra fele. Bukodi Károly, Ócsa polgármestere nem majmolja a többieket. A busz közlekedést Ő nem viszi a pályára. Ellenáll ennek a kezdeményezésnek, mint korábban a Trianoni emléknapnak.
Számára nem követendő példa Inárcs, Kakucs, Újhartyán és más pályás járat. hiába is érveltünk a rövidebb menetidővel, a gyorsabb eljutási sebességgel, az ebből az irányból elérhető új munkalehetőségekkel és a felkínált új munkahelyekkel.
Bukodiék valószínűleg úgy okoskodtak, az ócsaiak számára nem ad lehetőséget az új nagyáruházban munkát vállalni és a pénzkereseti dologhoz bejutni.
Ócsa számára továbbra is elzárva marad Soroksár azon része, ahol több munkahely és munkalehetőség van, mint ahány keresőképes él a településen.
Hiába
is nyitja
meg kapuit holnap, azaz június 14-én az IKEA új áruháza. Ide már nem jut el
Ócsáról az ember a nálunk közlekedő Volán járatával.
Pedig ez a
harmadik magyarországi áruháza a svéd IKEA-nak, amelyet 17 milliárd forintos beruházásból
építettek meg Soroksáron – mondta Varga-Nagy Eszter, az áruházlánc
kommunikációs vezetője sajtóbejárást követően az MTI-nek csütörtökön.
Hozzátette:
a 33,5 ezer négyzetméteres létesítmény az egyik legnagyobb áruház lesz a
régióban, Magyarországon pedig a legnagyobb. A soroksári IKEA-ban a nagyobb
alapterület miatt a termékkínálat is szélesebb lesz, mint az Örs vezér téri és
a budaörsi áruházakban. Az új egység bemutatóterében 67 belső teret alakítottak
ki, ahol lakberendezési megoldásokat mutatnak be.
Szabó Ágnes,
a soroksári áruház vezetője elmondta: az új áruház megnyitásával a dolgozói
létszám közel 300-zal bővül Magyarországon. Az áruház alapkövét tavaly május
végén tették le, az építkezés egy évig tartott. A csoport a régióban Magyarországon
hajtja végre a legnagyobb fejlesztéseket.
Az áruház
hűtéséről és fűtéséről geotermikus rendszer gondoskodik, az elektromosságot
pedig napelemek biztosítják majd. Ez azt jelenti, hogy az épület hűtését 82
százalékban, fűtését pedig 99 százalékban tudják ezek a megoldások biztosítani
– ismertette. A soroksági IKEA-hoz közel 1200 férőhelyes parkolót építettek,
ahol 4 elektromosautó-töltőt is elhelyeztek, és kültéri játszótér is épült.
Az
internetes értékesítés tesztelése a régióban folyamatban van, az online
vásárlás áruházi átvétellel már elérhető mindhárom magyarországi áruházban,
nyár végén pedig elindul az online vásárlás házhozszállítással vidékre is –
mondta Varga-Nagy Eszter.
Az IKEA
Magyarország árbevétele a legutóbbi nyilvános adatok szerint a 2016. augusztus
végéig tartó pénzügyi évben csaknem 14,5 százalékkal, 53,8 milliárd forintra
nőtt.
A nemzetközi
vállalatcsoport a legutóbbi lezárt üzleti évében 34,2 milliárd euró árbevételt
ért el, ami 7,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, nettó nyeresége
19,6 százalékkal, 4,2 milliárd euróra nőtt. Az IKEA a világ legnagyobb
bútor-kiskereskedelmi konszernje, 340 áruházzal rendelkezik 28 országban,
franchise rendszerében pedig több mint 40 áruház üzemel, 163 ezer 600 dolgozója
van világszerte.
Ebből
azonban nem ismert, hogy Ócsáról lenne valaki, aki napjában busszal lenne képes
bejárni.
Holott még
az Auchan-ba közlekedő buszoknak és a BKV-nak is lesz ott megállója. Ahogy az
Inárcsról, Kakucsról és nálunk távolabbról érkezőknek adott a lehetőség a Volán
járataival a Soroksári bevásárlóközpontba eljutáshoz, az Ócsaiak számára ez
tiltott dolog.
Mondom tíz
éve nem képes ezt a helyzetet rendezni Ócsa városvezetése azok után sem, hogy
az autópálya ezen oldalán (ahol az IKEA is felépült) létesült egy új ócsai
lakópark, aminek kezdetekor Bukodi és társa azt fuvolázta, hogy a város legújabb kori történelmének legnagyobb fejlődését hozza majd magával.
Akkorát
ugrottunk, hogy az ígéretből még a kerékpárút sem ért el Ócsáig, nem pedig a
fejlődés azon nagysága, amit összehazudtak. Ma is itt toporgunk az autópálya
szélén és nem tudunk magunkkal mit kezdeni, mert a városvetés nem képes átlátni
a virtuális térképszobán és megtalálni a helyes irányt.
Választástól
választásig nem volt haszna az adózó honpolgárnak abból, hogy felhizlalta egy a
klientúrát, mert ez sem különb a vörös bárónál, aki állítólag csak a zabi
lányokat gyarapította. Ma már nincsenek bárók és a vörösöknek is leáldozott,
csak ez a szegény Ócsa nem gyarapodott. Polgármesteri autó ide, vagy oda, a
busz továbbra is a kátyúkon át teszi meg tiszteletkörét Alsónémediben, aztán a
régi ötösön zötykölődve 40-45 perc múltával elérje a 20 km-re fekvő Pest déli
szegletét. Azt, ahova mások a távolabbról is hamarabb érnek. Elvégre a
svédországi IKEA is hamarabb ért el a bevásárló központba, mint az Ócsán élő
számos fideszes, aki mind Bukodira adta le voksát.
Örüljünk hát
együtt közösen a nyitásnak.
Forrás: Internet - Vecsési Hírek
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése