A tervezettnél több pénz, 6 milliárd helyett 8,5 milliárd forint
jut a közösségi használatú gépjárműpark fejlesztésére vidéken, a
kistelepüléseken és a tanyás régiókban - közölte V. Németh Zsolt, a
Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) vidékfejlesztésért felelős
államtitkára 2014. február 6-i budapesti sajtótájékoztatóján.
Mint ismert, Ócsa Város Önkormányzatának gépjárműparkja nem a legrózsásabb képet mutatja.
A város többéves, mára elavult, korszerútlen eszközökkel rendelkezik csak.
A közterület-felügyelők által használt Lada Niva annyira roggyant állapotba került, hogy már a szociális-ebéd kiszállításra sem nagyon merik bevetni. Mindennek a felügyelők járőrözési tevékenysége látja a kárát.
A két ismert felügyelő nem is képes a város úthálózatát bejárva a közterületi rendet és tisztaságot fenntartatni. A munkájuk eredményességének javítása érdekében a testület elé került előterjesztés szerint a város egy használt gépjármű vásárlással próbálja pótolni a kieső Niva terepjárót. Ezt a költségvetésből vásárolt járművet a tervek szerint a közterület éber őrei kapják meg a szolgálatvégzéshez.
Ócsa vezetése azonban nem használja ki az ebbéli, kínálkozó lehetőségeket. Annyi minden sallangra képes pályázni a város, de a Tanyafejlesztési program eddigi több fordulójából végül egyiken sem indult.
Így érthető, hogy miként nem kerül sor fejlesztésre a régi Alsópakonyon. Csupán az ott élők nem értik, hogy miért kerüli el őket a fejlődés.
Pedig mindenre van megoldás, csak egy gondos, városi gazda szükségeltetik hozzá.
Kérdés persze, hogy a Városházán létezik-e ilyen szemlélet?
A nemrég lezárult Vidékfejlesztési Minisztérium pályázatának összesen 883 nyertese volt, akik több mint 900 új járművet szerezhetnek be a régiek helyett; -minderről a Magyar Polgármester Online számol be az MTI alapján.
Ócsa persze erre sem startolt.
V. Németh Zsolt elmondta: az elmúlt év végén jelentette meg a
szaktárca a vidéki alapszolgáltatások fejlesztését szolgáló pályázatát,
amelynek keretében lehetővé vált a tanyás térségek és a kistelepülések közösségi célokat
szolgáló, ötévesnél idősebb gépjárműparkjának megújítása.
Az
államtitkár hozzátette: alapszolgáltatások fejlesztését szolgáló program
eredetileg 10 milliárd forintos keretösszegű volt, a pályázati forrás
megnövelését a maradványpénzek elköltésének lehetősége teremtette meg.
Ezért volt lehetőség a programon belül több gépjárműre pályázni a
tervezettnél és növelni a 6 milliárd forintos összeget. A
gépjármű-pályázatokat már elbírálták, az autókat hamarosan megkapják a
nyertesek.
V. Németh Zsolt emlékeztetett: a pályázók nettó 10, 5,
valamint 3,5 millió forint értékű gépjárművekre, mikrobuszokra,
terepjárókra és személygépkocsikra pályázhattak. Az elsődleges cél a
tanya- és falugondnoki hálózat járműparkjának megújítása volt. De
emellett pályázhattak gépkocsira például a települési önkormányzatok,
civil szervezeték és az egyházak is.
Összesen 883 nyertes volt a
pályázaton. Ők több mint 900 új járművet szerezhetnek be a régiek
helyett. Az államtitkár példaként említette a polgárőr egyesületeket,
amelyek így mintegy 150 gépkocsit kaphatnak, a falugondnokok pedig 331
új gépjárművel cserélhetik le az öt évnél idősebb autóikat.
Ócsa tanyás térségeinek, és külterületének bejárásához és ellátásához bizony jól jött volna a pályázatban rejlő lehetőség. Elvégre a pályázatokkal nyert eszközök mind pénz megtakarítást, mind pedig olyan eszközbeszerzést jelent, ami csupán önerőből nem lenne elérhető.
Nem hiába a használt gépjármű vásárlása mellett döntöttek a képviselők, amikor a Lada Niva kiváltására kerestek megoldást. Kár, hogy az említett pályázatok egyszer sem kerültek felvázolásra, vagy képbe a testület előtt.
*
1 megjegyzés:
Ha a jelenlegi vezetésen múlna, ezt a Magyar Polgármester Online dolgot is beszüntetnék, mint a fogadóóra online - t anno.
Megjegyzés küldése