2014. február 11., kedd

Több pénz jutott közösségi gépjárműpark-fejlesztésre - Ócsa a kivétel ( - hiába a lehetőség, ha nem élünk vele)

A tervezettnél több pénz, 6 milliárd helyett 8,5 milliárd forint jut a közösségi használatú gépjárműpark fejlesztésére vidéken, a kistelepüléseken és a tanyás régiókban - közölte V. Németh Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) vidékfejlesztésért felelős államtitkára 2014. február 6-i budapesti sajtótájékoztatóján. 

Mint ismert, Ócsa Város Önkormányzatának gépjárműparkja nem a legrózsásabb képet mutatja.

A város többéves, mára elavult, korszerútlen eszközökkel rendelkezik csak.
A közterület-felügyelők által használt Lada Niva annyira roggyant állapotba került, hogy már a szociális-ebéd kiszállításra sem nagyon merik bevetni.  Mindennek a felügyelők járőrözési tevékenysége látja a kárát.

A két ismert felügyelő nem is képes a város úthálózatát bejárva a közterületi rendet és tisztaságot fenntartatni. A munkájuk eredményességének javítása érdekében a testület elé került előterjesztés szerint a város egy használt gépjármű vásárlással próbálja pótolni a kieső Niva terepjárót. Ezt a költségvetésből vásárolt járművet a tervek szerint a közterület éber őrei kapják meg a szolgálatvégzéshez.  

http://www.blikk.hu/data/cikk/2/16/86/9/cikk_2168609/2_o_20130114_1010_FUSZ.jpgMint azonban  a blogunkon már beszámoltunk, a korábbi Tanyafejlesztési program keretében volt lehetőség gépek és eszközök beszerzésére, de azon Ócsa városa nem pályázott. Akkoriban az volt az érv, hogy legfeljebb csak egy  kis traktort vagy más munkagépet lehetne nyerni.  Egy ilyen eszközről még képet is tettünk közzé, ahogy más önkormányzatok éppen hóeltakarításra, fűnyírásra, árkok karbantartására és más járulékos tevékenységre alkalmazzák a többfunkciós eszközt.  

http://www.profigrass.cz/upload/images-cache/3455/800.jpg





Ócsa vezetése azonban nem használja ki az ebbéli, kínálkozó lehetőségeket.  Annyi minden sallangra képes pályázni a város, de a Tanyafejlesztési program eddigi több fordulójából végül egyiken sem indult. 

Így érthető, hogy miként nem kerül sor fejlesztésre a régi Alsópakonyon. Csupán az ott élők nem értik, hogy miért kerüli el őket a fejlődés.

Pedig mindenre van megoldás, csak egy gondos, városi gazda szükségeltetik hozzá.

Kérdés persze, hogy a Városházán létezik-e ilyen szemlélet? 

A nemrég lezárult Vidékfejlesztési Minisztérium pályázatának összesen 883 nyertese volt, akik több mint 900 új járművet szerezhetnek be a régiek helyett; -minderről a Magyar Polgármester Online számol be az MTI alapján.

Ócsa persze erre sem startolt. 

V. Németh Zsolt elmondta: az elmúlt év végén jelentette meg a szaktárca a vidéki alapszolgáltatások fejlesztését szolgáló pályázatát, amelynek keretében lehetővé vált a tanyás térségek és a kistelepülések közösségi célokat szolgáló, ötévesnél idősebb gépjárműparkjának megújítása.

Az államtitkár hozzátette: alapszolgáltatások fejlesztését szolgáló program eredetileg 10 milliárd forintos keretösszegű volt, a pályázati forrás megnövelését a maradványpénzek elköltésének lehetősége teremtette meg. Ezért volt lehetőség a programon belül több gépjárműre pályázni a tervezettnél és növelni a 6 milliárd forintos összeget. A gépjármű-pályázatokat már elbírálták, az autókat hamarosan megkapják a nyertesek.
V. Németh Zsolt emlékeztetett: a pályázók nettó 10, 5, valamint 3,5 millió forint értékű gépjárművekre, mikrobuszokra, terepjárókra és személygépkocsikra pályázhattak. Az elsődleges cél a tanya- és falugondnoki hálózat járműparkjának megújítása volt. De emellett pályázhattak gépkocsira például a települési önkormányzatok, civil szervezeték és az egyházak is.

Összesen 883 nyertes volt a pályázaton. Ők több mint 900 új járművet szerezhetnek be a régiek helyett. Az államtitkár példaként említette a polgárőr egyesületeket, amelyek így mintegy 150 gépkocsit kaphatnak, a falugondnokok pedig 331 új gépjárművel cserélhetik le az öt évnél idősebb autóikat.

Ócsa tanyás térségeinek, és külterületének bejárásához és ellátásához bizony jól jött volna a pályázatban rejlő lehetőség. Elvégre a pályázatokkal nyert eszközök mind pénz megtakarítást, mind pedig olyan eszközbeszerzést jelent, ami csupán önerőből nem lenne elérhető. 

Nem hiába a használt gépjármű vásárlása mellett döntöttek a képviselők, amikor a Lada Niva kiváltására kerestek megoldást. Kár, hogy az említett pályázatok egyszer sem kerültek felvázolásra, vagy képbe a testület előtt.

*

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha a jelenlegi vezetésen múlna, ezt a Magyar Polgármester Online dolgot is beszüntetnék, mint a fogadóóra online - t anno.