2018. augusztus 2., csütörtök

Jó hír az önkormányzatnak, rossz a kétfarkú kutyáknak - van pénz kerékpárútra ( - Ócsán másra kell várni)

Ismét jó hírt közöltek a Belügyminisztériumból akkor amikor meghirdették:  Pest megyei önkormányzatok kerékpárforgalmi létesítményeinek fejlesztését támogató pályázati felhívás jelent meg 4 milliárd forint keretösszeggel - adott tájékoztatást Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0AgYbdZ0H1G_e6txfbnaU1v7p0vamVtEiO7Zb6Y0_NiwYfOzk-OIgum7YcTRHkuY1fLCjtxo_sWBZXpzCM1WgQe33mBRtRgoRmVw9FaDcPnC-htW8gXqtjxKR34iO9GaYODbMpDOrB4U/s1600/Ker%25C3%25A9kp%25C3%25A1r%25C3%25BAt+Sz%25C5%25B1cs.png
Szűcs Lajos is felhívta rá a figyelmet
A támogatási kérelmeket 2018. szeptember 24-től lehet beadni a kormány Pest megye célzott fejlesztését szolgáló 80 milliárd forintos támogatási programjának idei 5. pályázati felhívására. 

Érthető? - 5. pályázat ez, amiből eddig soha nem részesültünk. Mindezt jól bizonyítja az a tény, hogy Ócsán egyetlen méternyi kerékpárút nem sok, de annyi nincs. (Alsópakony külön rész, és nem a város, hanem attól 5 kilométerre levő elkülönített, magára hagyott, infrastrukturálisan hiányos települése.)

https://media.funiq.hu/images/8f/b4/20976_orig_sugg.jpg
Kerékpárút Dabason - pályázati pénzből építve
Szóval Bukodi-Horváth évtizedes önkormányzati tündöklése alatt arra sem futotta, hogy más településekhez igazodva, legalább Ócsa központi részén létesüljön kerékpárút. Igaz, Eu-s pénzből épült bringatáróló már van a vasútállomás melletti ivónál, de oda vezető kerékpárút nincs. 

Azon kevés városok egyike vagyunk, akik elmaradottságukban azzal büszkélkedhetnek, hogy a kerékpáros-forgalom nem az elvártak szerinti erre a célra épült biztonság úthálózaton zajlik. Ennek köszönhetően a lakosok a kamionok, a tárcsázófal felszerelt traktorok közt csalinkázva a kátyúkkal terhelt közúton vihetik a gyereket óvodába, bölcsibe, vagy iskolába. Mert itt erre sem futja a költségvetésből.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJTrxMe8Bqijebn6WFrb0DPz4H7ziNtY84IvTdyS8uFfGHtOuT4g2mIRYnrwludtqXU6OqTsfi0gPQWQpqgvs4_NT4_bC4JJlKOGuaQnsHOEcrDo8U-oalwVpRBahGYmpIKG_tYqqU9ys/s1600/SSA40356.JPG
A MÁV  vasúti pályáját keresztező út burkolatához évtizedek óta nem nyúltak, töredezett a burkolat, hatalmasra nőttek a lyukak, mellett derékig ér a gaz, és mindkét oldalon akkora kátyúk alakultak ki, hogy a szakasz szinte teljesen alkalmatlanná vált a kerékpáros közlekedésre - pedig frekventált kerékpáros (és autós) útvonalról van szó

Bukodiék legalább ebben egyeznek a politikai szélhámosságot elkövető Karácsony Gergellyel, aki képes volt a választások során a köztársasági elnöknek közfelhívást eszközölni, de nem volt képes a rá bízott városrész vasúti átjárójának rendezésére. Na ebben nagyon is egyeznek és egyetérthetnek a mi fideszes városvezetőink a liberalizált Karácsonnyal.  Elvégre ott is hiába a lakossági elképzelés, az elvárás, és az igény a vasúton átvezető kerékpárútra, Karácsony ugyanúgy nem óhajtja megvalósítani, ahogy az évek óta itt regnáló Bukodiék sem. Hiába kapott Ócsa polgármestere 9/8 -s támogatást (Gallaival kilenc kilenced, mert mindig mindet megszavaz, amit a vezetés kér), a városka csak nem épül, csak nem szépül, és nem halad előre. Mint látható, a járdák továbbra sem érik el a síneket, és a legtöbb buszmegállót. A kerékpárosok ugyanazt a közforgalmi utat használhatják csak, amit a járdázatlanságban érintett gyalogosok. Aztán még ezen osztoznak a mozgássérültek a maguk kiskocsisaival, a kisgyermekesek a babakocsikkal és a nehézgépjárművek is, annak ellenére, hogy már legalább négy alkalommal sikerült elmulasztani a városi kerékpárút-hálózat kiépítésének megkezdését. Ez nem csak a helyiek helyváltoztatását nehezíti, hanem az ide érkező turistaforgalmat is visszafogja.  Mindezzel többen tisztában vagyunk, de amíg ez a vezetés Ócsán a meghatározó, addig itt sok jóra ne is számítson a többség. 

Előrelépést jelentő kimozdulást ellenzék hiányában csak a kétfarkú kutyapárt jelenthet az itt élők számára. Ők azok, akik Karácsony helyett belefogtak a városi kerékpárút építésbe.

https://kep.cdn.index.hu/1/0/836/8364/83646/8364629_b086dbf6c39680a4cea1d7518b150b82_wm.jpg
A CivilZugló Egyesület demonstrációt szervezett, hogy felhívja a figyelmet a lehetetlen állapotokra, és arra, hogy régóta hiányzik egy bringaútrész

Azt írták ki, hogy „a bicikliút önkéntes profi kivitelezők, önkéntes bicajosok és önkéntes mérnökök tervei alapján" készülne 2 méter szélességben, 4-5 óra alatt húznák fel.

Igaz, a CivilZugló Egyesület szerint azóta az önkormányzat megcsináltatta a járda-kerékpárutat, de a vasúti átjáró MÁV részén egyre járhatatlanabb a fennmaradó "üres" szakasz.



Bár Ócsán is vannak egyesületek, de itt ilyennel ezek a civil szerveződések nem foglalkoznak. Az önkormányzati támogatásért cserébe évente mulatság keretében tortát osztanak a rászorulóknak a Polgármesteri Hivatal előtti kiüresedett placcon. Azonban lakossági problémákkal, út- és járda, valamint kerékpáros és más gondokkal nem foglalkoznak. Ahogy a buszmegállókkal sem. Ők nem ezért kapják a közpénzes támogatást. Vagyis hamarabb takarítanák ki a polgármester után a klotyót, mintsem a polgárság érdekében cselekednének. Más egyesületek pedig annyira messze vannak a lakosságtól, mint turul a ház aljától. Szóval Ócsán nem hogy látható ellenzék, de még csak segítségnyújtó vagy polgárbarát egyesülés sem létezik.  Ezért nem várható mástól segítség, mint a kétfarkútól. Lássuk be, ez utóbbinak nagyobb a relativitása, mint annak, hogy mindezért valaki is felemelje a seggét szavát.

Kedden aztán hírlevelében közölte a kétfarkú  párt, hogy a bicikliútra két nap alatt összejött a szükséges 800 ezer forint, így nemsokára megépítik. Szerdán aztán neki is láttak a munkának, ami az előzetes becslések szerint legfeljebb 4-5 órát vett volna igénybe, de sokat nem haladtak, ugyanis rájuk hívták a rendőröket, akik ki is mentek a helyszínre. 

 A dolog azért különösen vicces, mert pont a MÁV az, ami az égvilágon semmit nem tett eddig azért, hogy a százméteres szakasz járható legyen, viszont arra kínosan ügyelnek, hogy még a figyelmet se hívja fel senki arra, hogy milyen állapotban van az út: korábban már egy "Kerékpárutat szeretnénk a Rákosrendezőre!" táblát is leszereltettek a helyszínen.


Körülbelül Ócsán is ez lehet. A MÁV körberöhögi a polgármestert a vasútállomás aluljárójától a kereszteződésekig bezárólag.  Itt még arra sem kötelezik őket, hogy a sínek mentén a parlagfüvet irtsák. Az önkormányzat a közterület-felügyelőkkel csak a lakosságot baszurgálja, a MÁV az tabu. 

Ilyen hozzáállás mellett miként is várható el attól a Bukodi-Horváth karolta vezetéstől az, hogy a város nevében felvegye a kesztyűt MÁV-csoporttal és végre lojális legyen a lakossággal, hiszen az aki maga is környezetszennyezés részesévé válik, az nem fog tisztán és igaz mód a nép érdekében eljárni. 

Szóval a a Kétfarkú Kutya Párt elkezdte építeni a a Rákosrendezőnél a bicikliútnak a MÁV területére eső 100 méteres szakaszát, de rögtön akadályba ütköztek, a MÁV ugyanis rájuk hívta a rendőröket. Mint kiderült, azóta még szürreálisabb fordulatot vett az akció: a bicikliút egy része kész lett, a többi részét viszont őrizteti a MÁV, nehogy be lehessen fejezni.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgaXZT4MKM9jBo2do42XAJ9ylrO0l-1wFx-cYuz6wI2f_NHvz8GIvz94JjurKOUFeIDL-7CMDQ3QEtIeLWMQ_ttIRrWVFLtAAAk_YHzcbMSPruWaBMkGSxQCT7r8QZxulT3hYIWzZWcw5M/s640/632.JPG
A Lakatosház nádfedele az őrzött hulladéklerakón.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZ2j25_qgXQjfp8tHkAXz1juItzoqw4HnJ5b2KxDyGDn0_l036VLvHeEtABc0eMEHc8tmyfHxbpYCBaiTqDxemMcq48-bdIbBj-x9vRoHUSQmyp97Qn5uof31VDcmzOHgB2JBlGeFbTxk/s1600/Ifa3.jpg
A bontáshoz, a romboláshoz értenek a Városházán
Olyan ez, mint Ócsán a részleges rekultiválás előtti szemét telep, amit közpénzből a város őriztetett évekig, aztán mégis csak a városüzemeltetés Ifájával hordták ki a Lakatos-ház építési törmelékét.  

A párt tegnapi videójából többek közt kiderült, hogy a MÁV szerint az állampolgároknak semmi köze az államvasúthoz, de ezt csak afféle érdekességként tesszük hozzá, a fontosabb dolog az, hogy a helyszínre kiérkező rendőrök úgy határoztak, hogy a Kétfarkú építheti az utat, hiszen sem a közúti, sem a vasúti közlekedésben nem okoznak problémát azzal, hogy szakszerűen dolgoznak a járdán.

Szóval teljesen jogos az elvárás Ócsán, hogy itt szintén csak akkor lesz változás, ha a kétfarkú idejön és megmutatja magát. Azt, hogy miként is lehet és kell ezt megcselekedni. 

Máskülönben ezt is vehetik fel a kulturális örökségek tárházába.

*

Nincsenek megjegyzések: