Nekem a Papp László Aréna mint zenei koncertek rendezvényterme soha nem jött be. Sem a Havasi, sem pedig Presser esetében. Zenei akusztikája az arénának nulla. Az összes itt tartott ilyen rendezvény egyfajta olyan pénzkeresési-, haszonlesési ceremónia, ami csak arról szól, hogy miként lehet tömegeket bepréselni egy olyan hodályba, mint a Papp László sportcsarnok. Ezzel nem Havasi vagy Presser zenei- ill. művészi teljesítményét kívánom lehúzni. Nem! Mindkettejük remek szórakozást, jó műsort szolgáltatnak. Csak maga a mögöttes (választott) szolgáltató központ nem megfelelő, nem méltó ehhez és az ilyen zenei eseményekhez. Értem én, hogy ide lehet 12 ezres nézőszámot egy előadásra bevonni, és 12 ezer forinttól kezdve levenni. Azt is értem, hogy a fővárosban nincs olyan színpadi/koncert terem, ahol legalább 8 ezren kulturáltan beférnének. Azonban ez és itt sem kulturált.
Lássuk be, ez a sportlétesítmény egy korábban leégett kisebb helyére lett bezsuppolva. Maga az építészeti kialakítás, a környezet és kiszolgáló háttér sem ekkora tömeghez lett tervezve. A kihúzott (bővített) lelátó és a sportpályára behelyezett székek már túl sok, a színpadi kialakítás túl kevés ahhoz, hogy ez elfogadható legyen. A "zsöllye" egymás mögé helyezett székei és a pálya közepén elhelyezett technikai pódium nem ad felemelő kikapcsolódást. Mindez persze a bevont tömegjelenség negatív része, ami így láthatóan nem másról, mint csak a pénzről szól. Ez látszik igazolni, hogy ekkora embered áradat kiszolgáláshoz a létesítmény körfolyosója és mellékhelyiségei is kevés. A külső parkolási lehetőségek negatívumairól nem beszélve. 10-12 ezer ember ide érkezése és elvezetése a környék forgalmát is képes megzavarni a Keleti- pályaudvartól az Örs-vezér teréig, illetve a Népligettől (Lágymányosi hídtól) az M3 autópályáig bezárólag. Aztán az is az "élmény" része, hogy miként éred el a célod mind oda, mind pedig elmenőleg. Ahogy az is, miként éled át, vagy meg magát az eseményt a létesítményen belül. A közel 3 órás koncert alatt úgy mászkáltak az emberek ki be a kiszolgáló és a technikai személyzettel együtt, hogy az már több, mint zavaró volt. Egy egy moziban sem elfogható, nem hogy egy komoly előadóesten. A sportlétesítmény személyi állománya sem tisztelte az előadást. Beszélgettek egymással a hangosítást átkiabálva egymás fülébe a lelátók előtt, és mellett. A fizetett nézők látókörében folyamatos a volt a mászkálásuk, és ezt a engedték a nézőknek számára is. Volt aki háttal a színpaddal szelfizett és nem szóltak érte. Mindez zavaró volt, még akkor is, ha maga a létesítmény zenei hangzása a kihelyezett hangszórók hangján túl nem éppen volt felemelő.
Ez persze nem Havasi és Presser hibája, hanem az épület akusztikája kb ennyit enged. Sajnálatos, hogy ezen a vázolt mögöttes körülmények sem javítottak. Sőt! Én nem is szívesen veszek jegyeket ezekre a parasztvakító mutatványokra, mert mindig úgy érzem, hogy ebben én vagyok az utolsó szempont. Mindezt szívesebben venném egy ennél jobb, és nívósabb létesítményben, még akkor is, ha a mögöttes emberek profitja soványabb képet fest.
Az én szórakozásom, és a művészi produkció azonban megérne annyit (figyelmet, kiemelést), hogy mindezt méltóbb környezetben és háttérrel adják elő.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése