Tudom, hogy nem Ő tehet róla, és hogy nem is a dolga, de azt is, hogy legalább 8 éve folyamatosan egyeztet a MÁV illetékeseivel a vasúti átjárókon átvezető gyalogút kiépítése, továbbá a Volán menetrend sűrítése, valamint autópályára vitele kapcsán.
Az sem ismeretlen, hogy a polgármesternek nem dolga minden egyes lakossági kifogás vagy panasz okán utána menni a dolgoknak vagy abba hagyni a beérkező levelet szelektálását. De azért az mégis csak foglalkozásköri közösségi probléma, hogy ebben a kivérzett városban a 21 század elektronikus forradalmának árnyékában a Százhalombatta - Budapest-Zugló távvezeték nyomvonalában és az ócsai transzformátorállomás mentén élve a szolgáltató nem képes szünetmentes áramellátás biztosítani.
Az is közösségi ügy, hogy ebben a korban amikor minden érzékenyen túlelektronizált és a számítógépektől kezdve a mosógépekig mindenki intelligensebb, mint az a váltókezelő, aki nem képes az egyik hálózatról a másikra úgy átállni, hogy ne szakadjon meg a vonal. Nos ez a villamoshálózati elosztókban már adott és biztosított, csak éppen Ócsára jellemző az a jelenség, amely öli az idegeinket, viszi a pénzünket és tönkreteszi a gépi berendezéseinket. Mindez a szolgáltató hibájából.
Tudom, hogy az önkormányzat nem foglalkozik ilyen piszlicsáré ügyekkel, mert még arra sem képes, hogy a közvilágítás meghibásodása ügyében eljárjon, mert folyamatosan csak azt szajkózza, hogy jelentsük be mi annak a társult vállalkozásnak, akivel az önkormányzat és az ELMŰ kapcsolatban áll. Vagyis nem történik más, mint az, hogy az önkormányzat csak az adók beszedésével hajlandó aktívan foglalkozni, de a lakosságot érintő társult szolgáltatásokkal már közel sem.
Ezért fordulhat elő, hogy 8 évnyi folyamatos egyeztetés, hitegetés, vagy hazugság után sem volt képes a két érintett vasúti kereszteződést egy 2x10 méter betontalapzattal úgy mint gyalogjáróval összekötni abból az évi több tízmillióból, amit a lakosságtól kommunális adó és egyéb jogcímen beszed.
A MÁV felújította a vasúti átjáró rá eső részét, Ócsa városa azonban az elmúlt éves során nem építette ki a vasúti területig érő járdát |
Ugyancsak ez tapasztalható a városi buszközlekedés javítása esetében, amikor sem a buszmegállók, sem a hozzájuk vezető gyalogutak kiépítése, vagy korszerűsítése marad el hosszú évek óta.
Aztán ugyanígy nem foglalkozik a Polgármesteri Hivatal a buszjáratok átszervezése ügyében, hogy az itt élők gyorsabban eljuthassanak a fővárosba, mert ez csak a lakosáig problémája. Elvégre mi vagyis a mi pénzünkből a polgármesternek már biztosított a gyors közlekedés a költségvetési Opel Astrával.
Hogy is várhatnánk el mindezek ismerete és többségi elfogadása mellett, hogy szeretett polgármesterünk szót emeljen az elektromosságot biztosító szolgáltatónál, hogy a napi ötszöri rövid áramszünet több mint túlzás! Ez a mai teher ami nem csak a mosógép programját, az okos tévéket, a routereket zavarja össze, hanem a hűtőktől a kisszámítógépekig képes kárt okozni.
Ismert a hozzáállás, mely szerint jelezzük és rendezzük a problémánkat annál, akinek fizetünk az ellátásért. Tudom, hogy ez egyszerű lepasszolása a dolgoknak, mert majd a hülye polgár ezzel elvan és egyesével jelzi illetve jelezze a közös problémát.
Csak hogy a polgár nem őstulok fejőstehén, aki csak arra jó, hogy befizesse az adóját, aztán meg nem kap érte senkitől semmit. Túl megszokott és elcsépelt, már, hogy az áramszolgáltató kénye kedve vagy a szar szolgáltatása szerint biztosít ellátást, amit kötelesek vagyunk elfogadni a nevezett profitjával együtt, úgy ahogy van. Ugyancsak ez vonatkozik az önkormányzatra, ahol a képviselők és a polgármester szint így jól elvannak egymással és a körbefizettségeikkel, de a lakosság érdekében vajmi keveset tesznek. Ezért és így nincs megfelelő szolgáltatás az egész vonalon. Az éves kötelező meghallgatáson aztán a polgármester a megjelent pár ember előtt elmondja, mennyi volt a város bevétele és hogy azt mind erre, arra, meg a fenntartásra költötték. Elmeséli, hogy ennyi méter, út ennyiért, annyi járda, annyiért, stb megvalósult és hogy milyen nagy tervei vannak. Csak éppen arról nem beszél soha, hogy miért laposodott el Ócsán a közélet, a törődés és a polgári érdekvédelem, az önkormányzati munka és lakosságért való cselekvés.
Arról soha nem beszél a polgármester, hogy az alfele miként vehet fel két helyen fizetést úgy, hogy arra eddig még nem derült fény, hogy ez mennyire összeférhetetlen. Vagy, miként nem épült meg a a megrajzolt kerékpárút a Vasútállomásig, hogy nem került felújításra a Damjanich utca a Széchenyivel, vagy hogy miért nem sikerült még megvalósítani azt a nyolc éve húzódó dolgot, amiért már annyit egyeztetett?!?
Szó nincs arról, hogy a lakóközösség érdekében a polgármester eljárjon az Elműnél, vagy éppenséggel annál a szolgáltatónál, ahol a folyamatos energiaellátás megszakad. Miért is tenni ezt a nép nevében, amikor amúgy is elfoglalt és van szegénynek elég.
Talán nem is kevesen vannak azonban úgy, hogy mégiscsak a város nevezett vezetőjének kéne fellépnie a lakosság érdekében egy olyan közös úgy kapcsán, ahol folyamatosan több fogyasztót érintően marad ki az áramszolgáltatás, majd tér vissza hirtelen és vágja ki sorra az érzékenyebb készülékek diódáit, másoknál pedig a biztosítékokat.
Talán ezek a pillanatnyi vagy rövid idejű gyilkos áramkimaradások megérnének annyit, mint azok a heti megosztások a polgármesteri közösségi oldalon, mint az a harmadosztályú foci, aminek B-középosztályba sorolt rajongói is csak vagy egy- másfél tucatnyi embert képez.
Azt hiszem a város jelentős részét érintő fázis-, vagy éppen hálózati kimaradások sokasága megérett egy polgármesteri felszólamlásra, még akkor is, ha ezt a MÁV és a Volán esetében 8 évnyi sikertelenség kíséri. Sőt azt mondom, éppen a polgármesteri hozzáállás és eredmény vagy eredménytelenség tudatában már ma el kéne kezdeni foglalkozni az ügyel és fogalmazni a levelet, hogy beérjük az évszázadot, hogy nyomdokába lépjünk annak, ami másutt már viharmentesen adott.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése