A kormányablakokban is intézhető az erkölcsi bizonyítvány
igénylése: így már nem szükséges a papír alapú formanyomtatvány
kitöltése és postai feladása, a kormányablak ügyintézőknél szóban
terjeszthető elő a kérelem – írja a kormányhivatal.hu.
Új
szolgáltatással bővült az integrált ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek
köre: 2020. január 1-jétől a kormányablakokban elérhető online
ügyintézői felület – a hazai és uniós forrásokból fejlesztett Erkölcsi
bizonyítvány Applikáció (EAP) – segítségével bármelyik kormányablakban
igényelhető a hatósági erkölcsi bizonyítvány. Ehhez nem szükséges a
postán megvásárolható űrlapot kitölteni, az ügyfél azonosításáról és a
kérelem rögzítéséről az ügyintéző gondoskodik.
Az azonosítás a személyi szám, illetve a természetes személyazonosító
adatok alapján történik. Az ügyintéző által kinyomtatott és az ügyfél
által aláírt igénylőlap alapján a kérelmet elektronikus úton –
közvetlenül a szakrendszerbe – nyújtják be. Az elkészült erkölcsi
bizonyítványt az igénylő által megjelölt címre postán küldi meg a
nyilvántartó hatóság – áll a közleményben.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése