2017. Június 17-től július 9-ig szünetel a
vonatközlekedés a lajosmizsei vasútvonalon
Budapest-Nyugati pályaudvar és Dabas állomás között.
Itt a nyár, megkezdődött a szokásos vágányzár a 142-es, Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vonalon. A korábbi években is a nyári szezonban dolgoztak itt, praktikusan, hiszen a balatoni forgalomban szükség van
az egyébként itt dolgozó Desiro motorvonatokra.
Van egy olyan érzésünk,
hogy addig nem fognak nyáron a 142-esen az utasok zavartalanul
vonatozni, amíg nem készül el az esztergomi vonal villamosítása. Ha már a
29-es vonal villamosítása nem nagyon halad...
De legalább kalapálják a pályát – rá is fér, botrányos, méltatlan
állapotban van a lajosmizsei „elővárosi vicinális”. Az idei vágányzár
június 17-étől július 9-éig tart, ez idő alatt Kőbánya-Kispest és Dabas
között csak munkavonatok járnak a 142-esen, az utasokat pótlóbuszok
szállítják.
A pótlóbuszokra azonban ugyancsak sok panasz érkezett. Nem pusztán a felfogadott járművek fajtái és kialakításuk végett, hanem a lassú utascsere, a szűk keresztmetszetű utastér, és a légkondi hiánya miatt is nehezebb, kényelmetlenebb velük a munkába járás.
A kényelmetlenségek ellenére a menetjegy ára változatlan.
Az RTL Klub
Híradója megkereste a MÁV-ot, a társaság közölte: nem alkalmaznak külön
tarifát a vágányzár alatt. Hozzátették: a pótlóbuszok szerintük a
vonatok komfortfokozatának megfelelőek.
Boboval a lajosmizsei vonalon - kiürített kocsikkal döcög Gyál alatt Ócsa felé a Kárpát Vasút munkavonata - (- kép: Vörös Attila fotóiból) |
A Kapella vágányzári információi
szerint a következő munkát végzi a MÁV FKG Kft.: vágány átépítés,
hosszúsínlehúzás, hosszúsíncsere, vasbetonalj-csere, peronépítés,
útátjáró csere. Csütörtökön a Kárpát Vasút 052-es Bobója érkezett
Lajosmizséről négy köves kocsival Pestszentimrére, ahol többszöri
utántöltést követően szórta el az anyagot. A kocsik rakodását Ócsán
végezték, így Ócsa és Pestszentimre között végre volt némi forgalom.
Eredet: IHO.hu / 24.hu
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése