A hulladékgazdálkodási
közszolgáltatás zavartalanságának biztosítása érdekében pályázatot
hirdetett a Vidékfejlesztési Minisztérium.
A ”Hulladéklerakási járulékból finanszírozott feladatok” előirányzatból mintegy 428 592 000 forint támogatásra lehetett pályázni.
A ”Hulladéklerakási járulékból finanszírozott feladatok” előirányzatból mintegy 428 592 000 forint támogatásra lehetett pályázni.
Polgármesterünk |
A városlakók sokszor nem is értesülnek a pályázati lehetőségekről és így nem rendelkeznek elég információval azzal kapcsolatosan, hogy mennyi lehetőséget, esélyt hagy ki és halaszt el a jelenlegi vezetés.
Hiába fizettünk érte - tovább romlik |
Amit a tanácsi rendszer, vagy a szocialista-éra utáni várospolitika nem volt képes megvalósítani azt a mostani pártpolitikailag támogatott és választott vezetésben sem volt olyan tehetség, amely folytatni, vagy előrébb lendíteni képes lett volna a várost. Közben jelentős összegek mentek olyan támogatásokra, amik sem esztétikai, sem életviteli előrelépést nem jelentettek. Az adósságállomány nőtt, és a hitelfelvételek ma sem álltak le. Ócsa gazdasági helyzete, pénzügyi stabilitása nem javult az utóbbi években. Ne feledjük, több polgármesteri előterjesztésben az olvasható, hogy likviditási gondokat okozna a megvalósítása. Így csúszott számtalan dolog. Köztük az iskola javítási munkálatai, a hátsó kerítés munkálatai és így tovább.
A helyi ember életvitele nem javult, kisvárosi környezete látható mód mit sem fejlődött az elmúlt négy évben.
A Tanácsi rendszerből "átmentett" épület - a Horváth-Bukodi vezetés bevásárolta |
Főépítészünk |
Állaga egyre romlik, a fűtetlen falak feláztak, a belső vakolatot a penész és a doh közösen emészti. Óvodának, bölcsődének a nagysága alapján még jó lehetett volna, de a főút közelsége, zajterhelése, és más udvari-, zöld-környezetet hiánya végett nem a legideálisabb. Az önkormányzat egyes szolgáltatásait át lehetett volna oda vinni, de ezzel csak a működés többletköltségei nőttek volna, hiszen az azonos feladatellátás és a nagyobb terület járulékos többletköltsége az adófizetőket terhelné. Tehát ebből szempontból nem lenne gazdaságos a hivatal kiterjesztésére. Alaprajzát, és jelenlegi állapotát tekintve teljesen alkalmatlan efféle normális felhasználásra. Alapvetően szemmel láthatóan közel olyan rossz, ha csak nem rosszabb állapotban van, mint a Lakatos-ház a lebontása pillanatában.
Ha viszont arrébb tekintünk, és a reformátusok Ady E. utcai épületét nézzük, amit szintén közösségi pénzből támogattunk meg, akkor azt látjuk, hogy az rettentő csúfos állapotban van. Sőt lassan az egyik legromosabb épület, mégsem kerül bontásra, vagy felújításra. Pedig az elvileg örökségvédelem alatt áll! A tulajdonos Református Egyház, azonban nem törődik vele, a helyi lelkipásztor politikai pályára lépvén pártszínekben képviselő-jelöltette magát. Nem tudni, vagy feltételezni, hogy az önkormányzat és a Református Egyház mire vár ez ügyben, hiszen egy műemléki épületet hagy magára a vallási közösség és szed be pénzt, fogad eltámogatást más hitéletbeliektől is, amikor a városi közpénzekből támogatjuk meg az épületet. A felekezeti kötődésű helyi lelkész a tulajdonos itteni képviselője. Nem tudni, mire vár az épület megmentése kapcsán. Talán a választások után, ha bekerül akkor az egyházi vezető és mint önkormányzati (-párt-) képviselő, tud intézni pénzt a saját ingatlanvagyon állagmeóvására? Szóval lenne itt mire pályázni és pénzt fordítani akár az épületeket, akár a hulladékokat tekintjük. Az önkormányzat azonban másként gondolja, és ezek helyett más területekre összpontosít. Így valójában a városi környezet változatlan hagyása mellett inkább pályázik újabb focipályára. A mostani vezetés ehhez mindig teremt önrészt, képviselői támogatást és testületi áldást.
Az egykori TSZ-iroda - csakomladozik |
Most is pályázhatott volna város a hulladékgazdálkodással kapcsolatosan, ahogy más is. Ezen ugyanis részt vehetett minden olyan önkormányzat és hulladékgazdálkodási önkormányzati társulás, (lásd Vertikál, KDVH) amely a jogszabályi környezet átalakítása során az átmeneti időszakban a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység végzéséhez, a pályázati felhívás szerinti finanszírozási lehetőséget kíván igénybe venni.
Bellűről még rosszabb a helyzet - rohad és roskad |
A "csóró" Dunaharaszti viszont részt vett ezen a pályázaton melynek eredményeként az általunk kért maximális összeget bruttó 112.395.000 Ft-ot nyert a város.
Ott a pályázati összegből a P.E.T palack és az üveg hulladék elkülönített gyűjtése érdekében 16.000 db 120 literes szelektív hulladékgyűjtő edény vásárlására és lakosság részére történő térítésmentes átadására kerül majd sor, azaz a zsákos elkülönített hulladék gyűjtést felváltja a környezetbarát hulladékgyűjtő edény alkalmazása a szelektív hulladékgyűjtés esetében is.
Ócsán máig nincs szelektív hulladékgyűjtő udvar, vagy beruházás - a régi konténerek is kevésnek bizonyultak |
Ez is csak a rakás hulladék - romhalmaz és szemét |
Én mindenesetre azt látom, hogy Dunaharaszti az valójában úgy kapja a tárolóedényeket, hogy az nem kerül költségvetési pénzébe. Az ilyen-olyan társulások életbetartása nélkül is jól halad, pályázik és ezzel pénzt von be a gazdálkodásába, fejlődik, míg Ócsa inkább társulásokat táplál a közvagyonból, hülyeséget fizet, vagy mutyizókra áldoz átgondolatlanul.
Szelektálni kéne - és társulási támogatása helyett pályázni |
Dunaharaszti ellenben velünk, valóban ingyen és már az idén bevezeti a hulladékgyűjtés egy korszerűbb formáját.
Ócsa pedig lakosonként 100 forintot fizet a szemétgyűjtést bonyolító Vertikál érdekeltségű társulásnak, hogy majd kukát kapjunk, és esetleg pályázzon számunkra valamit. Ócsán a polgármester vezette képviselők nem értik a lényeget, miszerint az önállóságunk feladásáért eddig is nagy árat fizetett a lakosság. Hogy az ebbéli társulások, nem mások, mint egyfajta gitt-egyletek, amik csak viszik a pénzt. Mi is milliókat fogunk nekik utalni a közvagyonból azért, amit más maga által vagy pályázati pénzek bevonásával intéz.
Ezt is a közösből mi fizettük - rossz döntés |
Amíg a városvezetés nem újul meg, addig Ócsa sem fog. Amíg az ócsai választó nem a saját jobb sorsáról, hanem inkább mások jólétéről szavaz, addig itt nem lesz változás. Valahogy ezt kéne megérteni és megértetni.
Úgy gondolom, hogy a választások eljövetele kapcsán a lakosságnak is szelektálnia kell. Azokat, akik nem valók a helyi élet elősegítésére, az emberek jobb létének megteremtésére, azokat a politika panoptikumába kell helyezni, hogy majd az új testület felállása után legyen hol rácsodálkozni a kortársbeli múltra.
LZ
*
Folytatás is van - ha érdekli, akkor klikkel-jen alant a további bejegyzésre
Bukodi Károly június 25.-én a Képviselő-testület ülésén arról ad tájékoztatást, hogy az előző nap a Gazdasági Bizottság ülésén már ismertette, hogy miért lenne jó csatlakozni a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati
Társuláshoz, azonban ezt nem ismétli meg a testület előtt. Inkább
üdvözli Locskai István urat a Vertikál ZRT képviselőjét és szót adva
neki, engedi, hogy kifejtse véleményét.
Locskai István Vertikál ZRT képviselője: A KDV nem
szolgáltat, hanem vannak konzorciumi tagjai, közöttük a Vertikál Zrt is. A közszolgáltatási szerződést semmilyen mértékben
nem befolyásolja. Az árakat a rezsicsökkentés alapján állapítják meg, nem függ
a belépéstől.
A belépéssel járó pénzügyi kötelezettség 100 Ft/fő tagdíj,
melyért cserébe a társulás és a pályázati lehetőségek adódnak.
Dönti Károly képviselő: Nem győzte meg őt a válasz, mert ez
plusz kiadást jelent a lakosság után fizetendő, az önkormányzat számára 100 ft
/fő tagdíjként.
Köszöni a lehetőséget, de jelenleg úgy látja, hogy plusz kiadásunk
van és nincs semmi hozadéka. Jelenleg ezzel a formával úgy látja, hogy nem
térül meg a befizetés.
Török László képviselő: Véleménye szerint a mai körülmények
között ezen társulásoknak nincs jelentős változásokat biztosító háttere, túl
sok és túl nagy tagság esetén nehezen igazgatható.
Nem tartja időszerűnek, és várjanak az Uniós lehetőségekre.
Várjanak arra, hogy az ilyen társulásoknak megfelelő anyagi támogatásai is
meglegyenek.
Dönti Károly képviselő: Most azt látja, hogy évente fizetne
az Önkormányzat 1.000.000.-forintot és semmi változás, ugyanaz a szolgáltató
ugyanazt a feladatot végzi. Uniós pályázati pénz vagy lesz, vagy nem. Ő is
korainak tartja.
(Az ezt követő felszólaló, Gallai doktor tájékozatlanságát, vagy valótlan állatást jól szemlélteti az a mondatszerkezet, amibe több hamis dolgot belecsempészett.- szerkesztői megj.)
Dr. Gallai Zoltán képviselő: A lakosságnak kiosztott egy-egy
kuka árával megtérül a tagdíj. Az uniós
pályázatokhoz szükséges önrészt a konzorcium be tudja fizetni, de önálló településként
nincs módjuk. Nem tudja, jól látja-e de konzorciumként valószínű annak nagysága
miatt jobban lehetőségük van a fejlesztésre. Nem látja nagy összegnek az önkormányzati
hozzájárulást.
(Nem igaz, hogy nincs a pályázatok önrészére nincs pénz, amikor ennél nagyobb projektekre is szemrebbenés nélkül szavaznak támogatást. Az sem igaz, hogy az önálló településként nincs erre mód, mert Dunaharaszti példája is igazolja ennek az ellenkezőjét. A fejenként 100 forintot jobb célokra is el lehetne költeni, ugyanis az éves szinten ha csupán 1 milliót is jelent, az valahol meglátszana városon, ha ráköltenék. Legutóbb ennél kevesebből vettek játékot például.)
Bukodi Károly polgármester: Szavazást kért a következő
határozati javaslatra.
A döntéshozatalban 7 fő vett részt. Ócsa Város Önkormányzat képviselő-testülete
5 igen és 2 nem szavazattal a következő határozatot hozta:
129/2014./VI.25./határozat: Ócsa Város Önkormányzat Képviselő-testülete
1.) csatlakozni kíván a Közép-Duna Vidéke
Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társuláshoz
2.) felhatalmazza a Polgármestert, a csatlakozáshoz
szükséges nyilatkozatok megtételére, a társulási szerződés aláírására.
3.) felkéri a Polgármestert, hogy a soron következő
munkaterv szerinti testületi ülésen a csatlakozás folyamatáról egyebek napirendi
pont keretében adjon tájékoztatást.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése