2017. augusztus 29., kedd

Szinte használhatatlan az M5 Ócsánál az állandósult torlódás, a balesetek végett - városunk szívja meg ( - gond)

Folyamatos a visszatorlódás az autópályán Felsőpakony magasságában Budapest irányába, ami nem csak Ócsáig, hanem azon túl is képes beállni.  

http://static.wixstatic.com/media/a3cf7f_16766a7e6c1241a8af06bb55854f58bc.jpg_srz_1024_682_85_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz
M5 - M0 találkozási csomópontja, a bonyolult és kis áteresztőképességű le- és felhajtókkal - alultervezett, balesetveszélyes

A mostani megnövekedett forgalmat a 2x2 sávos pálya még képes lenne lebonyolítani, csak az a baj, hogy a Gyáli csomópont egysávos kivezetése alkalmatlan arra, hogy az M5 délről érkező dupla-sávos forgalmát egy sebességkorlátozott kihajtón átvezesse a 2x3 sávos M0 autópálya észak-keleti és dél-nyugati irányba. A kutya ugyanis itt van elásva.  Ezért állandósult a  torlódás, és alakul ki jelentős balesetveszély, ami időről-időre be is következik.  Az autópálya-kezelő és az Utinform tud a hibáról és ismeri a jelenséget, de az adott autópálya szakaszok hibás tervezéséből fakadó hiányosságokat, akár mint tervezési hibákat (alultervezett, elfuserált,) nem tudja megoldani, a jelenséget feloldani.

Torlódásra kell számítani Ócsa térségében, a Budapest felé vezető oldalon. 
Szalagkorlátnak ütközött egy személygépkocsi az M5-ös autópályán, a Budapest felé vezető oldalon, Ócsa térégében, a 29-es kilométernél. Az első hírek szerint nincs sérültje a balesetnek, amelynél a dabasi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
Az érintett sztrádaszakaszon egy járható sávon nagy volt a torlódás.

A baj mégis csak az, hogy a kialakult helyzet okán a közútkezelő még nem rakott ki a torlódásra figyelmeztető táblákat. A következmény pedig kettős, mert amennyiben nem oldják fel a beduguló autópálya átvezetést a Gyáli csomópontban, akkor az adott szakaszra előbb vagy utóbb sebességkorlátozást lesznek kénytelen bevezetni, hivatkozásul a baleseti statisztikákra. Holott a balesetek nem a nagy sebesség, hanem az autópálya-csomópont helytelen vonalvezetése, kis áteresztőképessége, vagyis a kialakítása folytán visszatorlódó és sávváltoztatásra kényszerülő ütközések következtében történik nagyrészt.


Az Útinform már napjában torlódásokról számol be.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3iVMKi2IYsEXOjGKyNTkud6ur-Cs2EiSNXDzVi4-Ds06WpGayaC0H-AKözben Ócsára egyre nagyobb teher nehezedik, amit senki nem képes kezelni. Már nem csak a nehézgépjárművek, az un. kamionok, hanem a járatos buszok is képesek az ócsai lehajtón át bejönni a városba az Üllőin és a vársóközponton keresztülhajtva nem csak az útjainkat tönkretéve, hanem füstgázt maguk után hagyva, balesetveszélyes helyzetek tömkelegét okozva átszáguldanak a lakóházak, a templom, a rendőrség, a Városháza és az általános iskola előtt is.

Mindez olyan káros következményekkel járó napi jelenséggé nőtte ki magát, amivel most itt senki nem kíván foglalkozni.

http://static.promenad.hu/article/18/08/76/93fc2abd069dee1b62fe0a84bbb43fea_normal.jpgAz ember elsősorban a rendőrség közbeavatkozását várná, de az ócsai rendőrőrs vezetője nem foglalkozik ezzel. Nem csak azért nem , mert az állomány nagyon foghíjas, és kevés a járőr is, hanem azért is, mert különös kapcsolatrendszere nem képes olyan összehangolt működésre, mely a helyi polgárőrséggel közös szolgálatot adva megfékezze, vagy akár szankcionálja a behajtási tilalom alatti járművek áthajtását.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLFRLOIz57ifHK7bhoLF9-AZOFSrULObK3RW_Ryg6jBGsqZpeosiyJ-aR5BYpfN0OxVWaOAxYQN9-7G-8Hss66Jh7c63PdpoHSTmDQVuHwzGrSbNJLO2dPaFi3L-7uIR9PENpFDQVdt9o/s1600/SSA40516.JPG
Sajnálatos, hogy a város polgármestere, a mögöttes hivatallal, a közterület-felügyeletével és az általa támogatott polgárőrséggel együtt sem képes fellépni az Ócsára zúduló káros forgalmi jelenséggel szemben.

Úgy tűnik a város mindegyik fél sorsára hagyta. Hosszú hetek, hónap telnek el úgy, hogy a napjában kialakult torlódások, vagy más ok folytán az Ócsára behajtók büntetlenül károsíthatják a várost.

A Polgármesteri Hivatal nem kéri fel a közterület-felügyelőt, a rendőrséget és a polgárőrséget, láthatóan hagyja a dolgok szabad folyását, ahelyett, hogy összehangolást kezdeményezne, segítséget nyújtana és a szakhatóságokkal a káros jelenség felszámolásán, az tiltott behajtások megszüntetésén fáradozna.

*

Nincsenek megjegyzések: