2016. augusztus 14., vasárnap

Örülhetnek a biciklisek: több száz kilométer kerékpárút épül megyeszerte - Ócsa bezzeg nem pályázott ( - közöny)

Országszerte több száz kilométer kerékpárút épülhet a következő években, emellett a megyei önkormányzatok a meglévő kerékpárút-hálózatok fejlesztésére is több milliárd forintot szánnak - derül ki az MTI tudósítói által készített körképből.

http://borsvezer.info/wp-content/uploads/2016/05/ker%C3%A9kp%C3%A1r%C3%BAt.jpg

Pest megyében például Budakeszin, Gödöllőn, Nyáregyháza térségében, Szigetszentmiklóson és Tápiószőlősön készülnek fejlesztésekre, és több településen biciklitárolók is épülhetnek majd. Több, részben még pályázati-, vagy tervezési szakaszban lévő régiós biciklis nagyberuházást terveznek. Az egyik az EuroVelo 6 Pest megyei szakasza, a másik a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárutak egyes részei. 

A megyében egyebek mellett a főváros és Szentendre között, Budapest és Dunakeszi között, Budapest - Érd - Százhalombatta, illetve Budapest - Etyek között készül majd rövidebb-hosszabb kerékpárút. A Dömöst Szentendrével összekötő bringaút nyomvonalát várhatóan szeptemberben véglegesítik.
 
http://m.cdn.blog.hu/na/nagydontes/image/150806kerekparut.jpg
 
Sajnos Ócsa nincs a listán, és nem csatlakozik egyetlen meglévő kerékpárút-hálózathoz sem. Sőt még arra sem volt képes a város, hogy egy saját útszakaszt hozzon létre. Ezzel a hozzáállással azonban nehéz lesz bármit elérni. A Bukod-Horváth vezette Ócsa annyira közönyösen viseltetik az ilyen ügyekben, akár mint Gyárfás a riói olimpia páholyában, miközben Hosszú Katinka megússza a világcsúcsot. A mi gyárfásunk ez a két ember lehet, aki képes volt rezzenéstelen arccal lemondani az Alsópakony-Ócsa vasútállomás  közötti kerékpárút-szakaszról, a vasútállomástól a Falu Tamás utcán végigfutó,  Bajcsy Zsilinszky  utcai átvezetésről és a Bajcsyn legalább a Batáig kivezető szakaszról. Ez a három nyomvonal biztosíthatta volna a ma elvárható minimumot. Erre az itteni városvezetők azért nem pályáztak, mert úgy vélték, kevés a kiírásban meghirdetett pénzügyi keret és csupán pár pályázati munkára adnak majd pénzt, s  így valószínűleg nem sokan fognak nyerni.  Ezért inkább lemondtak az egészről, és nem indultak. 
Ezzel Ócsa még a saját alacsony szintjét sem volt képes teljesíteni, nem hogy valami kimagaslót. 

A két fapofa meg csak ül és néz ki a fejéből, miközben a beruházásokra a Területi- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból 1,403 milliárd forintot szánnak. 

A támogatási megállapodások szeptember második felére születhetnek meg. 

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/13731804_1062275650531096_7138763626690934146_o.jpg

Ócsa szégyene, hogy egyetlen kilométernyi belterületi kerékpárutat sem voltak képesek produkálni az elmúlt években kifejtet uralkodásuk során a város választott vezetői. 

*

Nincsenek megjegyzések: