2016. június 27., hétfő

Ócsa kisvasútja az Eu-, a kormány-, vagy a helyi politikai elit nagy szemétsége - Eu-s forrásfelhasználás helyben

 Ha egy kisvasút parkoló építse során napi 4 fordulóban 40 tonna betonhulladékot szállítanak Ócsa Város Önkormányzatának ingatlanára, de csak hat hónapig tartott a kivitelezés, akkor hogyan lesz abból 100 köbméternyi törmelék?  Erre a számtanpéldára is van megoldás: mindenki vigyen magával még egy embert és nézzen utána! Persze könnyű viccelődni valamivel, ami már önmagában is elszomorító, akárcsak az a számháború, amely a hazai sajtóban bontakozott ki a felcsúti kisvasúttal kapcsolatban.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhoN6hyphenhyphenF1AqwXAEYjG7RJ1KiHh-0raWBLiFPo_Vu_FiiR3rGnQ3E989TJXwzjTwmqDq0JcG8Hu3AcDB3juAAv66xaqRlKCtN9KFU9hTAT6SvLVv6Hf1V_LIhiTDdOXZzdin_aWrM-h5MJA/s1600/Eu-s+parkol%25C3%25B3.jpg
Volt ebben a fejlesztésben pénz rendesen - akár még az építési hulladékot is elvihették volna belőle ( - nem így történt)

Ócsán azonban a MÁV 142 számú Budapest - Lajosmizse vonala húzódik, ahol a napi késések mondhatni rendszeresek, de mégsem ezek megszüntetésére, hanem a parkolók kiépítésére szereztek pénzt az Uniótól.   Ha a kihelyezett propagandatábla történetesen igazat mond, és valóban 4,423 milliárd forint került felhasználásra, 27 helyszínen, amibe már nem fért bele az ócsai vasúti átjáró felújítása sem, akkor tényleg nagyon nagy baj van valahol Európával.  

A vasúti átjáróig már nem jutott a pénzből - a hulladékelszámolásra még biztos futotta

Hiába kampányolt Orbán Viktor a Daily Mail című konzervatív napilapban Nagy-Britannia uniós kilépése ellen, ha közben a – szintén konzervatív – Telegraphban arról olvashattak a szigetország lakói, hogy az EU efféle úri huncutságokra szórja el a nettó befizető tagországok euróit, illetve fontjait. Kidobott pénz volt ez – mármint az újsághirdetés. A kisvasútról ilyet nem mernénk állítani, az gazdaságilag nagyon is racionális, különösen ami az említett nettó befizetők pénzének kurucos lehívását és felhasználását illeti. Nem véletlen, hogy a labancok nem nézik ezt jó szemmel: lám, Jávor Benedek máris befújta hazánkat a csalás elleni uniós hivatalnál, az OLAF-nál. Ilyenek ezek a brüsszeli hivatásos feljelentők. Más kérdés, hogy az ellenzéki EP-képviselőnek nemigen volt más választása, tekintve, hogy a hazai hivatásos feljelentők – lásd még: ügyészség – a fülük botját se mozgatják, ha az uniótól érkező források kreatív felhasználásáról van szó.

A város ingatlanján így parkol az Eu-s beruházás építési törmeléke
Így volt ez korábban is: emlékezzünk csak, amikor annak idején 40 milliós uniós forrásból épült 40 centiméter magas kilátó – törvényesen és tisztességesen. Emlékeink szerint az akkori ellenzék igencsak szeretett számszerűsíteni, így azt sem mulasztotta el megkérdezni, mi került egy centiméternyi kilátón kerek egymillió forintba. A mostani kormány – lásd még: akkori ellenzék – ma már mereven elzárkózik ettől, mi több, egyenesen hazaárulással ér fel ha Ócsát illetően a vasúti parkoló hulladékelhelyezését felemlítjük. Üzenjük Brüsszelnek: el a kezekkel az ócsai kisvasúttól! Ne üsse bele egyetlen idegen bürokrata se az orrát, hogy mire költjük itthon az uniós pénzeket. Különösen ha olyan, a magyarság szempontjából kiemelten fontos létesítményről – már-már intézményről – van szó, mint az ócsai vasút parkolója, amelynek immár helyi kormánymegbízottja, pontosabban miniszteri biztosa is van Szűcs Lajos személyében, akkor itt nem lehet gond.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVVbrcr7uYKu3CPQ98Vtg7wzt4w57CukYafeHFv6Ko5E3TuZPRT6MPgHVEC-IjIh69tAP0BexU9Akc9-uyZ0UezZ3NjS62Crxv1qDJmWSPyxn5xynM-XRzh9rlQEbx-3PCWeM5avULK1s/s1600/DSCF7029.JPG
Ez is hozott pár milliót - biztos jól van így
Haladjunk tovább, nincs itt semmi látnivaló! – így összegezhető az önkormányzat álláspontja az ügyben. Nos, igazi látnivalókat nem is az ócsai vasúti parkoló kihasználatlansága, hanem annak szemete adja, ami továbbra is a városvezetést terheli. A korábban Eu-s források bevonásával rekultivált terület mellé helyezett vasúti betontörmelék biztos, hogy nem maradhat Ócsán, hacsak nem építenek  egy újabb szarkofágot fölé Uniós támogatással, amint erre is kiírnak egy megfelelő pályázatot. Hiszen láthatjuk, a kulcsszó az építkezés. Épül az ország, a klientúra, a vasút.

Ebben a nagy építkezésben a haveri szállítócégeknek mindig jut valami. Nem került parkolópályára a B2 Trans a kivitelezések során és a telephelyi parklás kiváltására  közterületi, nyílt jármű-tárolási lehetőséghez jutott a Szüle Trans Kft is.  Mindezt a lehetőséget azok adják, akik mindezt elnézik és ezzel gyakorlatilag engedélyezik a szabálytalanságokat. Így mutatva rossz példát.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdziyJXSEt1_GdASz0FRRzIzXQ3olV78jOqilP0zTzTLLDRHvmx2b8TzY1mefGj9-rvriFiynK3HTRawIuP4LCl2HtwPwxMhT4SMsujtRP7V_TOQDIt5VkuOgM6Wa4K-B_fSNnsZofhN8/s640/SSA40424.JPG
Mintha csak Szüle Józsi céges autója számára épültettek volna telephelyi parkolót - egyesek legalább jól jártak a beruházással

Voltaképpen még örülhetünk is, amikor az ócsai beruházást megfinanszírozták, mert különben a helyi adófizetők zsebéből kellett volna mindezt kivenni. 

Egyedül az nem világos, meddig tolerálja Brüsszel, hogy egy olyan tagállami vezetés, amely sportot űz abból, hogy mumust faragjon belőle, ilyen hajmeresztő módon használja fel a fejlesztési forrásokat, miközben a saját szarját az itt élők kiskertjének tövébe ássa el. 

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12291034_991761767529753_4958468769333387579_o.jpg
Szűcs Lajos miniszteri biztos Maglódon gratulál a parkolóberuházáshoz - Ócsán nem tartotta fontosnak a személyes átadást

Az Európai Unió támogatásával, Szűcs Lajos miniszteri biztos lakhelyén ez is megvalósulhatott. 
Elvégre nem kis pénzről van szó.
*

Nincsenek megjegyzések: