2016. június 7., kedd

Ezért kéne kitiltani Ócsáról a többtonnás nyerges szerelvényeket - tönkrevágják a várost ( - életveszélyesek)

Komoly kockázattal jár beengedni és átengedni a városon a több tonnás nyerges szerelvényeket, mivel ezek a nehéz járművek mind a város közútjait, a természetvédelmi területet, a műemléki városrészt, az út menti ingatlanjainkat károsítják. Ezen túlmenően pedig óriási veszélyt jelentenek a belterületi útjainkon közlekedőkre, hiszen ezek a járművel a Városháza előtti kereszteződésen áthaladva vesznek irányt a természetvédelmi terület, vagy az általános iskola irányába. Egyik sem jobb a másiknál. Az átmenő járműforgalom nem kedvez a városnak, és nem kifizetődő számunkra.

http://static.origos.hu/s/img/i/1308/20130830-tomegbaleset-sulyos-baleset-tortent8.jpg?w=666&h=444
2013 augusztusában Ócsánál az autópályán  történt kamionbaleset, ami több ember életét követelte - veszélyes üzem a közlekedés

A tapasztalatok szerint nem csak áruszállítási célzattal, hanem egyre többen átmenőforgalomként használják a közútkezelő útjait, ami bizony a városon belül szűk keresztmetszetben vezeti át a forgalmat a műemléki templom előtti kereszteződéssel. 

http://civishir.hu/upload/image/images/gyermekek.jpgEz jelen állapotokban is roppant kockázattal jár, mert a bevezető útjainkon (Üllői, Bajcsy,) nincs kiépített és összefüggő járda a teljes szakaszon, és a gyalogosforgalom nagyrészt a közúton zajlik. Ott, ahol a húsz tonnát meghaladó sódert szállító nyerges szerelvények dübörögve szelik át a várost. Azon a részen, ahol az idősek, a mozgássérültek és gyerekek is kénytelen közlekedni a járdázatlan részen.

A probléma nem új keletű, de hatástanulmány még nem készült erről. Az viszont kétségtelen, hogy egy ilyen járműszerelvény olyan terhelést ró az útfelületre és akkor rezonanciát kelt, ami lassan elviselhetetlen terhet, fog jelenteni a városra, mivel nem csak az aszfalt, hanem a korosodó házak is repedezni kezdenek.  

Ezen túlmenően hatalmas baleseti kockázatot jelentenek ezek a járművek, hiszen mérhetetlen tömegükkel minden előre nem tervezett, váratlan eseménynél roppant károkat képesek okozni. 

Számos baleseti példa igazolja, miszerint jobb, ha ezek a nagyméretű járművek elkerülik a városmagot, és még véletlenül sem kerülnek a centrumba, vagy az oktatási- nevelési intézmények közelébe. Ennyi gondoskodás és törődés igazán bele kell, hogy férjen az ócsaiak életébe. 

A szomszédos 51-s számú főúton éppen most történt baleset egy kőszállító teherautóval. Az ütközés ereje olyan nagy volt, a másik teherautóban (furgon) ülő személy életét vesztette.
Gondoljuk át, hogy micsoda pusztításra képes egy ilyen szerelvény ott, ahol még a karosszéria adta feltételes biztonság sem adott. Ócsán a gyalogosokat mi, és ki védi meg a kőútjainkon dübörögve száguldozóktól?
 A polgárőség hangoztatott válasza ismert, miszerint nem tudnak ezekkel mit kezdeni. De a rendőrség, az önkormányzat képes volna a cselekvésre és tudna intézkedni. Vagyis lehetne mit tenni. 
http://vilagszam.hu/hirimages/11413/bigkep/big.jpg
Kőszállító nyergesvontató balesetezett az 51-es úton Szalkszentmártonnál, - mindez egy ember életébe került

Az 51-es főutat a helyszínelés és a műszaki mentés idejére az érintett szakaszon teljes szélességében lezárták, megbénítva ezzel a környék forgalmát. Az úton keresztbe fordult, sérült nyergesvontató és vontatmánya elmozdításához  egy olyan tűzoltó darut kellett hívni, ami csak Budapesten állt rendelkezésre.  Pedig az eset a 66-os kilométernél történt, ami ugyebár nem itt van.  Nem véletlenül a dunaújvárosi és kunszentmiklósi tűzoltók segédkeztek a bajban.

Ócsán nem szeretnénk ilyen jellegű eseményeket átélni. Előzzük meg a bajt!

2014. július 24-én az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán Ócsa térségében történt ismét baleset, ahol egy kamion belerohant az előtte haladó másik kamionba. A balesetben a járműve fülkéjébe szorult sofőr életveszélyesen megsérült.

Mint köztudott, Ócsán nincs tűzoltóság, és más segítség, mert nem sikerült a toborzást követő megalakulás és nem jött létre a helyi önkéntes egység.  A polgárőrség meg hiába szorgoskodik, ha legfeljebb csak az útzárban tud segíteni, meg pusztán fényképezgetni képes.
Ezért ha nálunk, vagy a környezetünkben történik valami súlyosabb eset, akkor Dabasról, Budapestről, Üllőről, Vecsésről riasztanak ilyenkor az esetek súlyosságától függően. Ezért (távolság/időveszteség) szoktak ide többnyire mentőhelikoptert kérni. Felsorolni is sok lenne az ilyen esetek számát.

http://www.wabererstema.hu/wp-content/uploads/2014/07/kamion1.jpg
Ez a baleset szintén súlyos sérüléssel járt - a beszorult sérültnek bizony várni kell az ellátásra ( - a városban sem jobb a helyzet)

Ez esetben is ez történt. Az ütközésben egy 55 év körüli férfi súlyos mellkasi sérüléseket szenvedett, mentőhelikopterrel vitték a főváros ügyeletes kórházába. Egy másik, 25 év körüli férfinál bokasérüléseket állapítottak meg, érte mentőautót küldtek.

2016. április 12.-én szintén kamionbaleset lassította a forgalmat az M5-ös autópálya forgalmát Ócsánál, a Szeged felé vezető oldalon.
A fővárosi hivatásos tűzoltókat késő délelőtt, nem sokkal tizenegy óra előtt riasztották az M5-ös autópálya 27-es kilométerszelvényéhez, ahol egy személy- és egy teherautó karambolozott.
Akár egy mozdonnyal ütközött volna az ember. 

Közvetlenül Ócsa előtt is történt más járműszerelvénnyel baleset, ami szintén elhúzódó útlezárással és tereléssel járt, még akkor is, amikor ez nem járt komolyabb személyi sérüléssel. Az eset azonban intő példa, mert ez a városon belül megtörténhetett volna és akkor nem biztos, hogy ilyen "szerencsés" kimenetelű az eset.  

http://hirpress.hu/cikkimg/201603/30949.jpg
Baleset Ócsa előtt az M5-ös autópályát Ócsával összekötő szakaszon 2016 március végén - ez sem hozzánk jött volna

A rendőrség nincs kint napjában és folyamatában azon a veszélyeztetett útszakaszon, ahol ez a koedukált vegyes forgalom zajlik, és nem ellenőrzik az árhaladó teherautókat sem a nap 24 órájában.

Így valós visszajelzés sincs arról, hogy mennyi felesleges forgalmi szituációt kell elviselnie az itt élőknek. A felesleges és megalapozatlan teherautó-forgalom visszaszorítása érdekében nem tapasztalni, hogy a hatóság szankciókkal élne, vagy visszatartaná az itt áthaladókat.
A kipufogók által hátrahagyott és itt lerakodó káros anyagról még szót sem ejtettünk.

Kérdés, hogy miért kell ezzel egyáltalán kockára tenni a lakosságot, valamint ennek az ehetőségével kockáztatni, amikor az ilyen járművek szabályszerű áthajtásának, és a helyben élők biztonságos közlekedési feltételei nem adottak.  Igaz, az autók számára van közút, ami ha nem is mondható korszerűnek, - sőt az állapotát tekintve sem a legjobb, - de a gyalogosok és a kerékpárosok számára még ez sem biztosított a városban. Ócsán a városi fő(bb)útvonalak sem teljesen járdázottak.  Minden közlekedő az úttestre szorul. Akár a kamion közé.

Ez pedig így óriási kockázattal jár minden itt közlekedő számára.

A Szüle Trans nyergese is teljesen indokolatlanul jön be a városba a közterületen éjszakázni - az út közepén világítás nélkül álló jármű nem csak szabálytalan, hanem balesetveszélyes is

Ócsán a felszerelt térfigyelő kamerák nyomán sem hallani arról, hogy élnének a KRESZ  megszegőivel szemben. Úgy tűnik semmi visszatartó erő, vagy szándék nincs a városon belül a forgalom csökkentésre, a nehéz teherforgalom kiküszöbölésére, elterelésére, illetve a helyi közlekedés biztonságosabbá tételére.  Ebbe a városba csak az nem jön be a kamionnal, aki nem akar. A kihelyezett közlekedési jelzőtáblákkal ma senki nem foglalkozik. Ezért fordulhat elő itt bármi.
Nagy a kockázat, s nincs zabla.

Pedig a szóban forgó és nálunk rendszerességgel áthajtó tehergépjárművek okozta káros hatások, az elszenvedett balesetek statisztikái rettentő képet mutatnak. Jobb lenne elkerülni a bajt, mintsem bevárni a tragédiát azzal, hogy engedjük, átengedjük ezt a súlyos forgalmi terhet a városon. 

*

Nincsenek megjegyzések: