2016. május 18., szerda

Javuló statisztikák - még sem elégedett a rendőrség ( - mégiscsak pénzről, bevételről, nyereségről szól az egész)

Bár az autósok többségében igyekszenek betartani a közlekedés rájuk rót szabályozását, sokkalta inkább mint a kerékpárosok, a rendőrség mégis a VÉDA által elkapott szabálytalankodókat kevesli. Ennél többet vártak a rendszertől. 

http://kep.cdn.index.hu/1/0/975/9756/97566/9756681_63c3330e29869c3899d41ef7968be898_wm.jpgÁrpilisi működésbe lépésének első hónapjában egymilliárd forintos bevételt hozhatott a mindentudó fix traffipax rendszer, amely 29 ezer gyorshajtót fülelt le – írja a Világgazdaság Online.

Naponta egymillió autót ellenőriznek az utakon az egy hónapja éles üzemben működő sokoldalú kamerák, és a vártnál kevesebb szabályszegést regisztráltak. A tapasztalatok szerint az előzetes figyelemfelhívás és a fix kamerák kitáblázása óvatosságra intette a vezetőket, ennek köszönhető, hogy 30 ezernél kevesebb autósról készült előnytelen és meglehetősen drága fénykép. A rendőrségi cél úgy tűnik ezzel telejésült, de a hatóság még sem elégedett az automatikusan  indult.szabálysértési eljárások számával. 

A VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat működésének van visszatartó ereje, az ellenőrzési pontok környékén érzékelhetően csökkent a járművek haladási sebessége – tájékoztatta a Világgazdaságot az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).

http://nol.hu/data/cikk/1/61/58/25/cikk_1615825/kozlekedesi_baleset.jpgA járművezetők hozzászoknak a fix telepítésű rendszerhez és igyekszenek betartani az előírásokat, így nem nagyon szabálytalankodnak  Ez pedig pénzkieséssel jár. A rendőrség mintha többre számított volna. 

Április 5. és május 5. között 29 211 esetben indult eljárás a kamerák által készített felvételek alapján. A 28 999 sebességtúllépésen kívül 116 esetben biztonsági öv használatának elmulasztása, 68 esetben autópálya leállósávjának használata, 27 esetben tilos jelzésen, egy esetben vasúti átjárón való tiltott áthaladás miatt indult eljárás.

A VÉDA kamerái kilenc közúti szabályszegést képesek dokumentálni, amelyek közül hat az objektív felelősség hatálya alá tartozik. Ezek: a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a jelzőlámpák jelzéseire, a leállósáv igénybevételére, a behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megszegése. A vezetés közbeni mobilhasználat nem tartozik ide.

http://static.origos.hu/s/img/i/1503/20150326a-kozigazgatasi-birsag-merteke-gyorshajtas.jpg?w=644&h=537Az eljárások folyamatban vannak, ezért a kiszabott bírságok összegéről nincsenek adatok. Annyi könnyen kiszámítható a gyorshajtás esetén alkalmazott minimum 30 ezer forintos bírságból, hogy az egymilliárd forintot közelíti a behajtandó összeg nagysága.

Az ország 134 balesetveszélyesnek ítélt útszakaszára kihelyezett 365 fix telepítésű VÉDA kameraegység előtt naponta hozzávetőlegesen egymillió jármű halad el, közülük minden ezredik vét a szabályok ellen.

A drága berendezések megtérülése így tovább fog húzódni.

Ha a jelenlegi tendencia további csökkenést mutat, akkor talán még arra is rákényszerül a rendőrség, hogy a kerékpáros szabálytalanságokat szem elé helyezve  más közlekedők megfegyelmezésével pótolja a kieső részt.  Elvégre a közlekedés biztonsága mindannyiunk érdeke. Ez alól a kirívóan szabálytalanul közlekedő  pedálos-kerekes és a gyalogos sem lehet kivétel.

*

Nincsenek megjegyzések: