2016. január 18., hétfő

Állítólag 1500 kilométer kerékpárút épül 2020-ig - Ócsára azonban egy se ér be ( - nem tekertek, leszerepeltek)





A Fidesz tájékoztatása szerint 1500 kilométer kerékpárút épül meg 2020-ig hazánkban a települések kül- és belterületén a 2014-től 2020-ig tartó időszakban - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

Valami ilyesmi hiányzik Ócsáról

Tasó László az MTI-nek 2015 nyarán nyilatkozva elmondta: elérhetővé váltak a Közlekedési Operatív Program forrásai, ennek segítségével szeretnének olyan hivatásforgalmú kerékpárút-szakaszokat megépíteni, amelyekre már megvan az építési engedély.

Mivel ezek nagyrészt kevesebb mint 200 millió forintból megépíthető szakaszok lesznek, a kivitelezéskor a magyarországi kis- és középvállalkozások is "helyzetbe kerülhetnek", de lehetőség van arra is, hogy a munkálatok gyorsítása érdekében meghívásos eljárásokat írjanak ki - tette hozzá.

 Az MTI kérdésére az államtitkár elmondta: Magyarország minden régiójában épülnek kerékpárutak, építésükre eddig több mint harminc önkormányzat nyújtott be pályázatot, de akár még ennél is több kérelmet fogadhat majd be az NFM.

A cél elsősorban az, hogy ne csak pontszerű és szakaszos beruházások történjenek, hanem a kerékpárutak hálózatba legyenek fejlesztve Magyarországon - fogalmazott az államtitkár.

Tasó László hangsúlyozta, az európai felmérések szerint Hollandia és Dánia után Magyarország a harmadik olyan ország, ahol a megkérdezett száz emberből huszonketten a kerékpárt jelölték meg a fő közlekedési eszközüknek, ezért is fontos a biztonságos kerékpározás lehetőségeinek megteremtése. A turizmus kapcsán az államtitkár kiemelte, komoly a kerékpáros ágazat piaci részesedése Európában, a felmérések szerint 44 milliárd eurós az a piaci szegmens, amelyet a kerékpáros turizmus magáénak tudhat.

Az államtitkár kiemelte, 2007 és 2013 között összesen 850 kilométer kerékpárút épült Magyarországon, ebből 580 kilométer volt a 2010 utáni építés.

Ócsa városa kapcsán is elhangzott korábban a politikusok szájából, és a helyi vezetők is ezt erősítették, hogy Alsópakony települést, valamint Ócsa vasútállomását kerékpárúttal kötik össze.  Erre a szerződést is aláírták a felek az alsópakonyi szociális lakónegyed felépítésnek keretében, azonban ez elmaradt. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsWuc-shLZUqT0sPZdHJhS9l9x4mmH9MiDkdk_vQwBAuh0sqRlivzlql79JR9T9rJHKYYVnlg_qjkwT5xk5wktck_MpZA0B84nPq8xSF7GDeakuHTQNNtUQ3pES-8Ev3N2X0-x66r1FLg/s1600/tisztelt+ocsi+polgarok.jpgMáig hiányzó és vitatott ügye ez az önkormányzatunknak. Ez egyfajta kudarc a városvezetés részéről, hiszen maguk ígérték, propagálták a jó elérhetőséget, az összeköttetést a létesítendő kerékpárúttal.  Az elmaradás okát, a fiaskót azonban máig nem tárták fel. Pedig az írottak szerint az útnak az első ütemben kellett volna elkészülnie. Azóta (2011) évek teltek el. Kerékpárút azóta sem készült Ócsán.

Sajnos a Ócsa vezetése nem volt következetes és határozott ebben a kérdésben, mert nem lépett fel kellő határozottsággal és eréllyel amikor elfogadta az elmaradt beruházást így kerékpárút nélkül.. Ezzel gyakorlatilag lemondott a szerződésben foglalt útról, és annak megvalósításáról, mely bejött volna a városba és ezzel meghajolt a lakossággal ellenérdekelt szándék előtt.  Pedig ez lett volna az első és egyetlen kerékpárútja a városnak.  Az Üllői utcán a vasútig vezetett volna, ahol kerékpártároló, és továbbutazásra, közlekedési csatlakozásra adott lehetőség van.  Ez lett volna a lényeg és a nyeresége a városnak a beruházásban. A másik érv, pedig az alsópakonyi majorban élők közművesítése, hálózatra kötése és ezzel a korfontfokozat növekedés, a fejlődésbeli korszerűsítéssel járó jólét biztosítása. 

Összességében ezt nem kapta meg a város.  Pedig a kinyilvánítottakban, a megnyilatkozásokban erre tettek ígértet, s vállalást. A beígértek nem teljesítése, elmaradása Ócsa jelenlegi vezetésének helyrehozhatatlan kudarca.  Különösen annak tekinthető mindez, mert a városvezetésnek még azt sem sikerült elérni, hogy a 2020-ig tartó időszakban létesítendő 1500 kilométernyi szakaszból - akár kompenzálásként - Ócsának is jusson pár kilométernyi kerékpárút.  A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkár beszámolójában Ócsa nem szerepelt.

*

Nincsenek megjegyzések: