2015. december 8., kedd

Totál kár: Traffipax minden áron, avagy édes szopatás a hatóságtól - nem kis szemétség ( - Totalcar)

Lassan elkészül a fix traffipaxokból álló VÉDA-rendszer is, amit iszonyatos ráfordítással építettek ki. 

http://www.fordscorpio.hu/talalkozok/totalcar_logo.gifBiztos nagy szükség van rájuk, de az egyiknél valami furcsát fedeztem fel. 
Szinte minden nap járok az M5 budapesti szakaszán, ahol a kifelé vezető oldalon korábban ritkán méricskélték az autók sebességét. Most viszont termett ide is egy VÉDA-konzol, jó sok kamerával. Nem lehetett olcsó, az tuti.

http://kep.cdn.index.hu/1/0/1052/10522/105223/10522305_9fcc653e075d24f28dbb23a5afb945bd_wm.jpg
A kép kicsit torzít, meglepően közel van a figyelmeztető tábla a kamerákhoz. Érdemes becsatolt övvel erre járni, mert elvileg azt is látják a kamerák

A hivatalos rendőrségi nyilatkozatok szerint „a készülékeket összesen százharminckét, balesetveszélyesnek tartott közlekedési csomópontra szerelik fel”. Hát ez biztosan nem csomópont, egy nyílegyenes kettő plusz buszsávos út. Nyilván volt már olyan barom, aki itt ment neki a másiknak, de hogy nem gyakran akad ilyen, az is biztos. Annak ellenére, hogy a traffik kitelepítése előtt itt divat volt 100 fölött tépni, de sok baj nem származott belőle. Most, hogy már fix a mérés, mindenki betartja a szigorú 70-et, utána meg nem sokkal kezdődik a sávelhúzásos terület a Nagyon Fontos Elválasztó Betonfal építésénél, tehát nincs sansz a gyorshajtásra.

Szóval rend lett.

Azonban van egy dolog, ami szemet szúrt. Valahogy a sebességmérő csodaberendezés felszerelése után kikerült (kint maradt?) az előzni tilos tábla is erre a szakaszra, amelyen egyébként semmi forgalmi bonyodalom nincs, ami ezt indokolná. Természetesen azokat a vezetőket leszámítva, akik ösztönösen satut nyomnak, amikor traffit látnak, még ha negyvennel is mennek a hetvenben. És az ilyet az ember inkább megelőzi, mint hogy feleslegesen vészfékezzen.

 
                              Ezen a szakaszon nincs semmi: se kihajtás, se behajtó forgalom, mi is indokolja ezt akkor?
Ezen a szakaszon nincs semmi: se kihajtás, se behajtó forgalom, mi is indokolja ezt akkor?

Tény, hogy ők valóban veszélyesek, de ezt akkor is túlzásnak érzem. Egyébként záróvonalat nem festettek fel, de minek is, hisz a táblák jelzése üti a felfestést.

Van azonban itt még valami.

Ezek a VÉDA berendezések nemcsak sebességmérésre jók, hanem egy csomó más funkciójuk is van, ahogy ezt már megírtuk egy korábbi cikkünkben. 

Ilyenek az új fix traffipaxok

Már találtunk is néhányat, de folyamatosan szerelik fel az újabbakat és tudjuk mire képesek. Nézze meg őket, és segítsen összegyűjteni a többit.


Elvileg, ha elég ügyes a szoftver, fel kéne ismernie azt is, hogy tilosban előz valaki – márpedig miért ne hinnénk el a rendőröknek? Nem gondolom, hogy a szaggatott vonal befolyásolja ebben, ha közlik vele a tilalom tényét. Ha ez így van, akkor itt egy kegyetlen kaszálás következik? Annak ellenére, hogy gyakorlatilag mindenki betartja a sebességhatárt.

Ha ez így van, az elég szomorú, bár az előzési tilalom már önmagában tök értelmetlen.
*

Nincsenek megjegyzések: