2014. június 25., szerda

Van, ahol fontos a buszvárók kialakítása és létesítése - van ahol nem ( - városvezetésre várva, például)

Gyál nem kisváros. A pénz is sokkal több, ahogy a lakos is, mint nálunk. Az ott élőknek azonban legalább annyira fontos a közlekedés, mint itt, az Ócsán élőknek.

Gyál nem éppen az elmaradottságáról híres, még akkor sem, ha van mit pótolniuk. Azonban az ottani vezetés jól tudja, hogy a közlekedés nem csak a buszból áll, és nem elég a járatsűrűség vizsgálata az igényeknek való megfeleléshez, hanem szükséges még a normális megállók kialakítása is. Ez nem csak a biztonságot, hanem a jobb érzést és a kényelmet is szolgálja miközben védelmet nyújt az időjárás viszontagságaival szemben.  
Ezért fontos kelléke a közlekedésnek. 

https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10308550_317030241789254_2077181515509593959_n.jpg
Korszerűnek mondható fedett buszmegálló Gyál városában, szürke viacolor térkővel

Gyál, most 17 darab buszvárót újított fel és látott el viacolor kövezéssel és rajta fedett váróval. Az üvegezett utasvárókat a sülysápi Vacol Kft termékcsaládjából választották. Az időtálló kivitelű és  tetejéről  vízelvezetőkkel ellátott oldalazott buszvárók, összesen mintegy 16,8 millió forint összköltségébe kerültek a városnak.  
Darabja, a kivitelezéssel együtt nem éri el az 1 milliós összeget.

Ez azt jelenti, hogy a szürke viacolor utcai térkő mellőzése esetén, sima beton alapzaton az árak még alacsonyabbak lehetnek. 

http://valcol.hu/media/images/gallery/NOKIA1017.jpg
Valcol Band H típusú buszváró, beton alapon, semmivel nem csúnyább, de olcsóbb, mint a szürke térkő

Saját számítások szerint egy-egy megálló akár 750 ezerből is kijönne, ha kivitelezéssel együtt Ócsán, ha nagyon akarnánk.  
Ez azt jelenti, hogy a frekventált megállók közül kb 3 millió forintból akár 4 darabot is fel lehetne állítani.

http://www.rohr-utcabutor.hu/images/header.png
Ez egy másik hazai gyártó és annak egyik terméke - tehát kínálat és lehetőség adott ( - csak az akarat hiányzik)

Ezt az összeget egy 9 ezres városnak nem különösebben nehéz biztosítani, ha valóban akarja az önkormányzat.  

Elvégre ennyit éves szinten meg sem érez a város. Ezt igazolja a MÁV aluljáró felújítása, ami szintén milliókba került, és gond nélkül megvalósult.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqXqpXhvJA0nfF9O35lF2cWD0rW4TRubF6otStNoqxtoDv2uxokhNXNi1fJqq2IuuOUGipTesfNfML22RJ9EoO3qaEbvSn8EfLaxMaENg7EcC8TieWWGzyi32pHqEpc7scOZnI33CXFSk/s1600/002.jpg
"Stilszerű" buszmegálló Ócsán - példázza a vezetést ( - méltatlan a gimihez és a városhoz)

De adott volt a törlésre került csatornahátralékosok pénze is, ha azt beszedik.  Ez is fedezte volna a fedett megálló kialakítását a Bolya gimnáziumnál, az Árpád utcánál, és még pár helyen. Azonban ez nem élvezett prioritást.  

Ócsa közlekedőinek nagy előrelépés lenne a 4 darab új utasváró létrehozása. Közmunkások bevonásával és a helyi kezelésű utak mentén az előkészületek, valamint a talapzat kialakításával további költségek faraghatók le. 

http://valcol.hu/media/images/gallery/NOKIA1019.jpg
Jól passzoló, megfelelő védelmet nyújtó, hasznos buszváró, minden gond nélkül - valahol másutt

 Mint látható, az így kialakított buszváró jól illeszkedik mind  a városi, mind pedig a falusi környezetbe és a tájba. A megállóhoz integrált háttámlás fa padok sokkalta jobb érzést keltenek, mint a fém lócákhoz hasonló üléskialakítások. Erre Ócsának óda kell figyelnie, hogy ne az első képen látható gyáli "csúnyácska"  valósuljon majd meg.

http://www.rohr-utcabutor.hu/pictures/rve1_4m_2008.jpg
Ez a hazai buszváró pavilon RF technológiával készül,lócával és polikarbonát burkolással, tetszetős kivitelű darab

http://www.rohr-utcabutor.hu/pictures/rve1_2m.jpg
Ez egy kisebb és olcsóbb kialakítás
Sajnálatos a dologban, hogy a Bukodi-Horváth alkotta páros az elmúlt önkormányzati ciklus alatt nem tudott erre odafigyelni és 3-4 milliónyit ráfordítani. Sokkalta előrébb valónak tűnik a helyi "stadion" toldása, a óvodai ketrecfoci megvalósítása, vagy a leendő iskola műfüves "kis"pálya létrehozása. Egyik sem olcsó mulatság, hiszen bármelyik önrészét is vesszük, mind meghaladja a szóban forgó buszmegállók megvalósítási költségét.
Buszváró Sao Paulóban - ötletes és hasznos

És végül egy aktuális ajánlat, ha már a Futball VB árnyékában jött képbe a megállók ügye. A képen látható megállóban elhelyezett fedett várakozó Sao Paulo városában található. Nem különösebben nagy kunszt, de nagyon ötletes.  Jól mutatna a helyi pálya előtti megállóban, ahol egyben jelképezné azt is, hogy ez a pálya megállója. 


http://www.magyarfutball.hu/data/upl/2009/10/1256501720_sopron_buszmegallo.jpg
Szolnok, Tiszaligeti Statdion megálló - focilabda a jobb felső pipában  ( - reklám is van benne)



Ócsán ezzel csupán az a baj, hogy  ott egy hibás tér kialakítás következtében nagyon nem illik a képbe a megálló. Főleg egy ilyen fajta. Ehhez a megállót is át kéne helyezni és a teret is rendezni.

Az eseményeket látva, azonban ez és a mögöttes többi, egy új városvezetésre marad már. 


Addig is pár ötlet (példakép).

http://m.cdn.blog.hu/me/mekk-elek/image/december/vidikapu.jpg
Egyszerű "kapus" buszváró Székesfehérváron a csapat színeiben - helybéli gyártmány ( - önreklám)
 *

Nincsenek megjegyzések: