Gyál nem kisváros. A pénz is sokkal több, ahogy a lakos is, mint nálunk. Az ott élőknek azonban legalább annyira fontos a közlekedés, mint itt, az Ócsán élőknek.
Gyál nem éppen az elmaradottságáról híres, még akkor sem, ha van mit pótolniuk. Azonban az ottani vezetés jól tudja, hogy a közlekedés nem csak a buszból áll, és nem elég a járatsűrűség vizsgálata az igényeknek való megfeleléshez, hanem szükséges még a normális megállók kialakítása is. Ez nem csak a biztonságot, hanem a jobb érzést és a kényelmet is szolgálja miközben védelmet nyújt az időjárás viszontagságaival szemben.
Ezért fontos kelléke a közlekedésnek.
Korszerűnek mondható fedett buszmegálló Gyál városában, szürke viacolor térkővel |
Gyál, most 17 darab buszvárót újított fel és látott el viacolor kövezéssel és rajta fedett váróval. Az üvegezett utasvárókat a sülysápi Vacol Kft termékcsaládjából választották. Az időtálló kivitelű és tetejéről vízelvezetőkkel ellátott oldalazott buszvárók,
összesen mintegy 16,8 millió forint összköltségébe kerültek a városnak.
Darabja, a kivitelezéssel együtt nem éri el az 1 milliós összeget.
Ez azt jelenti, hogy a szürke viacolor utcai térkő mellőzése esetén, sima beton alapzaton az árak még alacsonyabbak lehetnek.
Valcol Band H típusú buszváró, beton alapon, semmivel nem csúnyább, de olcsóbb, mint a szürke térkő |
Saját számítások szerint egy-egy megálló akár 750 ezerből is kijönne, ha kivitelezéssel együtt Ócsán, ha nagyon akarnánk.
Ez azt jelenti, hogy a frekventált megállók közül kb 3 millió forintból akár 4 darabot is fel lehetne állítani.
Ez egy másik hazai gyártó és annak egyik terméke - tehát kínálat és lehetőség adott ( - csak az akarat hiányzik) |
Ezt az összeget egy 9 ezres városnak nem különösebben nehéz biztosítani, ha valóban akarja az önkormányzat.
Elvégre ennyit éves szinten meg sem érez a város. Ezt igazolja a MÁV aluljáró felújítása, ami szintén milliókba került, és gond nélkül megvalósult.
"Stilszerű" buszmegálló Ócsán - példázza a vezetést ( - méltatlan a gimihez és a városhoz) |
De adott volt a törlésre került csatornahátralékosok pénze is, ha azt beszedik. Ez is fedezte volna a fedett megálló kialakítását a Bolya gimnáziumnál, az Árpád utcánál, és még pár helyen. Azonban ez nem élvezett prioritást.
Ócsa közlekedőinek nagy előrelépés lenne a 4 darab új utasváró létrehozása. Közmunkások bevonásával és a helyi kezelésű utak mentén az előkészületek, valamint a talapzat kialakításával további költségek faraghatók le.
Jól passzoló, megfelelő védelmet nyújtó, hasznos buszváró, minden gond nélkül - valahol másutt |
Mint látható, az így kialakított buszváró jól illeszkedik mind a városi, mind pedig a falusi környezetbe és a tájba. A megállóhoz integrált háttámlás fa padok sokkalta jobb érzést keltenek, mint a fém lócákhoz hasonló üléskialakítások. Erre Ócsának óda kell figyelnie, hogy ne az első képen látható gyáli "csúnyácska" valósuljon majd meg.
Ez a hazai buszváró pavilon RF technológiával készül,lócával és polikarbonát burkolással, tetszetős kivitelű darab |
Ez egy kisebb és olcsóbb kialakítás |
Buszváró Sao Paulóban - ötletes és hasznos |
És végül egy aktuális ajánlat, ha már a Futball VB árnyékában jött képbe a megállók ügye. A képen látható megállóban elhelyezett fedett várakozó Sao Paulo városában található. Nem különösebben nagy kunszt, de nagyon ötletes. Jól mutatna a helyi pálya előtti megállóban, ahol egyben jelképezné azt is, hogy ez a pálya megállója.
Szolnok, Tiszaligeti Statdion megálló - focilabda a jobb felső pipában ( - reklám is van benne) |
Ócsán ezzel csupán az a baj, hogy ott egy hibás tér kialakítás következtében nagyon nem illik a képbe a megálló. Főleg egy ilyen fajta. Ehhez a megállót is át kéne helyezni és a teret is rendezni.
Az eseményeket látva, azonban ez és a mögöttes többi, egy új városvezetésre marad már.
Addig is pár ötlet (példakép).
Egyszerű "kapus" buszváró Székesfehérváron a csapat színeiben - helybéli gyártmány ( - önreklám) |
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése