A téli hónapokban jellemző rossz látási viszonyokra, a
szürkületben, sötétben való közlekedés veszélyeire igyekszik felhívni a figyelmet a rendőrség Békés megyében - írja a Police.hu
Bizony ez Ócsán is el kéne, mert 10 biciklistából legalább 8 szabálytalanul közlekedik. A legtöbb helyi bringásnak nincs meg a megfelelő felszerelése a közúti közlekedésre. A kerékpárok sötétben és szürkületkor is képesek világítás, fényvisszaverő prizma és láthatósági mellény a homályba veszve közlekedni, nem törődve azzal a közúti veszélyeztetéssel, amit maguk és közlekedőtársuk rovására okoznak.
Sajnos nem látni, hogy a helyi rendőrőrök, vagy a polgárőrök eredményesen fellépnének az közlekedési veszélyhelyzet megszüntetése, vagy felszámolása kapcsán, hiszen az elmúlt évek során mit sem javult a helyzet. Sokszor kész szerencse, hogy az úttesten világítás nélkül közlekedő embereket még nem ütötték el a velük egy sávban közlekedő járművek.
Nem tudom mit szólnának, ha gépjárművezetők is a kerékpárosok szokásait átvéve, az előírásokra fittyet hányva közlekednének akár a teljes világítás hiányában? A látatlanságban ekkor mindenki egyenlő eséllyel vehetne részt, és ezért sem a kerékpárosok, sem a rendőrség nem emelhetne kifogást az azonos elv alapján. Vagyis ha most a kerékpárosokat mentesítik, akkor azt az autósok is joggal elvárhatják. Jó lenne már végre a szabályokat egységesen értelmezni és betartani. A rendőrség szerepe ebben egyedülálló.
Blogunk évek óta folyamatosan hívja fel a figyelmet erre a jelenségre Mégis vannak, akik nyíltan hirdetik szabálytalankodásukat és a facebookon megosztva terjesztik ezen téveszméjüket. Nem hiszem, hogy a hatóságnak egy esetleg bekövetkezendő balesetre (ami ugyebár ezzel előre kódolva van) kell várnia.
2013. december 10-én lép hatályba a 72/2013. (XII.2.) NFM rendelet, amely – egyebek között – a kerékpár kötelező és nem kötelező felszerelésére vonatkozó szabályokat is módosítja.
A kerékpár üzemeltetésének műszaki feltételeit a 6/1990-es KÖHÉM-rendelet határozza meg, most ezt módosították.
Szigorítások:
- a kormányra vonatkozó előírás kiegészült azzal, hogy a kormány semmilyen helyzetében nem akadályozhatja a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működését,
- a fékberendezésekre vonatkozó előírás kiegészült azzal, hogy azoknak száraz és nedves időben egyaránt működtethetőnek kell lenniük,
- az előre fényt adó lámpától is megkövetelik, hogy tiszta időben legalább 150 m-ről látható legyen a fénye,
- új előírás, hogy előre is kötelező a (fehér) fényvisszaverő (a tavalyi KRESZ-módosítás már tartalmazta).
Részben könnyítés, részben szigorítás is:
- jelentősen módosult az oldalsó fényvisszaverőre (küllőprizmára)
vonatkozó szabály, amelyből egy helyett mostmár egy átmérő mentén
elhelyezve kettő darab szükséges, de helyettük alkalmazható fehér
fényvisszaverő körgyűrű felület a felnik közvetlen közelében, vagy
reflexcsíkos gumiköpeny is, ha megfelel a vonatkozó ENSZ-EGB előírásban foglaltaknak (a neves gyártók kerékpárüzletekben forgalmazott külsői általában megfelelnek).
A módosítás nagyon esedékes volt, például azért is, mert a KRESZ 54. §-ának tavalyi módosítása óta egymásnak ellentmondó szabályok vonatkoztak a kerékpárosokra.
*
1 megjegyzés:
Vélemények - pro és kontra: (https://www.facebook.com/polgarorseg.ocsavarosi)
Ócsa Városi Polgárőrség
Nem forgalmas úton lehet ittasan bringázni!
december 13., 17:58
"Ender István
Pár éve tiszta részegen jöttem haza Ócsárol is Bicigligel lámpa fék nem volt"
december 13., 18:01 ·
"Ender István
Most már nem iszok 3 om éve már na de fék van rajta de lámpa meg nyista még mindig"
december 13., 18:32 ·
"Erika Kertész
Végreeeee! Tele van a város világítás nélküli GYEREK kerékpárossal! Ennyit ér a szüleiknek az életük?!"
Megjegyzés küldése