2018. február 21., szerda

Erről is lemaradtunk - Ócsának a Károlyság 8 éve is kevésnek bizonyult a felemelkedéshez ( - bezzeg hartyán)

Hiába is igyekeztünk, és mindhiába próbáltuk sarkalni a városvezetést, az elmúlt 8 éve Károlysága során semmiben nem léptünk előre.

Hiába régről összeállt párosítás, Károly és Tamás csak a maga pecsenyéjét sütötte meg sikerrel.  

Tamás jó nagyot merítve a bugyrosból, hozta össze a vidéki középiskolai földrajtanári keresettől messze elrugaszkodott bevételeit annak ellenére, hogy Ócsa népe valójában be sem választotta az önkormányzatba. Mégis sikerült bejutnia, mivel az akkori okmányiroda egyszerű alkalmazottja, aki polgármesteri babérokra számítva indult, majd becsapva és hátrahagyva a bizalmába került választópolgárokat, visszalépett a képviselőjelöltiségtől, mondván az már macerás, és nem kifizetődő a számára. Nos ezt meglovagolva fogott össze az előző ciklusbeli páros, Károly és Tamás, hogy beágyazza magát a városvezetésbe.  Abba a mesebeli Kánaánba, mely közpénzt, státuszt, kimagasló megélhetést, közszolgálati autót, gazdagságot, és még annyi mindent jelentett számukra, hogy ezt vétek lett volna kihagyni.  

De mindhiába Károly és Tamás összefogása, a városnak vajmi kevés haszna származott a nyolc éve tartó nászból. 

Ócsa minden városvezetői ígéret és hazugság ellenére nem indult meg azon a úton, amin más városok.  Ócsa nem polgári vezetése nem tudott élni a lehetőséggel, akkor sem, amikor mások járdahálózatot, kerékpárutakat, termelőkapacitásokat, inkubátorházakat, telephelyeket, vagy éppen ipari parkokat hoztak létre. 

Károly és Tamás csak mélán ültek a bakon és jól elvoltak azzal az egy helyben toporgással, mely nem ért többet a maguk alá szarásnál.  Így maradt el a város előre vitele. 

Hiába harangozták és hazudták be a legújabb kori legnagyobb fejlesztését a városnak, az egész a torkukon akadt. 

"Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk, amely nagymértékben megerősítheti szerepünket a leendő járásban, sőt a megyében", utat nyitva új vállalkozásoknak, munkahelyteremtő beruházásoknak

Nem lett is semmi abból a a nagyszájú ígérethalmazból, amit a két városvezető nagy pofával hangoztatott.  Hiába is írtunk erről 2011-ben, aztán 2013-ban, majd 2015-ben, amikor 2017-ben sem változott semmi. Most 2018-ban is ugyanazokkal az elmaradottságokkal állunk szemben, amivel 8 évvel ezelőtt is szégyenkezve küszködtünk. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEgkWKTcJ9W9f7AL6BmjT1EiNSuaWOlZcxuEUCsSmkZ-rnydy9-PQ1EVx4_REo1WPR8DVQHVQdJvlx66JLUp-8pi0CNY1uA8djdyjKo5ncf4kmG0LB1lz5-S8VqUkrRNhcpKIJDjWqgXybR_2nTNGLnewCRsAetBjebIMwweq3g=w1200-h630-p-k-no-nu

Bukodi Károly: ''Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk.''


Ma Ócsa semmivel nincs jobb helyzetben, mint korábban. Az elmúlt 8 év csak Tamásnak és Károlynak volt hasznos, hiszen ezen idő alatt nem évi egymilliót raktak zsebre. 

Most is csak arról hallani, hogy a fejlődés elkerül bennünket. A svájci tulajdonú Rehau-Automotive Kft., sem Ócsát választotta.  Hiába is ígérte Károly a fejlődést, és hiába dédelgetjük álmainkat Szűcs Lajával, a térség fejlesztési biztosával a 727 új munkahely létrejöttét elősegítő beruházás Újhartyánt választotta helyszínül. Mindezt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden jelentette be Budapesten.

Szijjártó Péter kifejtette: a Rehau-Automotive a Magyarországon jelenlévő autóipari beszállító vállalatok között az egyik legfontosabb, és a világpiacon is az egyik vezető cég, a világ legnagyobb autógyárainak beszállítója. A cég győri telephelyén is bővít, amit az Audi növekedő igénye indokol. 

Az újhartyáni zöldmezős beruházás oka pedig az, hogy a Mercedes már a második gyárat építi Kecskeméten, és ott is az egyik legfontosabb beszállító a Rehau-Automotive. A kormány 7,1 milliárd forintot biztosít vissza nem térítendő támogatásként a beruházáshoz.

Ócsa mindettől a lehetőségtől esett el az ismert városvezetők ténykedése során. 

Markus Grundmann vezérigazgató azt mondta, hogy a Rehau új üzemében lakkozott külső alkatrészeket, például lökhárítókat és légterelőket gyárt majd. Összesen mintegy 150 millió eurót szánnak az építkezésre, a beépített terület nagysága 63 ezer négyzetméter lesz. A munkálatok márciusban kezdődnek és 2019 áprilisában fejeződnek be.

Remélhetőleg a most regnáló városvezetés addigra kikopik és jobb esetben elballag, vagypedig Ócsa lehúzhatja magát a vécén, ha ezek újra hatalom közelébe kerülnek.

*

Nincsenek megjegyzések: