2015. július 27., hétfő

Parkolópálya - korszerűtlen, elavult vasúti átjárók, fa kivágások és bontási beton rejtés ( - de hol a gondnok)

Ócsán jelenleg is zajlik a P+R parkoló kiépítése a helyi vasútállomás mindkét oldalán, hogy a távoli jövőben az elővárosi vasútvonal mentén a rácsatlakozáshoz megfelelő és elegendő várakozóhely álljon rendelkezésre az itt átszállni vágyóknak. 

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11079532_384043898441722_1557904889400021433_o.jpg
Ha kiderül hogy környezetkárosítás történt, akkor fizet az Unió?
Azonban a parkoló beruházás csak egy szempont, hiszen az ideérkezők egy szűk keresztmetszető úthálózaton és vasúti kereszteződésen át juthatnak a kibővített területen elhelyezkedő parkolóba, amit több mint négyszáz (263 + 150) férőhelyesre terveztek. 

Három helyszínen lesz P+R parkoló, összesen 263 db parkolóval, melyből 10 db-ot a mozgáskorlátozottak számára alakítunk ki, valamint összesen 150 db B+R tárolót létesítenek.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsmh0RzgYv0jz3bMrc2-CvSkvt6FK3gYHDRIRmXfWEy0hSb923sclEOFoiw9ErJSLh3e7ke6Iopj8wAbRN-0t2pVMsP_vZVteloQMc8JO7qfmErjCiie3S5EMBh1Eq2BJQbuzrLiCUJA4/s1600/012.jpg
Ezt, a parkolót összekötő átjárót nem szélesítik ki
A Kölcsey utca mellett, a Székesi u. – Dózsa György u. közötti szakaszon 137 db személygépkocsi, 70 db B+R és 3 db autóbusz parkolását kívánják megoldani, a jelenlegi zöld- illetve rakodóterület helyén. A Kölcsey utca jelenlegi burkolatszélessége (3,5-4,0 m), valamint annak állapota miatt nem alkalmas a parkoló forgalmának lebonyolítására, kiszolgálására, ezért a burkolatot 6,0 méterre kiszélesítik. Ez viszont a zöld területek kárára történik, aminek pótlására semmiféle megoldást nem tártak a városban lakók elé.

Ilyen öles fákat vágtak ki - de ki adott rá engedélyt?

Az építkezés során kivágott egészséges öles fák megmentése, vagy áttelepítése sem volt szempont az önkormányzatnál, vagy a beruházást végző előtt.  A városvezetés ennek kapcsán sem tett különösebb intézkedést. A közterületfelügyelet pedig szintén nem járt el, ahogy a volt lerakó mellé kihordott öles betondarabok elhelyezése és földbe temetése sem okozott gondot a vállalkozónak, vagy az önkormányzatnak.  

A földelt betonnal keletkezett környezetkárosítás, a szemétdomb mellett maradva az ottani földkéreg amúgy is erős leterhelése mellett ott marad az utókorra.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiM0xUF13KS20jo-wMuwCBeJ9mVIWEI10v9-gZEA6P_7QZ5qwT_Xdf-uYmvgUagy2aFWv0ixSASDc7K4GkGQF7UeKeN2TjjGh0r6QFPvuAEzD6eUoo7igNDqrSyjOj4-e2xDJCugg85MHg/s1600/DSCF1108.JPG
Így hordták ki az építkezési betonhulladékot az erdőbe

Szolgáltasson ez a blog emlékeztetőül  erre a majdani felfedezőnek.

Ami pedig a parkolókialakítás más szempontjait érinti, az pedig nem más, mint a megnövekvő forgalom, amit a rávezető utak a két elavult vasúti kereszteződéssel, az adott átjáróval nem fog tudni megfelelően ellátni és lebonyolítani, hiszen azon sem szélesebbek, mint a most átépítésre kerülő Kölcsey utca. 

Ez az átjáró régóta elavult - itt nem lesz megújulás
Tehát amennyiben az nem megfelelő a parkoló kiszolgálásra, akkor azok az utak sem, amelyek erre vezetnek rá. Vagyis az nem egy bölcs dolog, hogy kiszélesítünk egy területet, ahova közel 400 parkolójárművet akarunk elhelyezni és rávezetni, de a be vezető főforgalmú utakat és kereszteződéseket elhanyagoltan, és kiszélesítés nélkül hagyjuk.

Ugyanis ezen a keskeny, rossz nyomvonalvezetésű korszerűtlen és balesetveszélyes utakon fog lezajlani a megközelítés, aminek során 263 járművel számolnak napjában. Ezek közt busz, kerékpáros és rokkant kocsik is lesznek, akik mind a lepusztult kereszteződéseket átszelve kénytelen az öblösített parkolót elérni. 

*

Nincsenek megjegyzések: