Ma a képviselő-testület havi soros ülését tartja. Ez többnyire a lakosságot nem igazán érdekli, ezért népes hallgatóság nem szokott lenni. Gyakorlatilag az emberek érdektelenek az ügyek kapcsán, ezért nem áldoznak több figyelmet az eseményekre, mint ami azokról általában szűkszavúan itt-ott megjelenik. Pedig ma is számos dolog kapcsán fog döntés születni, ami kihat a városi költségvetésre és a mindennapi életünkre.
Most a mai napirendi pontok előterjesztései alapján amolyan jegyzetelt stílusban tenném közzé észrevételezésemet, s véleményemet, anélkül, hogy az előterjesztéseket ide bemásolnám.
Akit érdekel, az utána tud nézni, aki meg jártas benne, az meg amúgy is tudja miről van szó.
Most nézem, az Egressy tervezett (Sponga Károlyné által
kitöltött) költségvetését, ami a képviselők elé
kerül elfogadásra.
Belenéztem és nem látom azt a pénzt amit
2012-ben kapott a várostól a csatornadíj elmaradás visszafizetésére. Nem
látom, hogy azt miként és hol rendezi a költségvetésében, pedig tavaly
arról volt szó, hogy az idei év terhére kapja meg amolyan hitelként, és
azt majd most rendezi. Szóval ezt nem látom.
Aztán nem értem, hogy a Szolgáltatások címszó alatt mit
kell értenem. Milyen szolgáltatásokat (táblázat 18.sor) nyújt, amit a
költségvetéséből kell finanszírozni a működésen felül?
Ráadásul mitől nyújt több szolgáltatást egyes hónapokban? Mitől drágul február, vagy április és július?
Mitől kiugró a május (közel tízszerese a júniusinak) és a
szeptember? Miért nem egyenletes az a bizonyos (ismeretlen)
szolgáltatás egész évben?
Végezetül milyen
számegységben, valutanemben készült a kimutatás, mert arra semminemű
értelmezés nem került a dokumentumra. Ezért nem tudom, hogy a közölt
számadatok ezer forintban értendők e. vagy éppenséggel hogyan?
Nem akarok kukacos lenni, de a költségvetési tételekkel
nem lehetne így és amolyan spongyán foglalkozni. Ez minimális elvárás
lenne a kiállítótól és az üzemeltetőtől is. Ilyen bedobált számokkal
kitöltött nyomtatványt felelős személy nem ad ki a kezéből tárgyalásra.
Észrevételezném továbbá, hogy az egyházi támogatások megszavazásakor, vegyék
figyelembe, hogy míg most a három helyi egyháznak fejenként 300 ezres
támogatást biztosítanak, addig a reformátusok ennél jelentősebb mértékű
kiegészítő támogatásban részesülnek évről-évre. Ez a többlet támogatás a
villanyszámla, az Ady Endre utcai ingatlan megtámasztása és még pár
apróságban jelenik meg, ami éves szinten akár az 1 milliót is elérheti,
vagy éppenséggel meghaladja.
Ráadásul a polgármester a támogatást az átiratában foglaltak ellenére sem indokolja.
****************************** *******************
Az
Ócsai Kisbíró előterjesztése kapcsán a polgármester semmi konkrét
adatot nem közöl. Nincs az előterjesztésben, hogy a korábbi évi 5
milliós keret mennyiben módosulna, és mit jelent a kisebb összegű
előállítási költség.
Felhívnám továbbá a képviselők figyelmét, hogy az újság továbbra is
a Kulturális bizottság hatáskörében van, így annak bárminemű intézése,
nem a polgármester, az alpolgármester feladata, még akkor sem, ha a
szerződésmódosítás végett mégis csak a polgármester az illetékes. A
szerkesztő váltások, az arculat módosítások a megjelenni szánt írások
lektorálása, bírálata és engedélyezése nem Horváth Tamás kompetenciája,
hanem a bizottságé.
Jó lenne, ha a továbbiakban a bizottság ennek érvényt szerezne, amivel egyben betartaná a rá vonatkozó kötelezettségeket is.
****************************** ********************
Szeretném jelezni, hogy a Halászy Károly iskola
tornatermének bérbeadása tárgyában született polgármesteri előterjesztés
megszavazásánál vegyék figyelembe, hogy a tornacsarnok bérbeadása
során számos konfliktushelyzet és kifogás merült fel. Az iskola
tornatermét randalírozásra italozásra, szülinapi, névnapi partik
rendezésére is felhasználták, ami a környéken élők nyugalmát nem egy
esetben megzavarta. Az érintett pedagógus Spák József tanár, jelenleg
üzleti vállalkozás keretein belül más településen élőknek hasznosítja a
termet díj ellenében. Ez a tevékenység nem a helyi sportéletet és nem a
helyi lakossági igényeket elégíti ki.
A terembérlő sok esetben az iskolán át közelíti meg a termet, ami a
riasztó nem megfelelő használatával jár. Az iskola udvarára sokszor
beálltak a járművel érkezők, ami többször hétvégi és az esti órákban
történő hangoskodással, rendzavarással járt.
Az események kapcsán bírósági eljárás van folyamatban, aminek
egyik soron következő tárgyalása február első felére van kitűzve. Ha jól
értesült vagyok erre a polgármester is be van idézve. Ezért javaslom,
és kérem a szavazás előtt a polgármestert erről nyilatkoztatni
szíveskedjenek, tekintettel, hogy a Halászy okán már eddig is több
millió került kifizetésre a megítélés szerint.
Kérem továbbá beszámítani, hogy a Spák féle vállalkozás az
iskolának soha nem fizetett költségtérítést az elfogyasztott energia
(fűtés, világítás, meleg víz) után.
Az
előterjesztés azon része, hogy "sportrendezvények, társadalmi célú
események céljára történő bérbeadás" megtévesztő, mert ezekre a nevezett
eseményekre pont nem kértek díjat. Díj ellenében a vállalkozásba
kiadott délutáni, hétvégi focizásokra jöttek a fizető vendégek. A
városi sporteseményekre, a parasport tevékenységre és az ünnepi
rendezvényekre nem vonatkozott eddig sem a bérbeadás.
Kérem a szavazatuknál ezt kifejteni,
valamint észrevételezni, mert ez legalább annyira lakossági, mint egyéni
vállalkozói és önkormányzati érdek.
****************************** ************************
Pest megye önálló statisztikai régióvá vállalásának
kezdeményezése kapcsán javasolnám előzetes egyeztetés megkezdését a
térség és szomszédos települések közül legalább Dabas Inárcs,
Felsőpakony, Alsónémedi, Bugyi bevonását megvitatás, és kitárgyalás
céljából. Gomba község túl távoli település ahhoz, hogy a szomszédos
érdekek egyeztetésének kizárásával csatlakozzunk az általuk indított
kezdeményezéséhez. Különben is félő, hogy ez az egész csupán Szűcs
Lajos megyei elnök elképzeléseit erősíti a valós és tényszerű, illetve
helyi érdekek nélkül.
Felsőpakony, Inárcs, Dabas, stb; távolmaradásának
okairól is értekezni kéne, míg Bugyi és Alsónémedi ebbéli véleménye is
fontos lenne a döntéshozatal szempontjából.
****************************** *************************
Horváth Tamás, Ócsa Városüzemeltetési Kft
létszámemelési javaslatával kapcsolatban megjegyezném, hogy az
előterjesztésben megfogalmazott 2 fő létszámbővítésre
az önkormányzati cégnek alapból nincs pénzügyi lehetősége, hiszen nemrég vett fel milliós tételt finanszírozási hitel keretében. Ezt a hitelt
azonban önmaga nem tudja visszatörleszteni így az a város polgáraira
hárul az önkormányzaton keresztül, miközben a városüzemeltetés
egyre szűkebb szolgáltatást nyújt. Az idén szüntették meg pénztelenség
okán a szelektív szigeteket. Nincs elég ember az utcák takarítására,
ahogy az aluljáró tisztán tartására, vagy a buszmegállók leszemetelésére
sem. Ezért kimondottan kétséges, hogy miként fogja tudni fizetni a
további két fő bérét és járulékait anélkül, hogy a jelenleg ott
dolgozók fizetését ne csökkentenék.
Ellentmondás az előterjesztésben, hogy egy főt,
karbantartási feladatra akarnak alkalmazni, miközben megjegyzi, hogy
eddig is kettő volt. Ha korábban kettő volt, és a státusz nem változott,
akkor most miért kell a bővítés, hogy újra kettő fő legyen? Ha tehát
felvesznek egyet akkor miért szükséges a létszámbővítés? Ha pedig felvesznek
2 főt, akkor az egyik, nem a korábban volt karbantartót pótolja? Tehát
máris elég lenne egy fős létszámbővítést engedélyezni.
Ez az egy fő azonban portás volt a Halászyban, akire a KIK nem tart
igényt. Ráadásul OKJ-s képzés keretében pedagógus asszisztensnek
készül. Tehát továbbra is az iskolán belül szándékozik maradni és
elhelyezkedni. Így a két fő iskolából átvenni szánt személy Ócsa
költségvetésébe integrálása a Városüzemeltetési Kft közbeiktatásával
indokolatlan és túlzó kiadást jelent. Ráadásul ezeket az összegeket az
eredeti költségvetési tervezetébe nem kalkulálta még senki. A keret-túllépés, avagy
keretnövelés pedig szintén önkormányzati többletpénzt jelent. Ez
azonban nem célszerű törekvés.
Mindezekért azt javaslom, hogy a Városüzemeltetési Kft létszámbővítéséhez ne járuljon hozzá a képviselő-testület. Egy fő iskolai karbantartót, amit egyébként már a KIK lát el, a városüzemeltetés csak és kizárólag a korábbi állományi létszám pótlására és terhére vegye fel, létszámbővítés nélkül és városi szolgálatra.
A továbbtanuló egykori portást pedig vállalja be az Egressy Gábor
Szabadidőközpont a saját költségvetési terhére, mert az előző
gazdálkodási évben a város amúgy is kisegítette anyagilag az Ócsa és
társai díjtartozásának rendezése érdekében a társulatot.
Így a városüzemeltetés költségvetése és létszáma változatlan marad, miközben a két iskolából kiszoruló alkalmazott elhelyezése is biztosított.
Kiegészítő észrevétel az Ojtozi megállapodáshoz, ami
igazából pénzbeli támogatást, kifizetést jelent, az, hogy a tervezet
szerint a kapott pénzt az egyesület a szabadon használhatja fel a
működésében meghatározottak szerint. Tehát közel sem biztos, hogy abból
virágot vesznek, vagy sírt gondoznak, mert üzemeltetési költség címén
akár autóbérlésre, üzemanyagra, vagy céljellegű kifizetésre is
költhetik.
Mindezeket ajánlanám a képviselők figyelmébe is.
*
2 megjegyzés:
Hallom a Horváth, meg az inasa megint bunkón beszólt a korelnöknek.
most akkor biztosan büszkék magukra
Megjegyzés küldése