Az utóbbi hónapokban sokszor előfordultak pillanatnyi áramszünetek, de február 18.-ról 19.-re váltó éjszaka tartósabb áramkimaradás sújtotta a várost, ami után sokan feltették a kérdést, vajon mit lehet tenni azért, hogy a szolgáltatás a kornak megfelelően zavartalan, mondhatni korszerű üzembiztos legyen és ezt a hálózati szolgáltató a fizetett díj ellenében fenn is tartsa. Ennek érdekében lakossági aláírásgyűjtésbe kezdett az egyik helyi egyesület, a BÉKE.
Igazság szerint minden ilyen esetben az Önkormányzatnak azonnal fel kéne venni a kapcsolatot a szolgáltatóval, de ez a mostani polgármester esetében és ismeretében nem történik meg. Bukodi Károly Ócsa polgármestere eddig még nem járt el megfelelően annak érdekében, hogy Ócsán az áramszolgáltatás stabil, megbízható és állandó, azaz folyamatos legyen.
Mint ismert a szolgáltató szeret hivatkozni a természeti jelenségekre úgy, mint a vezetékekre belógó faágakra, vagy a ráeső gallyakra, mint a kimaradás okozójára. Bár ezek nagy számban nem bizonyulnak valós és elfogadható kifogásolásnak hálózati kimaradásokra és főleg nem a pillanatnyi áramszünetre. Mindez sokkalta inkább a szolgáltatóra annak szünetmentességet biztosító rendszerére utaló hiba. Látható, hogy a szolgáltatói oldal nem igyekszik kiküszöbölni és megoldani a problémát.
Ez a polgármester hibája is, mivel az elmúlt évtizedben ennek megoldása érdekében szinte semmit nem tett.
Amennyiben az elmúlt időszak áramkimaradásai miatt meghibásodás lépett fel háztartási gépekben, úgy a kárigényt a biztosító felé kell bejelenteni. A biztosítók vagy közvetlenül a ELMŰ-től vagy a fogyasztótól kérik az igazolást az áramkimaradás tényéről. Eddig ebben sem volt partner a városvezetés. Értesüléseink szerint a hivatal nem dokumentálta az eddig tapasztalt áramkimaradásokat, így arra visszamenőlegesen hivatkozással sem bír. Mindez nem jó hír, hiszen a lakosságnak ez nem segítség. Pedig az önkormányzat adhatna ki igazolást az általa észlelt és rögzített kilengésekről a kisebb-nagyobb áramkimaradások, vagy áramszünetek és visszakapcsolások tényéről. Ennek hiányában ezt az igazolást az alábbi elérhetőségeken lehet kérni a szolgáltatótól: elmu@elmu.hu vagy ELMŰ Hálózati Kft. 1116 Budapest, Mezőkövesd utca 5-7.
A beérkező kárigényeket egyesével bírálják el, és a kérelmezőket levélben értesítik.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése