Nem akartam azzal kezdeni, hogy Ócsa az Isten utolsója, pedig nagyon ott van a szeren ez, amikor megláttam Pánczél Károlyt kiállni Taksonyon az általa ott átadott kerékpárút beruházás mellett.
Nem rég még Bukodi Karcsi volt az, aki Ócsa 15 éves várossá fejlődése alakulása kapcsán osztott meg polgármesteri közösségi csoportjában. Ezt átvéve az Ócsaiak egymásért vol.2 alatt élénk párbeszéd alakult ki a polgármester önfényező magatartása és a város valós értékfejlődése mentén. Odáig jutott a közösségi párbeszéd, hogy bár Bukodi a saját érdemeként próbálta feltüntetni a várossá formálódást, ami persze nem igaz, és bemutatnia az általa képviselt fejlődést, amit ugyebár többen cáfolva a polgármester neje próbálta a férjét mentve kiszabadítani abból a helyzetből, amit generált.
Valós igaz, hogy Bukodi a fasorban volt, amikor a Dönti Károly a várossá válás folyamatába belekezdett. Bukodi és háttércsapata ahol csak tudott betartott neki. Így volt ez az Egészségház kigondolása és megépítése, a mentőállomás gondolta kapcsán. Addig áskálódtak és törtettek, míg a mentőállomást is sikerült megtorpedózni. Aztán a régi iskolaépületének méregdrága elbontása és az Egészségház helyéjen meghatározásában is rendesen odatettek. Az a szűk keresztmetszet, ami a posta és az épület közti keskeny aszfaltcsíkot alkotja az ő művük, mert gyakorlatilag arra a helyre beszorították az épületet.
Persze ebben nagyrészt benne van Horváth Zoltán akkor még kegyelt főépítész is aki a többszörös áttervezés után jutott el a mostani kialakításhoz. Ezek a változtatások azonban nem az ő hibája, hanem a folytonosan változó elképzelések következménye. Horváth Zoltán talán csak abban marasztalható el, hogy az épültet nem a hátsó parkoló felé tolta el, és hogy nem hagyott nagyobb helyt a pályához bevezető útnak. Amúgy a belső lerendezés és a szűk rendelői kapacitás a Bukodiéknak köszönhető az által, hogy a házba lakásokat terveztek. Ez nagyban befolyásolta a kialakítást, ami bizony a szakkellátást képező rész hátrányát váltotta ki. Szóval ez sem olyan siker, amit igazán bezsákolhatna magának Bukodi és fideszes csapata. Amúgy meg az egészet valójában Dönti Károly polgármester oldotta meg komoly harcok és feszültségek árán. Az átadás is az ő nevéhez főződik úgy is, mint a várossá alakulás egyik szimbóluma.
Bukodi Károly a várossá válás folyamatára úgy ült fel, mint a lajosmizsei vonatra, ami a Nyugatiból elindulva de arra Gyál-alsó, vagy Felsőpakony állomásán szállt volna fel, és csak Ócsáig. Aztán nem elég, hogy erre menet közben lépett fel, de végig sem ment a vonalon. Így marad abba az a folyamt, amit Dönti polgármester elindított.
Ahogy polgármesterré választották Bukodit, azonnal megkezdte a kirekesztő városvezetést. Első tevékenységei közt kiszorította a régi képviselőket a döntéshozatalból. A saját fideszes képviselőit ültette a bizottságokba és azok élére. Az akkori riválisait Dönti Károlyt és Török Lászlót gyakorlatilag kispadra ültette. A harmadik elkicsinyített "ellenzékivé" tett képvisel pedig Inczeffy Szabolcs vált. A fideszes többség eléréséhez az akkor magát függetlenként benevező Gallai Zoltán kellett. Ehhez egy igen hatékony elbeszélgetés során tudtára adták, hogy ha boldogulni akar a praxisában akkor vagy beáll mögéjük támogatólag vagy csóróként mehet világgá. (Török Lászlót a folyamatosan produkált és most legutóbb elért választási eredményei ellenére is háttérbe szorítják és ehhez a mostani képviselők is a polgármester mellett bűntársként asszisztálnak.)
Az utóbbi évek hovatartozása Gallai Zoltán kérdésében az akkori és a mostani anyagi és jóléti állapotában kapható meg a válasz avagy mérhető le igazán. A fejlődés talán az akkori kocsiján és a jelenlegieken látható, ha már a zsebén külsőre nem is látszik.
A város azonban nem áll ilyen jól. A városi fejlődés megakadt a Bukodi-Horváth adta páros térnyerése után. A FÉG elárulása és átjátszása tömeges elbocsátásokkal járt, aminek után jelentős veszteség érte a várost és a munkanélküli hagyottakat. Iparűzési adóbevételek estek ki, és az akkori meg az ígért munkahelyek sem teremtődtek vissza.
Bukodiék Szűcs Lajossal az oldalukon a Felcsúti Zsolt hozta MPF mellé állt. Az elbocsájtott dolgozók kisemmizettekké lettek. Az Ócsai FÉG azóta sem vált méltó utódává annak a cégnek, ahova régebben buszokkal jöttek a környékbeliek dolgozni.
De nem elég a bajból, mert Bukodi polgármesterségének köszönhetően még meg is sarcolták a rá szavazókat egy általa bevezetett kommunális adóval. Mindezt a terhet Bukodinak köszönhetik az itt élők, amolyan választási ajándékként.
Aztán ahogy telt -múlt az idő, és ismét bizalmat kapott Bukodi Karcsi, valamint kikerült az önkormányzatból Dönti Károly, Inczeffy Szabolcs és nem volt már elég ellenzéki, a fideszes úthenger lenyomta a helyi iskolai- és óvodai étkeztetést egy Szűcs Lajoshoz is köthető baráti cégnek. Ezzel az önkormányzat kiárulta a gyerek és az időkori szociális étkeztetést egy nyereségérdekelt Fidesz-közeli társaságnak, a Ts Gastro-nak (ma már Eatrend).
Közben nem szabad megfeledkezni az Alsópakonyra elképzelt kormányzati beruházás kapcsán sem, amit úgy adtak el a helyieknek, hogy ezzel ''Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk.''
Mindez Bukodi arcára égett, de ez sem volt elég
Az egész felér egy árulással. Azonban Bukodit ezek után még páran mégis visszaénekelték tavaly a város élére. A korábbi ellenfele, a volt jobbikos helyi elnök Magyar Péter szerint is megérdemelt még egy esélyt. Sajnálatos mód ezt meg kapta, de semmi sem változott.
Bukodi nem lett jobb, és a város sem ment vele előrébb. A tízévnyi eltékozolt idő és pénz, amit Bukodi városvezetése alatt a kommunális-adóval terhelt lakosság alól kitapsoltak, megéreztette hatását.
Míg más helyek, települések, városok fejlődtek, addig Ócsa elmaradt. Mondhatnánk ide a vonat is legalább félóra késéssel érkezik és sokszor így is indul. Ez annyira jellemző erre a helyre.
Emlékszem amikor még Szűcs Lajos volt a helyi országgyűlési képviselő, akkor ő állt Bugyi telepesen a kerékpárút-átadás során a nemzeti szalag mögött. Akkoriban 2010-t írtunk.
Azóta eltel tíz év, és most Pánczél Károly áll ott az út közepén és vágja át a szalagot Taksonyban egy kerékpárút-átadáson.
Ócsán ez alatt a 10 év alatt egyetlen méternyi kerékpárút nem létesült. Itt Bukodi csak a 15 éves várossá lakaulás nyomán tud feltenni egy összeállítást, amiben erről egy szó nincs. Úgy futtatja magát, mint az ötös főút út szélén seggét billegető, aki semmi mást nem tud felmutatni, mint a félpucér valagát.
Ócsa is egy ilyen fél-pucér kisváros, aminek utóbbi 10 éve legalább annyira csúfos, mint az útszéli prostik napi látványa, és hátrahagyott mocska.
Hiába dobják össze a lakosok évről-évre a kommunális adó 30 milliós adományát a városnak, amikor azt a polgármester az önkormányzati képviselők jóváhagyásával elkótyavetyéli. Hiába a megszorítás, a folyamatos adóteher, amikor abból 10 éve nem képes egy normál szélességű utat megépíteni. Már a második óvodánál sikert úgy felújítani az odavezető utcát, hogy azt követően mindkettőt egyirányúsítani kellett.
Az ember normális fejjel nem érti, hogy ha már feljavítunk valamit, és abba pénz ölünk, akkor miért nem előrébb lépünk az által hogy abból egy normális kétirányú közlekedésre alkalmas utcát hozzunk össze. Nem. Ócsán mindent szűkre szabnak. Ezért kellet egyirányúsítani két forgalmas helyen.
De a Székesi-Damjanich vonatkozásában sem jobb a helyzet. Ott is csak fél méteren múlt a normál szélesség és az a mostani felújítással elért és kialakított régi nyomvonal, mely semmit nem javított a két autó egymás mellett történő biztonságos elhaladásán. A felújított utcák ugyanolyan szűkek maradtak, mint amilyenek voltak az előtt. Ócsán 150 millióból sem jött ki egy normális útfelújítás. A buszok és a vele közlekedők semmivel nem kerültek jobb helyzetbe a ráfordításokat követően, mert két jármű alig fér el egymás mellett a szűk aszfaltcsíkon.
És még volt annyira pofátlan a polgármester, hogy megüzenje a felháborodott és szólni mert embereknek, hogy örüljenek ennek.
Az arrogáns Bukodi erre és ennyire képes. Lehet itt 5, 10, 15, vagy akár hány évig polgármester buksi, Ócsa vele nem fog élhetőbb lenni és fejletté válni.
Itt van a mostani Pánczél Károly-féle átadás. Látva a képeket, olvasva a beszámolót, kiderül, hogy 32 milliós állami támogatásból lehet építeni önálló és a forgalomtól elkülönített, biztonságos kerékpárutat még ma is.
Taksony már rég befejezet és átadta, amit Ócsa el sem kezdett. Ráadásul mennyivel másabb, mint amit ide terveznek.
Érdekes látni, hogy Ócsán ez nem lehetséges. Itt ennyiből legfeljebb csak Szűcs Lajos háza előtti utca szakaszt lehet úgy feljavítani, hogy az onnan lezúduló víz a vele szemben álló portájára zubog.
Ócsán a Szűcs Lajos előtt közpénzből lehet térkövezet járdát építeni, a 150 millióból felújított Damjanichra még egy aszfaltcsík sem jutott az arra járóknak. Sőt Gallai képviselő még külön járdapénz hozzájárulást is akart volna kérni a kiépítésért. Érdekes, hogy a dúsgazdag Szűcs Lajost, vagy Bukodi Károly miért nem szólította fel ez ügyben a térítésre?
Lássuk be, hogy ami Ócsán zajlik, az egy gyalázat.
Ha jól emlékszem, Krisztián László megosztása kapcsán került elő a Falu Tamás utca tervezett felújítása és az ottani kerékpársáv kialakításának számítógéppel rajzolt vázlata. Amúgy meg semmit nem hallani erről a beruházásról a tervekről, vagy az elképzelésekről. Mindez jól jellemzi Ócsát és az önkormányzatiságot. Azt a hátrémunkát, vagy mutyizást, amit nem osztanak meg, amiről nem beszélnek, csak így, vagy úgy bukkan elő, mint ez a terv.
Ebből azért kivehető, hogy a falu Tamás utcában megvalósuló beruházás a kerékpárút fejlesztési elképzelés része, aminek során egy bújtatott útfelújítás fog megvalósulni, és maga a kerékpárút kialakítása szenved csorbát, mivel az nem teljes értékű és nem különálló kerékpárút, hanem csak egy szimbolizált, felfestésből álló kialakítás. Ez valójában az útra történő festés az, amit kerékpárútként aposztrofálnak nálunk. Kínjukban mást felmutatni nem tudnak.
A látványterven az látszik, hogy nem kerékpárút, hanem csak egy felfestett sáv lesz és kerül kialakításra a Falu Tamás utcában közel annyiból, amiből a Damjanich-Székesi feljavítása került. (PM_KEREKPARUT_2018/32 Az ócsai Falu Tamás utca és Damjanich utca kerékpárút létesítése 151 973 275,- Ft.) Ez a felfestés a forgalmi sávokra rajzolva vesz el helyet, mert az út nem lesz olyan széles, hogy a 2x2,5 méteres sávfelfestésen kívül valósuljon meg a kerékpársáv. Vagyis az egész egy átverés. Nem egy önálló kerékpárút, hanem egy a forgalmi nyomvonalra festett kerékpársáv fogja alkotni Ócsán azt a hiánypótló beruházást, ami másutt már rég önálló és biztonságos kerékpárutak formájában adott.
Bukodi Károly semmivel nem múlja felül önmagát. Már tudjuk, hogy semmi jóra nem számíthatunk tőle és a városvezetésétől. Már tudjuk és érzékeljük, hogy ezzel a testülettel kitörölhetjük a valagunkat, mert nem a választóik mellett hanem a polgármester seggében állnak. Mindez persze nem más, mint a saját érdekeik szolgálata.
Ócsa azonban nem erről szól. A város és annak vezetése az lakókért kéne, hogy történjen. Az éves kommunális adó 30 milliós terhe eléggé lesújtja a lakosságot ahhoz, - főleg ebben a járványos baljós időszakban ahhoz, - hogy azt csak úgy kidobáljuk az ablakon.
Ócsa népének nem más előrelépésének a bemutatására, nem a látványosan bezengett, de fele sem igaz tervekre, hanem valós megvalósításokra tényleges fejlődésre van szüksége.
Ócsán ez az utóbbi 10 évben Bukodi mesterkedése alatt elmaradt. Ma sem kapunk mást, mint hazug hírverést, csúszó megvalósításokat és be nem váltott ígérvényeket.
Szégyen ez a városra és a városvezetésre nézve.
De ránk is, hogy mégis képesek voltunk ezt a garnitúrát újra választani.
*
1 megjegyzés:
Ócsán hatvanas években volt egy tanács elnök Konkoly Pál építtetett Strandot idehozta a gázkészülék gyárat megépíttette a Székesi utat a Dózsa telei ovodát de még lehetne sorolni szegény forog a sírjában hogy ezek nem építtetek hanem mindent tönkre tettek.
Megjegyzés küldése