2017. szeptember 2., szombat

Szó nincs az M5-M0 gyáli csomopóntjának bővitéséről - maradhat a torlódás és a szívás ( - döntött a kormány)

Az M5-ös autópályán, Budapest felé Ócsától az M0-s autóút csomópontjáig az erős forgalom miatt lassabb haladásra, torlódásra kell számítani; - jegyzi szinte napjában az Útinform híradása.  

http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1466/14662/146623/14662393_bda93a06d1d7337ba954838ed73d6327_wm.jpg
Halálos baleset az M5 autópálya gyáli csomópontjánál, az M0 átvezetését követően - kritikus találkozási pont

Valójában mostanában döntött a  kormány az autópálya-építések alakulásáról. 

http://www.napi.hu/fototar/fototar/fotoarchivum/200811/orig/image1226669556163d25fa_cropped_16-9_at_1504022927.jpg/780/Az M3-as autópálya Mogyoród és Fót megközelítését szolgáló új csomópontjára további 1,6 milliárdot, míg az M70-es autóút hiányzó szakaszai négysávúsításának részbeni támogatására 3,2 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány, a Magyar Közlönyben megjelent határozatában. 

A mogyoródi csomópont támogatása eredetileg 5,8 milliárd forint volt, ez emelkedett meg most 7,4 milliárdra.

Az M70-es autóút Letenye és Tornyiszentmiklós közötti szakaszának 2×2 sávra történő bővítésének finanszírozását eredetileg két uniós forrásból képzelte el a kormány. Az egyik az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), míg a másik az  Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) volt. Miután ez utóbbit nem fogadta be az EU, így azt a részt is az IKOP-ból kivánja finanszírozni a kormány. Ez a 3,2 milliárd forint így oszlik meg: az IKOP támogatása 2,4 milliárd, a magyar költségvetés támogatása 100 millió, míg az áfa 700 milliót tesz ki.

Mint a Napi.hu is közölte, két hete egyedüli ajánlattevőként, a becsült nettó 14,9 milliárd forint helyett nettó 16,7 milliárdért négysávúsíthatja az M70-es autóutat a Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.

http://www.napi.hu/fototar//fototar/fotoarchivum/200811/orig/image1226669556d08995b6.jpg/640/

 Az M5-M0 gyáli csomóponti átvezetésének illetve áteresztőképességének bővítéséről és így Ócsa tehermentesítéséről szó nincs.  
*

Nincsenek megjegyzések: